K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2011, 20:13   #21
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Tak skal du have jasch.

Håber virkelig også det bedste,synes jeg er nået et stort skridt idag,
selvom der jo stadig er vej endnu, inden der kommer en endelig afgørelse.
God uge til dig.

Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 20:13   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det er jo super godt og fint at du var "forberedt" herinde fra, for man ved jo aldrig. Jeg blev selv "fanget" i 2007 og smidt ud af sdp. og det sker gang på gang, så man ved aldrig om man er købt eller solgt, men dejligt at du havde et godt møde med gode intentioner og godt at du er opmærksom på hvad der videre skal ske.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 20:17   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvor ER det bare super fedt at læse.

At det skulle gå SÅ nemt, super fedt, måske din SB´er læser med her inde, og har set at du har alt den hjælp og opbakning der skal til, og nu nok er klar over at du stod til at vinde ved en anke??

Bare en tanke *ss*

Men uanset må det være en glædens dag for dig, nu skal du "bare" lige tage dig et par dage med ro, så det kan få lov at falde til bunden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 20:21   #24
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Tak for det.

Det er sku utroligt man skal kæmpe sådan. Det er et fuldtidsjob at være syg.

Er godt klar over jeg skal være opmærksom, og det er rart at vide at der er folk herinde der kan guide en hvis man har problemer.

Det er jo lige meget hvad man fejler så er det en kæmpe opgave at holde styr på sin egen sag, og det kræver ikke mindst en hel del energi, hvilket mange af os jo ikke har så meget af.

Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 20:29   #25
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Hvor ER det bare super fedt at læse.

At det skulle gå SÅ nemt, super fedt, måske din SB´er læser med her inde, og har set at du har alt den hjælp og opbakning der skal til, og nu nok er klar over at du stod til at vinde ved en anke??

Bare en tanke *ss*

Men uanset må det være en glædens dag for dig, nu skal du "bare" lige tage dig et par dage med ro, så det kan få lov at falde til bunden.
Tak skal du have Lum.

Jeg tror jeg har læst dine indlæg 127 gange for at være sikker på at der ikke var noget jeg havde overset.

Det er imponerende at du har så meget energi til at hjælpe herinde. Det er godt.
Jeg var meget glad for det.

Nu venter jeg så partshøringen, så får jeg jo bekræftet på skrift hvad der er blevet sagt. Tror ikke helt det er feset ind endnu.

Tusind tak.

Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:05   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Pixeline

Dejligt at læse, at mødet gik godt

Jeg vil ligesom LUM sige du kan slappe af et par dg. oven på dit store arbejde.

Men da jeg desværre ikke husker så godt, kommer jeg alligevel m. et par vinkler, som du bør være obs. på i forhold til RP og journalføringen:

Du er nu forlænget eft. § 27, stk. 1, 2, hvoraf det fremgår at det findes nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik el. andre afklarende foranstaltninger mhp. at klarlægge din arbejdsevne.

En klar tilkendegivelse fra SB/kommune om at det er fleksjob der arbejdes hen imod ville derimod have været en forlængelse eft. § 27, stk. 1, 4 (omhandler også FP).

Til dette skal siges: at det selvfølgelig ikke er udladesiggørligt, at få et fleksjobbevis ved forlængelse eft. §27, stk. 1, 2, men at SB/kommune ofte drejer syge mennesker en knap, som går ud på flg.:

at der i formål for afklarende forløb skal stå at det er en arbejdsprøvning, som kommune finder nødvendigt for at kunne vurdere din arbejdsevne. Dette bør stå i dine papirer, såvel i henvisning til Reva -

Det gode er at du nu er henvist til Reva - og ikke en virksomhedspraktik via anden privat aktør. Men det bør skæres ud i pap overfor såvel Reva som dig, hvad formålet er!

Dette skriver jeg, fordi jeg finder en diskeprans mel. at flg.:

Citat:
vi går efter flexjob. Kommunen/Lk har erkendt at jeg ikke kommer længere op i tid -16 timer
og at du bliver forlænget eft. § 27, stk. 1, 2 - så måske skulle du lige tjekke om du ikke bliver forlænget eft. §27,stk. 1, 4, som netop peger på kommunen/SB har erkendt at du ikke kan opnå el. fasholde beskæftigelse på normale vilkår og derved vende tilbage til ordinære arbejdsmarked.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:11   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
*lol* stakkels dig læse mig 127 gange, godt det ikke er mig Sikke en opgave at stille sig selv over for, jeg er jo altså ikke ligefrem den der levere de korteste indlæg, og til tider sikkert også kan være temmelig forvirrende at få læst.

Energi *s* enlig kræver det ikke ret meget energi af mig, meget af det jeg ved/kan, er kommet efter mange års brug af k10 og er enlig kun det mest grundlæggende inden for områderne, der til er jeg her i perioder, når jeg ikke syntes jeg har overskuddet, eller det hænger mig langt ud af halsen, ja så holder jeg mig væk, eller nøjes med at læse på sidelinjen, du kan sagtens risikere at bide mærke i at jeg da vist ikke har været aktiv en måned eller 2, for hov der er hun jo igen det lille skvat.

Der går altid lidt før gode ting synker til bunds, det var også derfor jeg rådede dig til lige at holde et par dages fri, fejre det lidt forkæle dig selv lidt, det må man gerne, også selv om at janteloven lever i bedste velgående, og "VI" *host* er nogen der måske nok er lidt misundelige

Lidt sjovt, for målet, med k10 er jo netop at hjælpe så mange sager som muligt til at være så nemme som muligt, og gå så galt som muligt, og så kan jeg godt side bag efter med en følelse af misundelse (også de sager hvor jeg ikke har været med) når det køre som det skal og falder godt ud, dog BESTEMT med en glæde på, i dette tilfælde dine vegne, det er heldigvis ikke en negativ misundelse, men mere en snyyyd, jeg vil altså også godt snart der sker noget der er til at glæde sig over, men så er det alligevel ikke så skidt at kunne glæde sig lidt på andres vegne
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:41   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du ikke er afklaret efter de 39uger, kan du fortsat forlænges yderliger efter stk 4.

Dette ser jeg en fordel i, fordi du får mere tid, til kommunes evt krumspring.

Du kan altid(er en god ide) skrive ref i mail, og be sagsbehandler bekræftige, at du har forstået det rigtigt.
Herunder det som Gunvor, henviser til.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 11:02   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Helt rigtigt, Popaie :
Citat:
Hvis du ikke er afklaret efter de 39uger, kan du fortsat forlænges yderliger efter stk 4
Ligesom hvis det viser sig, at du alligevel ikke kan klare et fleksjob, og bør indstilles til FP, ja, så kan yderligere forlænges eft. § 27,stk. 1, 4. For dette.

Men der ses tilfælde m. den problematik, som jeg skriver om, hvorfor det er essentielt, at formålet m. afklaringen hos Reva skal forefindes på skrift, og helst indeholde nogen flg. ordlyd:

SB/kommune antager det som usandsynligt at xx kan varetage mere end 16 timer pr. uge, hvorfor der arbejdes m. dette som udgangspkt. i en afklarende foranstaltning hos Reva med det formål at få endelig afklaring på xx's arbejdsevne i forhold til et fleksjob.

Ligesom det er vigtigt, at dine skånehensyn imødekommes under denne arbejdsafprøvning, da det ellers kan blive endnu en gang i møllen m. afklaring.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 20:59   #30
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej Pixeline

Dejligt at læse, at mødet gik godt

Jeg vil ligesom LUM sige du kan slappe af et par dg. oven på dit store arbejde.

Men da jeg desværre ikke husker så godt, kommer jeg alligevel m. et par vinkler, som du bør være obs. på i forhold til RP og journalføringen:

Du er nu forlænget eft. § 27, stk. 1, 2, hvoraf det fremgår at det findes nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik el. andre afklarende foranstaltninger mhp. at klarlægge din arbejdsevne.

En klar tilkendegivelse fra SB/kommune om at det er fleksjob der arbejdes hen imod ville derimod have været en forlængelse eft. § 27, stk. 1, 4 (omhandler også FP).

Til dette skal siges: at det selvfølgelig ikke er udladesiggørligt, at få et fleksjobbevis ved forlængelse eft. §27, stk. 1, 2, men at SB/kommune ofte drejer syge mennesker en knap, som går ud på flg.:

at der i formål for afklarende forløb skal stå at det er en arbejdsprøvning, som kommune finder nødvendigt for at kunne vurdere din arbejdsevne. Dette bør stå i dine papirer, såvel i henvisning til Reva -

Det gode er at du nu er henvist til Reva - og ikke en virksomhedspraktik via anden privat aktør. Men det bør skæres ud i pap overfor såvel Reva som dig, hvad formålet er!

Dette skriver jeg, fordi jeg finder en diskeprans mel. at flg.:



og at du bliver forlænget eft. § 27, stk. 1, 2 - så måske skulle du lige tjekke om du ikke bliver forlænget eft. §27,stk. 1, 4, som netop peger på kommunen/SB har erkendt at du ikke kan opnå el. fasholde beskæftigelse på normale vilkår og derved vende tilbage til ordinære arbejdsmarked.

Mange hilsner

Gunvor
Hej Gunvor.

Tak for din kommentar.

Det er rigtig fint at du skriver det. Det bliver noget af det første jeg vil tjekke
når brevet ligger i postkassen. Der er da helt klart en pointe i hvad for et *stykke*
jeg nu bliver forlænget i. Og jeg er rigtig glad for at det nu er reva jeg skal på.
Har været der før.....men nu kender jeg det da. Der er jo stor forskel på de to *stykker*

Du er absolut ikke den eneste der døjer med hukommelsen. Og jeg kan ikke en gang give alderen skylden. (38)


Pixeline :kram

Sidst redigeret af Pixeline; 27-09-2011 kl. 21:01. Årsag: Skulle slette noget
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 12-12-2011 12:37
Partshøring jabma Alt det andet 1 07-06-2010 15:49
Partshøring!!??? mukke Alt det andet 4 13-03-2010 00:49
Partshøring chico Alt det andet 6 16-02-2010 19:03
Partshøring Bea Din historie 2 05-02-2007 00:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension