K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2014, 12:20   #1
MenExpert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
MenExpert er ny på vejen
Feriekonto / Sygedagpenge.

Hej bruger på K10.
Jeg har et spørgsmål ang feriepenge
Jeg har været sygemeldt siden april sidste år og jeg er det stadigvæk. Og jeg er derfor på sygedagpenge.
Jeg har så ikke brugt mine feriepenge og de står skal bruges inden 30 april i år.
Skal jeg spørge nogen på kommunen om det ? eller er det nok at jeg afkrydser det felt på feriekonto om at jeg er forhindret i at holde ferie pga af Sygdom ? og hvem skal jeg spørge om lov ?
Min sygedagpenge konsulent eller ?
Jeg kan læse mig frem til at jeg kun for udbetalt for 15 dage :-) men det luner altså også gevaltigt efter lang tid på SP.
MenExpert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 12:30   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg fik lov at holde ferie af jobcenteret/ sagsbehandleren engang og bruge mine feriepenge, fordi ferie ikke forsinkede behandling.

Så prøv at skrive til din sygedagpengekonsulent
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 12:34   #3
MenExpert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 2
Styrke: 0
MenExpert er ny på vejen
Jeg er stadigvæk syg :-) og skal ikke raskmeldes men bare have "lov" til at få de første 15 dage udbetalt. de sidste 14 dage må jeg så pænt vente med endnu.
Jeg skriver lige til min sygedagpenge konsulent. :-)
MenExpert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 13:04   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MenExpert Se meddelelser
Jeg er stadigvæk syg :-) og skal ikke raskmeldes men bare have "lov" til at få de første 15 dage udbetalt. de sidste 14 dage må jeg så pænt vente med endnu.
Jeg skriver lige til min sygedagpenge konsulent. :-)
Ja de 15 dage kan du få nu som en feriehindring.. Da du har været syg hele dette ferieår og stadig er det, så har du kunne hæve hovedferien (15 dage) efter 30 sept. 2013.. Resten kan først hæves efter 1 maj i år..

Men vær obs på, at hvis du bliver raskmeldt inden 30 april i år, så skal du brænde de sidste 14 dage af.. Ellers mister de status som en feriehindrig og er tabt..

Du bliver ikke modregnet i dine sygedagpenge for feriepenge med feriehindring.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 15:39   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er altid en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på at du får dine feriepenge udbetalt, da du ikke er i stand til at holde ferie.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2014, 16:57   #6
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Det er altid en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på at du får dine feriepenge udbetalt, da du ikke er i stand til at holde ferie.
Det er en god ide at gøre sagsbehandler opmærksom på det. Man skal bare være obs. På at det er en ret man har, så det står ikke til diskussion. Sagsbehandlere er ikke altid helt inde i reglerne.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 12:10   #7
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ja de 15 dage kan du få nu som en feriehindring.. Da du har været syg hele dette ferieår og stadig er det, så har du kunne hæve hovedferien (15 dage) efter 30 sept. 2013.. Resten kan først hæves efter 1 maj i år..

Men vær obs på, at hvis du bliver raskmeldt inden 30 april i år, så skal du brænde de sidste 14 dage af.. Ellers mister de status som en feriehindrig og er tabt..

Du bliver ikke modregnet i dine sygedagpenge for feriepenge med feriehindring.
Er der nogen, der kan henvise til lovbekendtgørelse, vejledning eller lignende. Jeg har lige fået udbetalt tre ugers ferie fra Feriekonto pga sygdom/ferieforhindring og er nu alligevel lidt nervøs for, om det bliver modregnet i sygedagpengene.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 15:36   #8
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Når du kommer frem til 30/4, skal du bede din sagsbehandler om at underskrive, at du har været forhindret i at afholde ferie pga. sygdom. Så får du udbetalt dine feriepenge, og de skal ikke modregnes dine sygedagpenge.... men hvis du var på kontanthjælp, skulle de modregnes.
Held og lykke med din udbetaling ... det er altid godt at få en ekstra skilling til rådighed i en trang tid ;-)
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 16:53   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Feriehindring - udbetaling af feriepenge

https://www.borger.dk/Sider/Feriehin...6-d79a7643fccd

Se under "se gældende feriehindring". Her nævnes egen sygdom som det første
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2015, 17:39   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg gik bare op på jobcenteret og fik feriekortet underskrevet ved skranken. Ingen problemer i det. Heller ikke noget med at blive trukket i sygedagpenge eller noget.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension