K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2010, 19:45   #1
maibrit
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
maibrit er ny på vejen
Er jeg en socialbedrager??

Jeg har været i et privat løntilskudsjob fra den 17/5-10 til den 25/6-10 (stoppede pga. dårlig ryg). Dertil kan lige nævnes at jeg var ansat 30 timer og faktisk har fået 600 kr. mindre udbetalt end vis jeg bare havde fået min sædvanlige kontanthjælp.
Jeg fik fuld kontanthjælp for maj måned. Sammen med lønsedlen fik jeg brev om at halvdelen af hjælpen skulle tilbagebetales, da jeg jo også får løn fra mit løntilskudsjob. Beløbet bliver overgivet til kommunens inkassokontor.
Jeg stopper så den 25/6-10 og søger så kontanthjælp igen den 29/6-10. Jeg får udbetalt kontanthjælp den 30/7-10 samme dag får jeg udbetalt den sidste løn fra mit tilskudsjob (lønnen er for arbejdet udført fra den 16/6-10 til den 25/6-10).
Den 16/8-10 får jeg brev fra min sagbehandler, om at jeg igen har haft indtægt samtidig med at jeg har modtaget kontanthjælp. Hun beder mig møde op med lønsedler fra juli mdr, hvorpå det fremgår, at jeg har fået løn for juni mdr.??
Jeg møder selvfølgelig op med lønsedler for perioden. Hun siger til mig at jeg nu 2 gange havde modtaget kontanthjælp samtidig med løn fra tilskudsjobbet.?? Hun vil trække halvdelen af min kontanthjælp for næste mdr. Samtidig fortæller hun mig flere gange at jeg er en socialbedrager og at hun burde politianmelde mig for dette.??
Jeg gik derfra grædefærdigJeg kunne ALDRIG drømme om at lave socialbedrag.
Har siden regnet en del på mine udbetalinger. Så vidt jeg selv kan regne frem til, har jeg "kun" én gang modtaget kontanthjælp samtidig med løn fra tilskudsjobbet, og det var i maj måned. Og det kan man vel dårlig anse for soialbedrag, når sagbehandleren samtidig med udbetalingen af kontanthjælpen gør mig opmærksom på at halvdelen skal tilbagebetales. hvorfor i al verden udbetaler hun også fuld kontanthjælp, når hun ved at jeg i midten af måneden kom i løntilskud?
maibrit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 19:52   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Majbritt, det er sku da for svært at læse på en lørdag aften he, he. Prøv lige at lave nogle linie skift og pøj pøj, selvfølgelig har du ikke snydt.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 19:57   #3
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Kan du ikke sætte det op i en kronologisk orden?


Og hvor længe har du været på kontanthjælp, før du fik dit løntilskudsjob ?

Sidst redigeret af adbib; 21-08-2010 kl. 20:12.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:31   #4
adhsl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 56
Styrke: 14
adhsl er ny på vejen
op med humøret

Citat:
Oprindeligt indsendt af maibrit Se meddelelser
Samtidig fortæller hun mig flere gange at jeg er en socialbedrager og at hun burde politianmelde mig for dette.??
Jeg kan slet ikke forestille mig en offentligt ansat der tiltalte mig på den måde, men jeg ville gerne prøve :-)

Uanset om du har gjort en fejl eller ej, vil det næppe blive betragtet som bedrageri.

Ring til politiet og fortæl dem om din oplevelse, så har du dit på det rene.

Held og lykke.
adhsl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:32   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tror, at der er gået kuk i det for sagsbehandleren.
Du har fået løn for arbejde udført i juni måned.
Du har fået kontanthjælp for juli måned.
Derfor burde der ikke være noget problem.
MEN jeg ved ikke, om loven siger, at du ikke må få kontanthjælp i en måned hvor du får udbetalt andet - uanset om udbetaling vedrører arbejde udført tidligere.
Jeg syntes, at du skal få en tid til et møde med sagsbehandleren hvor du tager alle papirerne med.
Som du selv siger; du er ikke ude på at snyde nogen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 21:51   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
MEN jeg ved ikke, om loven siger, at du ikke må få kontanthjælp i en måned hvor du får udbetalt andet - uanset om udbetaling vedrører arbejde udført tidligere.
jeg er rimelig sikker på at det må du ikke men nu skriver du bare kontanthjælp så jeg går ud fra du kun fik for de dage og ikke en hel md her tænker jeg på de dage her
Citat:
Jeg stopper så den 25/6-10 og søger så kontanthjælp igen den 29/6-10. Jeg får udbetalt kontanthjælp den 30/7-10
also 4 dage kontanthjælp og ikke en md hvis en md så er det forkert
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:05   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Fra d. 17-5 til 25-6 det er de dage der ikke kan modtages bistand.

og så er der lige de dage du går fra d.26 til du søger bistand igen dem får du vist ikke noget for,mener det er fra den dag man søger.

så at du har 600 kr mindre kunne måske godt passe.

Men du skal da få det helt på det rene med de dage og tal,så der kan blive rettet i dine papir,det er en kedelig en at have liggende.

det er bare så besværlig med alle de udregninger,får du boligsikring så er der nok noget galdt der med udbetalingen den 1-6 og 1-7

Med minder du har jobbet i en regenskabs afdeling trivler jeg på du kan du ikke dømmes for bedrageri ,kun dømmes til tilbage betaling.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 22-08-2010 kl. 01:26.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2010, 01:37   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
,mener det er fra den dag man søger.
det er rigtigt det er først fra den dag du søger om kontanthjælp
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension