K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2012, 08:37   #1
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Egentlig burde jeg være så glad!

Egentlig burde jeg være så glad!

Mine børn er glade, sunde og velfungerende. Har mit lille dejlige hus og ditto hund. Venter på at min nye bil er klar til afhentning. Har et godt og støttende netværk. Min sag om førtidspension gik hurtigt, nemt og glat. Forinden førtidspensionen havde jeg nogle gode år på arbejdsmarkedet. Økonomien er god. Har ikke mange penge men kan give mine børn det er nødvendigt, tage på sommerferie og sådan. Er blevet behandlet sobert, venligt og professionelt i mødet med ”systemet” (jobcenter og psyk.afdl.). Min bipolare lidelse (tidl. kaldet maniodepressiv lidelse samt svær PTSD efter mordforsøg) er nogenlunde velbehandlet. Fysisk har jeg mange begrænsninger og daglige store smerter men det har jeg haft siden mit 9. leveår så det er jeg kommet overens med.

Så hvad bilder jeg mig egentlig ind når jeg nu sammenlignet med så mange andre har gode rammer?

Livet er tungt og svært. Jeg orker snart ikke at leve et liv med konstant indre kaos, og hvor alle kræfter skal bruges på at holde sammen på mig selv. Orker ikke mere at skulle indgå i sociale sammenhænge. Orker ikke at være mor. Hvis jeg endelig skal være i live vil jeg helst befinde mig på en øde ø helt alene. Fri for krav – ja, fri for alting. Jeg har altid haft denne grundstemning men det bliver sværere og sværere for mig at holde den på afstand. Ønsket om snarlig død har nu omklamret mig så jeg ikke kan få den rystet af mig. Får relevant medicin og er i kontakt med psyk. Det hjælper bare ikke. Jeg orker snart ikke livet. Indtil videre må jeg holde mig i live. Det har jeg en forpligtelse til.

Hvor henter jeg livsglæden? Vil så gerne til liv med oprigtig livsglæde. Noget jeg aldrig har prøvet men hold da op hvor vil jeg gerne prøve det.
Måske lider jeg bare af selvmedlidenhed men uanset hvor meget jeg skælder ud på mig selv og forsøger at rykke mig selv op med hårrødderne så hjælper det ikke. Jeg er meget viljestærk - det har jeg bla bevist ved at kunne holde mig på arbejdsmarkedet meget længere end hvad andre troede muligt og tabt 50 kg. selvom jeg får medicin som mange tager på af - men min viljestyrke kan jeg ikke få omsat til at leve. Jeg overlever men lever ikke.

Egentlig burde jeg være så glad men er det ikke!
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 03-10-2012 kl. 08:56.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Burde jeg søge en ftp? lisapigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 07-02-2011 18:14
Jeg vil være glad, mine børn savner mig.. Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 05-11-2010 14:22
Tænk..at vågne hver morgen,,og være Glad helle4 Jeg har fået job. 21 03-11-2010 18:55
Tør jeg være glad msmv Spørgsmål ang fleksjob 5 14-10-2009 16:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension