K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2014, 09:55   #1
Misse76
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 31
Styrke: 15
Misse76 er ny på vejen
Sygedagpenge og SH-dage?

Jeg er pt sygemeldt fra et vikarjob gr. depression.

(Er henvist til psykiater af egen læge, da hun er bange for kronisk depression, da jeg har haft det mange gange, nu med kortere og kortere "gode" perioder. Det påvirker jo mit arbejdsliv enormt meget, og gør det ikke bedre at jeg i september mistede mit faste job, og der nu kun er forskellige vikariater at vælge imellem. Stressende. Jeg er ufaglært.)

Jeg har været sygemeldt siden sidst i januar, og næste uge skal jeg til første møde på jobcenter.

Jeg er lidt bekymret for min indtægt.
Er på nuværende ikke klar til raskmelding, og ved jo ikke hvor længe der går.

Mindes at jeg har hørt, at der på et tidspunkt blev ændret mht sygedagpenge, så man ikke får noget for Søn-og helligdage?
Dem kommer der jo nogen stykker af her i forbindelse med påsken...


Og hvordan med den nu helt nye sygedagpengereform, der starter til sommer? Gælder den først for dem der bliver syge efter d.1.juni (eller er det juli) ??
- Så jeg er under den "gamle" (nuværende) ordning og har ret til 52 ugers sygedagpenge?


Som om det ikke er stressende nok at være syg - jeg ville så gerne at jeg bar fungerede normalt og kunne tage et arbejde... Nu også dette stress om ens indkomst, og alle de reformer der ikke er til at holde styr på

Håber nogen kan overskue at læse hele teksten og kan svare på mine spørgsmål....

Tak...
Misse76 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 10:19   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du en fagforening, er det en god ide at involdvere dem, i din sag.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 13:20   #3
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Ja det er korrekt, at man ikke får for helligdage længere.
Men der kører vidst også en sag, om man så skal møde op i evt aktivering på en helligdag.
Som udgangspunkt skal man jo stå til rådighed, men når man ikke får nogen ydelse den dag, så er det jo logisk nok - at du heller ikke skal stå til rådighed.

Den nye sygedagpengereform betyder for dig:
Hvis du ryger på sygedagpenge nu, så er du berettiget til 52 uger. D 01/07 overgår du til den nye reform, men så falder satsen til den nye sats, som ikke er ægtefælle afhængig, men så er det indtil du er afklaret.

Det er ihvertfald sådan jeg har forstået det.
Håber du kunne bruge det.

Selv venter jeg på en afgørelse fra Ankestyrelsen, om hvorvidt jeg er berettiget til sygedagpenge eller ej. Får jeg medhold, krydser jeg fingre for at min sag kan blive forhalet tæt på den nye reform, og så kan jeg undgå at bokse med kommunen fremadrettet.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 16:54   #4
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Misse76 Se meddelelser
Jeg er pt sygemeldt fra et vikarjob gr. depression.

(Er henvist til psykiater af egen læge, da hun er bange for kronisk depression, da jeg har haft det mange gange, nu med kortere og kortere "gode" perioder. Det påvirker jo mit arbejdsliv enormt meget, og gør det ikke bedre at jeg i september mistede mit faste job, og der nu kun er forskellige vikariater at vælge imellem. Stressende. Jeg er ufaglært.)

Jeg har været sygemeldt siden sidst i januar, og næste uge skal jeg til første møde på jobcenter.

Jeg er lidt bekymret for min indtægt.
Er på nuværende ikke klar til raskmelding, og ved jo ikke hvor længe der går.

Mindes at jeg har hørt, at der på et tidspunkt blev ændret mht sygedagpenge, så man ikke får noget for Søn-og helligdage?
Dem kommer der jo nogen stykker af her i forbindelse med påsken...


Og hvordan med den nu helt nye sygedagpengereform, der starter til sommer? Gælder den først for dem der bliver syge efter d.1.juni (eller er det juli) ??
- Så jeg er under den "gamle" (nuværende) ordning og har ret til 52 ugers sygedagpenge?


Som om det ikke er stressende nok at være syg - jeg ville så gerne at jeg bar fungerede normalt og kunne tage et arbejde... Nu også dette stress om ens indkomst, og alle de reformer der ikke er til at holde styr på

Håber nogen kan overskue at læse hele teksten og kan svare på mine spørgsmål....

Tak...
Du har aldrig fået sygedagpenge på søndage. Jeg tror du mener søgnehelligdage, f.eks. skærtorsdag, langfredag o.lign., dvs helligdage der ikke falder i en weekend. Ja du får ikke sygedagpenge på disse dage, det er jo nogle stykker her i foråret, men det er der ikke noget at gøre ved, det var noget der blev lusket ind af bagdøren i sommeren 2012, så sygedagpengemodtagerne opdagede det først til jul 2012.

Jeg tror du er lige på grænsen til om du er omfattet af nye eller gamle regler om sygedagpenge.

Har du 1. Juli 2014 været sygemeldt under 22 uger er du omfattet af nye regler med 22 ugers sygedagpenge. Har du d. 1. Juli 2014 været sygemeldt over 22 uger er du omfattet af gamle regler med 52 uger på sygedagpenge.

Se side 218 og 219 paragraf 13

http://prodstoragehoeringspo.blob.co...lovforslag.pdf

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension