K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2011, 12:05   #21
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Hej igen.¨

Jeg skriver og du svarer flg.:

I forhold til dette: har du foretaget dig noget i forhold til vores tidl. skriv om netop Hovedpinecenter, Glostrup, hvor der var lang ventetid? Jeg har fået en tid i 2012

Dvs. egen prak. læge? Evt. henvisning neurolog ect.? Jeg har kontaktet min egen læge, og venter bare hun skriver tilbage. Hun ville snakke med de andre læger i lægehuset.

Har du overvejet privat, da man jo kan komme til priv.hosp., hvis det offentlige har lang ventetid uden betaling?
Jeg har undersøgt lidt på nettet om det, men lige nu sidder jeg i kø ved patient vejleder, håber de kan hjælpe mig.

Tusind mange tak for alle dine råd
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 13:35   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Du kunne evt. ringe til Hvoedpinecenter Glostrup for flg.:

1. hvorfor du først kan komme til i 2012 - er der nogen information de mangler ect. i forhold til det jeg tidl. skrev a.d. 3 jan. ang. stedet.

2. bede Glostrup om at fortælle hvor man kan komme til hurtigere, derpå ringe for at høre om dette er rigtigt, og derpå bede glostrup om at sende din henvisning derhen.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 14:01   #23
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
@Mølgaard, gunvor og popiae - god kommunikation om stringens igen i proces i urimelig sag!

@ Mølgaard: Godt du mærker uret og beder om hjælp mod uret - og nu er igang med kontakt omkring ønske om ordenlig lægefaglig udredning - efter møde i går:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Jeg har været til møde ved kommunen i dag sagsbehandleren fra HK.

Jeg blev så ked af det, jeg følte at han snakkede nedladende til mig. Og det sagde jeg så til ham. Jeg sagde "det er ikke min skyld at jeg er født med allergi, eller at jeg har fået en skade i knæet fordi jeres medarbejder fra qvik care ikke holder øje med én, det er ikke min skyld at der er 2 som har kørt ind i mig, det er ikke min skyld at jeg har skæv ryg, bagud bøjet nakke, udposning til en disku. eller migræne og epilepsi.... Jeg begyndet at græde, for jeg blev så ked af det. Jeg kunne bare ikke stoppe igen.
Vi blev enig om at jeg skulle have en virksomhedsrevalidering på 6 måneder også er jeg rask meldt. Men det ved jeg jo godt at jeg ikke er, men så kan jeg bruge de 6 måneder til at snakke med læge osv. Så får jeg da penge...

Hvis jeg ikke havde børn, kunne jeg godt tag mit eget liv. Kender desværre mange her i Kolding, som har gjort det samme fordi de ikke kan overskude det L***e kommune.

Han mente at fordi jeg sagde nej til nogen af hans forslag pga. mit heldbred så var jeg ikke samarbejdes villig. Han havde heller ikke set at min egen lægen havde skrevet at migræne er varig lidelse. Det skulle han lige snakke med hans lægekonsulent om....

MØJ Liv

@gunvor og popiae: Jeg glædes over jeres gode analyser af møde - og gode opfølgende råd!

Ligesom gunvor er jeg rystet over, SB får lov at gå over alle grænser for pli og anstændighed på møde, hvor der er bisidder med fra fagforening.

Jeg undrer mig lige som gunvor over, at repræsentant fra fagforening er svag og mangler viden og omsorg og pondus til myndigt at stoppe en impertinent SB.

Du behøvede støtte i situation til venligt og bestemt at sætte grænse for SB's lægefagligt indblandende forslag - at SB kun må forholde sig til SB-faglighed ved disse møder ikke til tekniske lægefaglige anliggender, som du og bisidder ikke har nok viden om - lægespørgsmål må besvares af behandlende læger gennem indhentelse og betaling af lægeerklæringer.

Møde, som du oplevede i går må ikke forekomme! Møder med SB skal handle om socialfaglig udredning - ikke om teknisk lægefaglig udredning, som SB ikke uddannet til.

Det understreger socialråfgivernes formand Betina Post netop i dette indslag i tv2 morgentv i dag - at SB-ere intet ved om sygdomme - her må de alene præcist referere til behandlende lægers viden om sygdomme - som sagligt og præcist er formidlet i rekvirerede lægeerklæringer:

http://go.tv2.dk/video.php/id-36314714.html?fbs

Det opleves usagligt og grænseoverskridende og underligt mistænkeliggørende i forhold til mennesker ramt af sygdom, som har behov for omsorg og for at kunne have almindelig tillid til samtalens åbenhed og anstændighed!

Jeg ville skrive mail til leder af jobcenter om oplevelse af uheldig i sammenblanding af sagsbehandlerrolle og lægerolle ved møde i går - og foreslå indhentelse af lægeerklæringer hos behandlende læger med henblik på ønsket præcis lægefaglig dokumentation for sygdomme - fordi der for dig ikke er tvivl i dit sind om, at du selvfølgelig ønsker at medvirke ved sagsbehandling med bedst mulig lægefaglig afklaring af kompleks af sygdomme - det må jobcenterleder da i den grad også ønske - tænker jeg.

Kan du ikke bruge nogle af disse ord i mail til leder af jobcenter - så får du en sagsbehandler, der fremover behandler dig med respekt - det oplevede jeg ihvertfald i min sag.

Jeg opdagede i øvrigt også, at min fagfortening var veg og vag, og ikke var egnede til bisidderrolle på jobcenter. Jeg var selv bedre til at læse love.

Så fagforening som egnet bisidder blev opgivet - jeg fik et følsomt familiemedlem med som bisidder - som sukkede oprigtigt på de rigtige steder, så sagsbehandler tog sig i evt. lægefaglige betvivlende spørgsmål, der ikke tilkom hende at udrede - og min bisidder sagde stille og roligt få velovervejede ord indimellem på stratefisk vigtige tidspunkter - og så var jeg selv klar igen til stringens i samtale med fokus på socialfaglig udredning hos sagsbehandler, ikke på tvivl om lægefaglig udredning - og sagsbehandling kom til at opleves stringent.

Og jeg skrev egne korte afklarende referater af møder med understregning af altid positive ønsker om medvirken til saglig og stringent sagsbehandling, som popiae også vejleder om - efter møder - selvom min sagsbehandler gerne selv ville have haft hele styring og sagde - "jamen det skal du ikke - det er alt for stort et arbejde" - "nej" sagde jeg - "jeg er ikke klemt på mine kognitive og analytiske evner - de er intakte - det glæder mig at bruge dem til medvirken til bedst mulig belysning af egen sag!"


Sidst redigeret af Katharina; 06-01-2011 kl. 15:58. Årsag: tilføjet link til tv2 morgentv i dag med interview med Betina Post om sagsbehandleres opgaver i ftp-sager.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 16:49   #24
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg har bedet om en henvisning til Århus. Så det er jeg sikker på jeg får. Så har jeg lige modtaget en mail fra ham, om at han vil indhente en statusattest fra lægen inden de vil træffe en afgørelse. Hvorfor gør de sådan, det er jo den samme plan som han har lavet tidligere den er bare længere nu...

De gør det da også mere bøvlet for dem selv.

Jeg vil ringe til Glostrup i morgen for at høre om jeg kan komme på en venteliste.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2011, 11:57   #25
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Har været til møde igen ved

jobcenteret.
Min SB har jo lavet en plan på, at jeg skal i virksomhedsrevalideringen og efter 6 måneder skulle jeg være rask.
Men til mødet i dag ved jobcenter, synes ikke den plan var særlig god. Han mente jeg skulle i noget afklaring. Han vil ringe og sige det til min SB... Men han vil selvfølgelig finde et sted til mig, som han har fået besked på.

Han kunne også fornemme at jeg ikke kunne så godt med min SB. Der fortæller jeg ham om det sidste møde, hvor SB snakkede ned til mig, hvor jeg så skældte ham ud. jobcenter sagde også at min SB var en meget special person.

Men han mente altså heller ikke at jeg kunne arbejde normalt.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 13:06   #26
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
øv hvor noget ****

Jeg har lige fået mail fra min SB. Og han vil lukke virksomhedsrevalideringen. For han jobkonsulent har snakket med ham. Og han har sagt, at jeg ikke synes det er realistisk. Men det var jo det jobkonsulenten også synes.
Så SB skrev til mig at indenfor 1 måned vil han tag stilling til om mine sdp skal forlænges. Min de lukker jo her d. 31????

Ej hvor noget **** det hele
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2011, 17:58   #27
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
har hørt fra kommunen

Jeg har lige fået brev fra min sagsbehandler. Det er hvorfor jeg ikke får revalidering. Begrundelsen er pga. sygdom.

Det er vel det samme som at sige, at jeg ikke er rask til et alm. arbejde. Jeg ved ikke hvad der så skal ske.

Nu kan jeg vel godt søge om at få en afklaring? Men det er vel først når jeg har været indlagt ik?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 23:05   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej Mølgaard!

Det er ski lidt af en møgsituation du er havnet i.
Jeg har ikke lige fået fat i, om det er sagsbehandlerens egen ide, at du ikke er færdigbehandlet ift. din migræne, eller om det er egen læge/andre der har skrevet noget om det, men det er for så vidt rigtigt, at hvis der er behandlingsmuligheder, men man ikke kan sige noget om effekten, så er det svært at finde en forlængelsesmulighed, ligesom man ikke kan give dig revalidering.

Der er nok ikke så meget at gøre ved det nu, desværre...

Men ring, ring, ring til Glostrup, sig du gerne tager imod en afbudstid osv. for jo hurtigere du er færdigudredt, jo bedre!
Nu kommer du jo nok desværre ud i, at det handler om at skulle være mindst mulig tid på kontanthjælp!
Det gode er dog, hvis man skal se lyst på det, at du vil få en anden sagsbehandler nu, som du forhåbentligt har en bedre kontakt med!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 14:00   #29
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Jeg skal over til Glostrup i næste uge. Jeg håber bare så meget at læge vil skrive at det er stationær.
Jeg fik afslag fra BAN... det går bare af l**te til Jeg har skrevet det i min Blog. Jeg har lidt lyst til at opgive det hele, men alligevel så kan jeg jo ikke. For jeg er jo ikke selv, jeg har jo også en familie. Og arbejde at på normalt tid kan jeg ikke.
HK kontakter mig i næste ang. BAN anke sagen.

Min datter er også syg, nok kronisk lunge syg... vi har så meget...
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex mus0025 Spørgsmål ang fleksjob 8 14-12-2012 19:33
Indstillet til flex / Den nye flex lov Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 7 18-09-2012 20:21
Flex-job lindairene Din historie 1 14-01-2010 12:29
flex job jens-p hansen Din historie 2 28-10-2008 10:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension