K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2012, 17:18   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej colutte..jeg tør heller ikke sige om det er det samme..og selvom det er en smerteklinik er det heller ikke sikker det er en tværfaglig..lægen på min smerteklinik Forlangte at man så at sige fik fred fra kommunen - for som han sagde er folk ikke lette at arb.med,hvis de samtidig har et pres fra kommunen hængende over sig..så kunne det være svært at koncentere sig..og jeg tvivler på at de skal jage mere m.dig..ikke at børnene er et problem -de er det bedste man har..men de er ikke dumme..er du overtræt el.har en masse andet hængende over hovedet på dig - ja så mærker de det med det samme..som du skriver har du jo ingenting at frygte mht.børnene..ingen er perfekt..det er pædagogen el.en minister helller ikke og alle kan blive syge..bare der blir taget hånd om det..det har jo ikke noget med din arbejdssituation at gøre..beundrer dig..det skal nok gå..og uanset om det er en samlever el.mand er han der jo i hverdagen..mit barn er ligeså vant til papfar som far..og elsker dem begge ...i hverdagen tænker de ik så meget over hvem der er hvem.tror jeg ikke..forsat god lørdag
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 19:22   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Culotten,

Jeg bliver helt sulten af dit navn og så med en god sovs og kartofler til, uhmmm.

Nu skal du høre, sygedagpenge reglerne er meget snævre, men der står ikke nogle steder hvor mange børn man må have for at kunne være på dem, he, he.

Det hedder sig sådan, at ens lidelser skal være stationære før en evt. forlængelse efter varighedsbegrænsningen på de obligatoriske 52 uger kan finde sted. Spørgsmålet er om du overhovedet er stationær når du tilskrives en smerteklinik??

Nå men nu har din sagsbehandler så anmodet om en generel helbredsattest fra din læge, han vil så gå ind i også at beskrive dit funktions niveau, dvs. hvad du magter i hverdagen for det er meget vigtigt hvad du magter i hverdagen der for det hænger jo også sammen med arbejdsevnen. Måske vil din læge også blive spurgt om prognosen for dig samt behandlingsmuligheder og lign.

Mht. muligheder for forlængelse af sdp. der er der 7 muligheder hvor man skal kunne falde under een af dem før en evt. forlængelse kan finde sted. Kommunerne/sagsbehandlerne er desværre ikke så god til at gøre opmærksomme på her på, men de lyder som flg. og kan findes på K10´s forside under sdp. stop: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,


3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,


4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,


5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægeligebehandlingsmuligheder anses for udtømte,


6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Spørgsmålet er så hvor du hører under. Det er ikke sikkert at du kan sendes i arbejdsprøvning hvis du ikke er stationær, så §27 stk. 1 nr. 2 er nok ikke mulig.

Mht. nr. 3, der skal en evt. behandlende instans i en rapport angive at du efter 2 x 52 ugers behandling evt. på smerte center vil kunne bestride et ordinært arbejde på 37 timer!!

Er der nogle lægelige papirer i din sag som sådan eller?? Hvad er der overhovedet sket under dine sdp. på 52 uger?

Vær opmærksom på at du fra nu af bliver din egen sagsbehandler, der er ikke tid til at informere dig om dette og hint i systemet. Derfor er det dig der skal efterspørge action og aflklaring fremover også. Vi herinde hjælper så godt vi kan og det er vidst ikke så ringe endda.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 12-05-2012 kl. 19:25.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2012, 22:28   #13
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ja uhm det er en lækker spise Jeg ved faktisk ikke om sb mener at jeg er stationær, men det vil jeg spørge hende om, jeg troede egentlig at jeg er blevet sendt til job.dk med henblik på om jeg kan få bevilget flex, men bliver i tvivl, for det er aldrig blevet sagt direkte, men hun plejer at kalde det udredning af arbejdsevne..

Er det min læge der skal give udtryk for de forskellige ting? og bliver det fulgt det lægen siger?

I de 52 uger jeg snart har været sygemeldt er jeg blevet sendt til neurolog med migræne og har fået medicin som har hjulpet en del, jeg har været til reumatolog med mistanke om rygsøjlegigt og fik her diagnosen fibromyalgi og de fandt en udbrændt sacroiliitis, jeg har været på et 3 mdr træningsforløb hos anden aktør quick care og er nu sendt til job.dk fordi cbr havde ventetid.

Tak for dine svar vh Culotten
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2012, 16:58   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Culotten Se meddelelser
Ja uhm det er en lækker spise Jeg ved faktisk ikke om sb mener at jeg er stationær, men det vil jeg spørge hende om, jeg troede egentlig at jeg er blevet sendt til job.dk med henblik på om jeg kan få bevilget flex, men bliver i tvivl, for det er aldrig blevet sagt direkte, men hun plejer at kalde det udredning af arbejdsevne..

Er det min læge der skal give udtryk for de forskellige ting? og bliver det fulgt det lægen siger?

I de 52 uger jeg snart har været sygemeldt er jeg blevet sendt til neurolog med migræne og har fået medicin som har hjulpet en del, jeg har været til reumatolog med mistanke om rygsøjlegigt og fik her diagnosen fibromyalgi og de fandt en udbrændt sacroiliitis, jeg har været på et 3 mdr træningsforløb hos anden aktør quick care og er nu sendt til job.dk fordi cbr havde ventetid.

Tak for dine svar vh Culotten
Hej Culotten,

Umiddelbart ser det jo ud til at din sagsbehandler evt. vil afklare din arbejdsevne som hun siger selvom du ikke er helbredsmæssigt udredt og måske helt stationær endnu?! Dog kan det være, at det er derfor hun tøver da job.dk har foreslået smertetackling. Du kan jo ikke afprøves hvis du skal i behandling.

Du må se hvad din læge bliver spurgt om, hvis du alligevel sendes i afklaring ved job.dk, så burde du kunne forlænges iht. §27 stk. 1 nr. 2.

Hvis det konstateres at du ALDRIG vil kunne komme på det ordinære arbejdsmarked igen kan den hedde §27 stk. 1 nr. 4 med afklaring mod fleks og pension. Men få din sagsbehandler i tale, så du ikke kommer til at stå med håret i postkassen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 13-05-2012 kl. 17:03.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 22:54   #15
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Hej igen Ja så fik jeg snakket med sb og læge idag, sb sagde netop som du nævnte "Enteneller" at jeg blev betragtet som stationær, men nu hvor hun var blevet mindet om smerte tackling, som hun slet ikke havde tænkt på, så er jeg ikke stationær mere, og så kan de ikke forlænge mine sygepenge da det ikke ville kunne nåes at både komme på smertekursus og i afprøvning bagefter Ville ønske hun havde tænkt på det noget før, så jeg kunne have nået det indefor de 52 uger, hvor der ikke er sket så meget

Men tak for svar
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:11   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej colutte..det er jeg rigtig ked af at høre..hvad så
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:23   #17
Culotten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2012
Alder: 50
Indlæg: 59
Styrke: 13
Culotten er ny på vejen
Ja jeg ved det faktisk ikke, min læge spørger om det ikke var bedre jeg søger en Førtidspension, men hvorfor skulle de godkende sådan en, når de ingengang vil forlænge mine sygedagpenge?? Jeg skal vente på at sb får helbredsattest fra min læge. og så bliver sagen drøftet igen ved ikke om jeg er købt eller solgt???
Culotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:51   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
forstår dig godt..sb.er og sdp er noget underligt noget..jeg fik det i 4.5 år nonstop og andre ka lige runde de 52 uger og så erdet yt og det er den samme lovgivning..jeg må indrømme colutte,jeg havde ikke vanskelig v.at få pension..da vi først kom derhen og jeg havde været igennem 7 operationer,utalige læger,swpeciallæger,smerteklinik og ergoteraput i 2 år - ja så blev der søgt og jeg fik det..jeg havde en rigtig god læge,som sagde at skulle jeg ikke ha det,så vidste han ikke hvem skulle..skal lige nævne min sag lå langtid i ask og det har vist også noget m.sdp at gøre når det er arbejdsulykke
men gå til lægen og han -hun vil sikkert hjælpe dig..at ha et godt forhold til sin læge er vigtig.min sagde altid han ku se igennem mig og vidste hvad knapper han skulle trykke på.
han har flere gange ringet til kommunen - helt uopfordret,hvis han ikke lige var tilfreds m.tingens tilstand
og alle herinde snakker om erhversevne..har du styr på hvordan din er,,det er åbenbart det vigtigste og den kære arbejdsprøvning..jeg var nu ikke i en,det var spild af tid
så hvordan dine chancer er for ftp afhænger åbenbart af en hel række ting..alle de ting var jeg ikke klar over før k 1o og har heller ikke tænkt på det
men lov,at du ikke lader dig presse ud i noget der virker uoverskueligt.kun du kender din grænse og hvornår nok etr nok..og du skal også kunne ekstistere aften og weekend
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2012, 23:53   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
smertekursus og smerteklinik er det ,det samme undskyld jeg spørger
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 06:44   #20
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
smertekursus er et kursus, hvor du lærer, at leve med dine smerter.
Smerteklinik er et ophold, hvor du får både medicin behandling og mange andre muligheder.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr. forlængelse eller afslag. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-06-2013 20:41
Forlængelse af SDP, 2. afslag. Soleil Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 28-09-2012 16:44
Afslag på forlængelse af sdp ,kan ikke rigtig finde rundt. arh Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 28-09-2012 09:05
forlængelse af sygedagpenge kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-11-2011 18:26
Ressourceprofil og afslag på forlængelse Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 24-03-2011 00:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension