K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2014, 10:15   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
ELN
Nok lidt for rosenrødt. Absolut ikke nok med en kronisk sygdom, som ofte defineres som en sygdom med varighed ud over 6 måneder. Man skal nærmest stå med det ene ben i graven (terminalfasen). Har man 1.7.2014 været på sygedagpenge mindre end 22 uger - ja så kører man efter den nye lov. Mere end 22 uger, så kører man perioden ud og derefter evt forlængelse eller jobafklaringsforløb. Denne ydelse er kontanthjælpsniveau uden GF
22 uger lig 5 mdr, som er skærelinjen i den nye reform

bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraadet/Et%20godt%20arbejdsliv/Ny-sygedagpengemodel/Hovedelementer-i-en-ny-sygedagpengemodel/Jobafklaringsforloeb.aspx

Sidst redigeret af stampe; 24-06-2014 kl. 10:38.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2014, 18:37   #12
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du bør forlænges, fordi du lige nu er igang med behandling, der afsluttes indenfor kort tid.(§27 stk 3).
Jeg tænker, at forlængelsen på § 27.1.3 ikke ville kunne komme på tale, da der også udover behandling skal være en sikker lægeligt forventning om genoptagelse af fuld erhvesmæssigt beskæftigelse.
Og det er der ikke her, når egen læge samt genoptrænings fysioterapeuten ikke mener, at KBN kommer tilbage i arbejde på fuld tid.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2014, 21:05   #13
KBN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
KBN er ny på vejen
Hvad nu?

Som jeg beskrev i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30309, løb mine sygedagpenge ud i går - fik i går en opringning og et brev der bekræftede dette.

Jeg er stadig ansat hos samme firma som før sygdom, men jeg er ret overbevist om at det ikke varer længe ved, hvis jeg ikke kan komme på fuld tid lige om lidt..
Jeg er berettiget til 6 mdr med fuld løb efter fyring.
Som det er nu, tegner det til, at jeg vil kunne klare 12-18 timer/uge. Mit nuværende job vil gerne tilbyde fleks - men kommunen mener det skal tage 2-3 år at få på plads - og det venter de jo ikke på.
Jeg har endnu kun været i jobprøvning på mit gamle arbejde (som er fantastisk), hvor jeg har ydet 14-17timer/uge.

Jeg forudser mit arbejde ikke synes det er sjovt at betale fuld løn for mig i ret lang tid, hvis kommunen ikke vil arbejde på en form for kompensation.

Gør vi bedst i at sælge vores hus så snart jeg bliver fyret og finde en lejebolig? Det hus vi sidder i kræver to indtægter hvor den ene dog godt kan få svarende til dagpenge.
Jeg skal snakke med en privat sb i morgen - og håber det giver noget afklaring. Men det jeg kan læse herinde er at det ikke er usædvanligt at ende uden indtægt i en periode - og med to mindre børn vil jeg gerne være på forkant med sådan en beslutning, hvis muligt..

På forhånd tak :-)

P.S. Fortsatte ikke i den anden tråd da den var blevet lukket.
KBN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2014, 14:45   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din gamle tråd er blevet lukket op igen...

Jeg har så flyttet dit sidste indlæg over i den så alt er samlet igen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2014, 12:16   #15
KBN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
KBN er ny på vejen
Tak for rundflytningen webmaster :-)

Jeg er nu blevet tilknyttet en 'privat' sagsbehandler igennem min fagforening og prøver af den vej at få hjælp.
Nu skal jeg så starte med at søge paragraf 56 igennem kommunen - det er dagens opgave - og så kopiere en ordentlig stak papirer og sende til sagsbehandlerne så hun kan gennemgå sagen da hun mener der måske har været procedurefejl der kan bruges til vores fordel.
KBN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 08:37   #16
KBN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
KBN er ny på vejen
Sagsbehandlerne vil klage - og det er fint med mig.

Helt praktisk skal jeg opereres igen D. 25/7 - vil det egentlig være smart for mig at raskmelde mig nu her - holde ferie og så igen sygemelde mig op til operationen? Så burde jeg komme ind under de nye regler.. Mht det er måske ikke smart da jeg jo stadig døjer med alle de ting de ikke kan operere - men de nye regler kunne jo sikre vores økonomi..
KBN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 09:08   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det tror jeg ikke, du får noget ud af, men tjek op på det. Du skal raskmelde dig, hvis du er rask. Der er også en "optjeningsperiode" for sygedagpenge.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 09:36   #18
MNO
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 0
MNO er ny på vejen
Hvorfor søge pensionen? når hun ikke får den, i hvert fald ud fra det beskrevne.
MNO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2014, 10:00   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ref tidligere i tråden.
Man har kun ret til at få sygedagpenge efter den nye lov, såfremt man de sidste 9 måneder ikke har været på sygedagpenge mere end 22 uger 1.7.2014, hvor ordningen tråder i kraft. Det svarer til de 5 måneder, der efter den nye nu kun kan gå inden sygedagpengesagen tages op til revurdering.
Du kan evt læse mere på
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e/sygedagpenge

Sidst redigeret af stampe; 14-07-2014 kl. 12:03.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2014, 07:28   #20
KBN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
KBN er ny på vejen
Tak for alle svar - jeg føler godt nok systemet er svært at navigere i..

Jeg ringer imellem de forskellige kontorer i disse dage.

Jeg blev af fagforeningens sagsbehandler rådet til at søge en paragraf 56, så mit arbejde forhåbentlig beholder mig foreløbig.

Så kontakter jeg Social og beskæftigelsesforvaltningen - og får af vide at jeg for at kunne søge det, skal være raskmeldt og på fuld tid. Da jeg ytrer tvivl om, om jeg kommer på fuld tid, beder hun mig kontakte Jobcenteret, så jeg kan få vejledning ang. evt. fleksjob og andre muligheder.

Da jeg får fat i Jobcenteret, ender snakken med, at de ikke mener jeg skal snakke med dem, da jeg er i job pt. og at jeg forresten ikke kan så meget som en snak om muligheder før min situation er stationær (hvilket jo er op til lægerne, der har anslået 2 år fra maj 2013)..

I ren frustration forklarer jeg, at jeg umiddelbart synes læger og det sociale system kører i hver sit tempo..
Og jeg kan da virkelig godt forstå, hvis mit job mener jeg snart er en dårlig forretning - jeg har siden maj 2013 været sygemeldt til april 2014 - derefter tilbage på 14-17 timer i 3 mdr - og derefter sygemeldt igen pga operation.. Indtil 30/6-14 har de jo fået sygedagpenge refusion - men fra nu af bliver jeg da en meget dyr deltidsansat.. Over denne tydelige frustration får jeg faktisk endelig lidt forståelse og får en rimelig snak med jobcenteret.
Jeg skal nu til morgen snakke med en ved sygedagpenge - for damen ved jobcenteret kunne virkelig ikke se, hvordan de kunne undgå at forlænge mine sygedagpenge, når jeg var nyopereret og fejlopereret så jeg samtidig var uarbejdsdygtig og venter på genoperation..
KBN er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension