K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2011, 08:13   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Velkommen til Lars ..

Du skal huske når du er ude i div tiltag at INGEN siger stop for dig, det er kun dig selv der kan det !

Derfor er det ekstremt vigtigt at du hele tiden har din læge med på sidelinjen du skal IKKE være med til at lave noget der forværre din smerte ...

Det bedste du kan gøre lige nu efter min mening er at du drøner om under nyttige link og der henter du jobdagbog og smerte dagbog og så begynder du at skrive i dem, både for din egen skyld men bestemt også for at kommunen skal fatte hvad det er der foregår både med dit helbred og med de steder de sender dig hent til ...

Når du kommer til steder hvor du syntes tingene er grænseoverskridende så skriv (ikke tal men skriv ) med det samme til dem også selv om det virker åndsvagt at skrive et brev til et sted hvor man dmøder hverdag

Feks som med fys .. sig og skriv til dem at du hverdag har flere smerter pga øvelser og om de godt lige vil skrive ned hvad det er for øvelser du laver , hvad de skal gøre godt for og hvem der har ansvaret i tilfælde af forværring og bed dem også gerne om at skrive relevant uddanelse ned (deres ) som gør at de mener de er kompetente til at lave de programmer de sætte dig til ...

Der hvor du er i praktik nu skal du naturligvis ikke lægge dig på gulvet, skriv til din sagsbehandler om hvordan det går der og bed om at der bliver lavet ordnet forhold du kan hvile dig under...

Hvad er formålet med praktikken ?? er du ved at søge fleks pension eller er det "bare" en arbejdsprøvning ?

er der lavet ressourceprofil ? er der lavet handleplan ? ved du overhovedet hvor det skal bære hen ?
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 12:49   #12
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Ja jeg er stadig medlem af 3F...

Formålet med praktikken er vist at finde ud af om jeg overhoved har mulighed for at være på arbejdsmarkedet... Kommunen siger at jeg helst skal være selvforsørgende, men jeg ikke skal regne med at få fleks...

Jeg er pt. på sygedagpenge.
Mht til handlingsplan, ressurceprofil osv, aner jeg ikke hvad der kommer til at ske. Ved det første møde jeg var til hos min sagsbehandler, fik jeg direkte at vide, jeg nok skulle regne med at komme på FTP fordi det var tydeligt jeg led meget med ryggen. Jeg meldte klart ud at jeg ikke ønskede dette pt. fordi jeg stadig har masser af energi og lyst til at være på arbejdsmarkedet.
Det er også den besked jeg har fået fra de forskellige aktiverings steder jeg har været, at jeg ville være en god medarbejder, men det ville nok meget svært at finde en stilling hvor man kunne arbejde uden om smerterne...

Jeg var oppe og snakke med fagforeningen, inden jeg startede i aktivering og vi snakkede længe omhvordan og hvorledes det ville gå, hvis jeg fik fleks. Den gode side var at jeg havde noget at tage mig til og stå op til om morgenen. Mens bagsiden af medaljen var at jeg kunne risikere min ryg blev endnu dårligere og jeg slet ikke ville kunne få noget ud af livet til den tid.

Jeg aner ikke hvor jeg er henne i systemet, om jeg er tæt på en FTP eller om jeg kan bevilgies fleks eller om min sag trækker i langdrag og på et tidspunkt bliver syltet... jeg kunne lidt frygte det sidste, for jeg har haft en kontorstol på prøve,som kommunen ikke ville bevilge, og i den forbindelse spurgte jeg jobkonsulenten om der var mulighed for at få noget til låns fra hjælpemiddelscentralen, og han lovede at finde ud af noget der. Det er snart 3 uger siden og jeg har intet hørt... Jeg skal til møde med ham i morgen, så vil jeg have et svar fra ham...

Der hvor jeg er i praktik, der kender de mig i forvejen og holder øje med mig. Chefen er rigtig god til at lægge mærke til når jeg har ondt, så det bliver fortalt videre til jobkonsulenten. (hvis det virker undrligt at jeg har en jobkonsulent OG en sagsbehandler, er det fordi JK'en hjælper SB'en, fordi i efteråret fik SB'en en hjerneblødning og er der for kun halvt på arbejde)

aktiverings stederne var ok til at give besked om mine smerter i forbindelse med at træne, fysisk aktivitet ect ect til SB'en...

Sidst redigeret af LJensen; 24-05-2011 kl. 14:54.
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 16:36   #13
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
jeg sad lige og kikkede lidt, over 400 visninger på 24 timer... Det er der ingen andre Fora jeg er med i der kan slå...

i må undskylde hvis jeg ikke får svaret på jeres spørgsmål, jeg prøver så godt jeg kan at følge med :-) hvis jeg ikke får svaret, så prøv at spørg igen :-)
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 17:18   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser
Ja jeg er stadig medlem af 3F...

Formålet med praktikken er vist at finde ud af om jeg overhoved har mulighed for at være på arbejdsmarkedet... Kommunen siger at jeg helst skal være selvforsørgende, men jeg ikke skal regne med at få fleks...
Det skal du ikke tage så seriøst det er nærmest standard i kommunerne at prøve at tage modet fra borgerne inden sagen overhovdet er gået i gang

Citat:
Jeg er pt. på sygedagpenge.
Mht til handlingsplan, ressurceprofil osv, aner jeg ikke hvad der kommer til at ske. Ved det første møde jeg var til hos min sagsbehandler, fik jeg direkte at vide, jeg nok skulle regne med at komme på FTP fordi det var tydeligt jeg led meget med ryggen. Jeg meldte klart ud at jeg ikke ønskede dette pt. fordi jeg stadig har masser af energi og lyst til at være på arbejdsmarkedet.
Det er enormt vigtigt at du sætter dig ind i loven og finder ud af hvor du er henne i systemet INDEN de lukker eller prøver at lukke for dine sygedagpenge, jeg kan godt forstå dig mht pension sådan havde jeg det også i flere år men ikke desmindre kan det jo være et nødvendigt onde og tro mig fornemmer kommunen at det er noget du er bange for, ja så er de ikke sen til at bruge det mod dig ...

Prøv næste gang at sige ja tak, så skal du se en sagsbehandler slå bak

Hvis jeg var dig ville jeg med det samme få gang i kommunen for din egen skyld, start med at bede om aktindsigt (finder du under nyttige link ) og find ud af hvad de ligger inde med i din sag, mangler der feks en ressourceprofil så gælder det om at få kommunen igang med at lave den, sørg for at alt kommunikation foregår mellem dig og kommunen på skrift, er det nødvenidigt at tale med dem skal du bagefter skrive til dem og skrive noget ala jeg forstod på vores samtale at sådan og sådan vil du være venlig at bekræfte dette for mig på skrift ...

på den måde går du både med livrem og seler
Citat:

Det er også den besked jeg har fået fra de forskellige aktiverings steder jeg har været, at jeg ville være en god medarbejder, men det ville nok meget svært at finde en stilling hvor man kunne arbejde uden om smerterne...

Jeg var oppe og snakke med fagforeningen, inden jeg startede i aktivering og vi snakkede længe omhvordan og hvorledes det ville gå, hvis jeg fik fleks. Den gode side var at jeg havde noget at tage mig til og stå op til om morgenen. Mens bagsiden af medaljen var at jeg kunne risikere min ryg blev endnu dårligere og jeg slet ikke ville kunne få noget ud af livet til den tid.
Spørgsmålet er så om ikke en pension ville være bedre og så arbejde de antal timer som du kan og med det du kan , på den måde vil arbejdsgiver heller ikke have så meget papir bøvl og der vil ikke være så store lønproblemer for arbejdsgiver ..

Men indtil videre tror jeg ud fra det du skriver her ikke lige at du skal tro på en pension .. dem er de meget varsomme med på kommunerne og man skal være et halvt skridt fra 100 % invalid før de giver sådan en men selvfølgelig er der nogen gange nogen der forbavser ...


Citat:
Jeg aner ikke hvor jeg er henne i systemet, om jeg er tæt på en FTP eller om jeg kan bevilgies fleks eller om min sag trækker i langdrag og på et tidspunkt bliver syltet... jeg kunne lidt frygte det sidste, for jeg har haft en kontorstol på prøve,som kommunen ikke ville bevilge, og i den forbindelse spurgte jeg jobkonsulenten om der var mulighed for at få noget til låns fra hjælpemiddelscentralen, og han lovede at finde ud af noget der. Det er snart 3 uger siden og jeg har intet hørt... Jeg skal til møde med ham i morgen, så vil jeg have et svar fra ham...
Hvilke kommune kommer du fra ?? prøv lige at tjekke i vores liste om sagsbehandlings tider .. og se om der ikke er svartider på din kommune ellers bed konsulenten om at få svarfrister oplyst der burde ikke gå så lang tid hvis det er et hjælpemiddel til at klare jobbet ..

Så kan forestille mig at det "bare" er glemt i skyndingen .. skriv heller til jobkonsulenten om jeres aftale så du har det på skrift... altid på skrift ..
  Besvar med citat
Gammel 24-05-2011, 17:39   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser

Ja jeg sidder ved min bærbar og skriver, idag har jeg siddet i køkkenet på min højstol med computeren på køkkenbordet. Ellers plejer jeg at ligge på sofaen, i en flyder stilling med computeren på skødet... Jeg har store problemer med at ligge på maven, både i sengen og på gulvet. Når jeg er på kontoret og bliver nød til at hvile, ligger jeg på gulvet. Enten på siden eller på ryggen med benene oppe på en stol.
...desværre, Lars, kan så godt se, at du slet ikke kan ligge og skrive på computer...kender godt selv de perioder, hvor eneste mulighed for lidt smertelindring kun findes ved at ligge på venstre side på en ganske bestemt måde...

Godt at se, du nu har fået mange gode råd, senest af Hejdien med uforfærdet friskhed og god humor :-) OG ikke mindre skarphed.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 00:40   #16
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Ja jeg har fået dejligt mange råd. Det er dejligt med folk der forstår en, selv om man ikke kender hinanden. Det er rigtigt meget jeg skal have læst igennem et par gange og jeg skal følge op på.

Jeg er nervøs/spændt/ræsdelsslagen og ellers hele føleselsregisteret er på vej igennem mig her til aften, over mødet med JK'en i morgen...

var lige ude og 'få luft' engang, dejlig aftten. Der en en underlig ro, på trods af blæsevejret, det er varmt, men køligt, ingen måne men træerne var lyst op af gedelamperne og havde en nærmest spøgelsesagtig stemning... Der var noget rart og beroligende over det...

går i seng nu og prøver at få en time eller to, vi ses i morgen

Lars
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 03:06   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LJensen Se meddelelser

var lige ude og 'få luft' engang, dejlig aftten. Der en en underlig ro, på trods af blæsevejret, det er varmt, men køligt, ingen måne men træerne var lyst op af gedelamperne og havde en nærmest spøgelsesagtig stemning... Der var noget rart og beroligende over det...

går i seng nu og prøver at få en time eller to, vi ses i morgen

Lars
Hvis du kan holde til det, så kan jeg varmt anbefale dig, at gå en tur engang imellem, nogle gange får det nogle ting til at falde på plads oveni knolden når man bare går i sine egne tanker.
Iøvrigt er det rigtig godt for ryggen.

Jeg har selv droppet reel træning af min ryg, men jeg går et par ture med hunden hver dag, om morgenen går vi en times tid og om eftermiddagen en halv, det styrker ryggen.

Hvis du har mulighed for det, så optag samtalen.
Nogle mp3'ere har voicerecorder og nogle mobiltelefoner har det også.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2011, 08:19   #18
charles
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 3
Styrke: 0
charles er ny på vejen
hej man skal passe meget på sin ryg er blevet operete 5 gange og lever med konstant smerter men man skal jo videre når man har en familie
charles er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 19:54   #19
LJensen
Ved at vænne sig til K10
 
LJensens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2011
Lokation: Venslev
Alder: 38
Indlæg: 21
Styrke: 14
LJensen er ny på vejen
Hej folkens,

Så blev mødet med JK'en afholdt. For anden gang i træk brugte han længere tid på at kritisere min vægt og hvor skuffende det var at jeg på 3 uger ikke havde tabt mig. Bortset for dette var mødet fornuftig og der skete ikke det helt store. Efterfølgende har jeg modtaget, hvad JK'en ikke kalder for at referat, men en opsummering af mødet, hvor i han skriver som den afsluttende kommentar; 'at Lars virker opgivende og ser sig selv som en der lige så godt kan gå på pension'.

Hele teksten igennem står det intet om at jeg er glad for det jeg laver, at de er glade for at have mig der oppe, jeg er god til det jeg laver. Men til gengæld er hele teksten gennem syret af negativitet overfor mig. det hele handler om mine sove vaner, at JK'en mener min læge er inkompetent (selv om det ikke står sort på hvidt) og ellers om at han mener jeg er for fed og han kan ikke forstå jeg ikke bare kan tabe mig...

Han gav også en længere tale om at jeg skulle holde de folk der har noget med min sag at gøre i ørene og selv sørge for at holde hjulene i gang og ikke bare læne mig tilbage og vente på at blive hjulpet...
Efter han var færdig med denne del af den "ikke fysiske afstraffelse", spurgte jeg ind til det han havde lovet mig i forbindelse med hjælpemidler. (Jeg havde jo en ergonomisk kontorstol på prøve, men den ville kommunen ikke bevilge fordi det var en stor udgift dengang. så jeg spurgte direkte JK'en om han var i stand til at skaffe en kontorstol fra hjælpemiddelscentralen, og til det svarrede han at han ville finde ud af noget...) Da jeg spurgte han om dette til mødet, var hans første reaktion, at tale uden om... Hans computer var 'pludselig' ved at løbe tør for strøm, så der gik lige 5 minutter med det. Da han havde fået strøm på igen, talte han videre om noget helt andet... Jeg spurgte igen og fik en lang svada om hvordan det fungerede når kommunen købte stole og andre hjælpemidler hjem til borgere... Jeg fik aldrig et konkret svar, på trods af hans løfter og føler han er ved at lave en smæde kampagne så han kan sylte min sag.

Min chef læste referatet og var helt enig med mig om at den afsluttende kommentar var skadelig for min sag og vi skrev til ham, at vi var dybt uenige og ikke kunne nikke kende til hans opfattelse af min sindstilstand...

AARRRGGGHHHHH hvor er jeg træt....
__________________
I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy. -Tom Waits
LJensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 20:08   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis jk'en er ansat på kommunen, så start med at skrive til ham, at du er utilfreds med det han har skrevet, forklar hvorfor.

Hvis dette ikke ændrer noget kan du klage til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søger K10 tråd Ragdoll Alt det andet 5 13-10-2010 17:28
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37
For at gøre en lang historie kort...eller lang... chico Din historie 5 12-02-2010 10:37
Forsvundet tråd Gittemor Dit og Dat 3 13-08-2008 08:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension