K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2013, 16:28   #1
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
tilskud fra kommunen til mad for diabetikere

med type 1 diabetes. nogen der får det?
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 19:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvad mener du med mad? som hvis man køber grøntsager og fiberrigt i supermarked? eller mener du tilskud til div madordninger??


Der er jo ikke rigtigt noget ''special-mad'' til diabetikere, indkøbskurven indeholder jo præcis det samme som alle andres, bare uden slik, sukkerholdige og fede varer........noget alle andre iøvrigt kunne vinde meget ved at prøve også
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 20:14   #3
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
med type 1 diabetes. nogen der får det?
Får §100 til merudgifter, men her tegner specialdelen af kosten sig kun for 166 kr pr måned. Resten er medicin, kørsel til undersøgelse og behandling, brikjuice og druesukker.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:21   #4
Kal
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
Kal er ny på vejen
Jeg får også tilskud til diabetesmad under §100 som KBR gør.

@ helenekr, der er faktisk en liste over merudgifter til diabeteskost udfra hvilket energiniveau man ligger på
Kal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2013, 23:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det ved jeg, men det er jo minimalt hvad man kan få (min eks har jo en ret aggressiv diabetes 1 som nu har ødelagt begge hans nyrer) og som truer med at få fjernet hans ben som det næste...
Det er ikke meget han får til kost.

(Jeg er nu partsrepræsentant i hans sag).

Jeg var også mere interesseret i om der blev tænkt på almen kost, eller på madordning, for nu får han dækket næsten hele udgiften til madordningen.

Der findes også en folder der hedder "Merudgifter til diabetesmad" man skal bare vide, at kommunerne vurderer sagerne (behovet forskelligt) og det er derfor sjældent to får nøjagtigt det samme dækket.

Sidst redigeret af Ninja; 02-03-2013 kl. 23:38.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 00:14   #6
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Kedeligt med din eks, helenekr, desværre en sygdom det går stærk ned ad bakke med, når man har haft det en lang årrække

Lige med kosten må kommunen ikke vurdere noget, men skal indhente oplysninger hos diætisten på det ambulatorium, man går til kontrol, og ud fra oplysninger om kalorieindtag gå ind i listen du omtaler. Det er således de i mit tilfælde er kommet frem til de 166 kr pr måned.

Min sag skal vurderes nu, så måske de nyeste tal er anderledes
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 00:52   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her var det lægen og diætisten på Bispebjerg hospital der sendte div papirer til kommunen....

Og jeps, han har det bestemt ikke godt nu - hans diabetes har aldrig været reguleret korrekt (de kan simpelthen ikke regulere den!), der er alt for store udsving, uanset hvad de gør og prøver.......det er helt forfærdeligt. Og nu begynder alt bare at svigte - han ser rigtig dårligt nu og er næsten blind, nyerene er stået af, der er problemer med hjertet (ikke super alvorligt), fødderne er sprækkede, der er store sår på benene der ikke vil hele, og fordi nyerene er smadret, så vokser ben og fødder og områderne omkring øjnene pga væskeophobning, så han er fuldstændig hævet (det tager dialysen så), men han lider i mellem tiden.....og nu begynder alle mulige infektioner, og igår sagde sygeplejersken, at de mente han havde fået mavesår. Der er HELE tiden noget nyt!!
Og han er lige fyldt 43 år, så han er jo ikke voldsomt gammel......

Nu kommer hans bror her i løbet af Marts fordi han vil give ham sin nyre (hvis den matcher), men jeg tror sgu ikke han er kandidat til transplantation, han har alt for mange issues....jeg kunne også fornemme det på lægen, man han sagde det ikke højt. En transplantation kan jo også være slem at komme sig over, og når man er så syg som ham, så kan den nyre jo hurtigt blive spildt, når hans diabetes ikke kan justeres korrekt (så ender den nye nyre jo også med at dø), eller får måske slet ikke lov at gøre gavn.
Så vi er helt ude af den alle sammen og aner ikke hvad vi skal gøre....eller ikke gøre.
Men når broren kommer, så må vi jo tage til det møde på hospitalet og få styr på det.

Undskyld sidesportet (trådstarter) bare rart lige at komme ud med det.

Når han i korte perioder er ''hjemme'' - han lejer et lille værelse hos en ældre mand, fordi han er på kontanthjælp (ikke forsørger) og har ikke råd til en lejlighed. Men får nu madordning fra kommunen når han ikke er på hospitalet, som de så betaler en stor del af. Og som er for folk med diabetes (og som er usaltet i hans tilfælde).
- også et frygteligt liv, at bo på den måde når man er så syg, han har ikke engang gardiner og har kun en madras og en kommode (og et lille bitte te-køkken). Han måtte også takke nej til hjemmedialyse pga de dårlige boligforhold.

Jeg har også overvejet at få ham her hjem, her er der i det mindste pænt og rent (og hyggeligt), men økonomisk vil det nok ikke kunne hænge sammen. Og kommunen vil nok ikke godtage en eksmand ''blot'' logerer her pga sygdom. Så begynder de med ægteskabslignende forhold og alt det der bøvl og det magter jeg ikke........(det er heller ikke ham der er far til børnene).

Hold da op, der fik jeg da lige luft!! Ahhhhh det lettede (men undskyld til trådstarteren!).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 11:31   #8
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
hej igen. tak for svar.

det er til min gamle mormor. 166 kr /mrd er også en slags penge
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 12:41   #9
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at tjekke diabetes.dk ud
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 13:49   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
hej igen. tak for svar.

det er til min gamle mormor. 166 kr /mrd er også en slags penge
De ca 170 kr er kun hvis man i forvejen får § 100, man kan ikke få tilskud til diabeteskost mere da det ikke er VÆSENLIG dyre (siger de i Frb komm) at leve sundt. Søgte til en gammel ven for et års tid siden, han havde fået tidligere, men det blev taget fra ham, og da vi søgte fik vi det svar.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud til køb af bil Miss-crone Hjælpemidler til handicappede 7 22-05-2013 20:32
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Tilskud Stueplanten Alt det andet 9 27-11-2011 14:14
Tilskud til en bil? Molly67 Hjælpemidler til handicappede 13 09-09-2011 06:15
Ang. Tilskud docholiday Spørgsmål ang fleksjob 1 29-11-2008 18:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension