K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2014, 15:10   #1
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Stop sygedagpenge

Hej,
Det er fint med alle de informationer. Min sag er lidt kompliceret. Kommunen stoppe sygedagpenge d. 3 marts 2014. Efter klage osv, forlænge kommunen sygedagpenge op til d. 19 maj 2014., på grund af administrations fejl.
Her kommer jeg hurtigt d. 13 maj 2014 og selv søgt førtidspension på paragraf 17, indtil udløbsdato af sygedagpenge efter forlængelse.
Jeg ved det ikke hvis det er ok, men jeg kan ikke gå videre med min sag da jeg kunne godt se at sb vil bare slippe frit med min sag, fordi der findes helt klare vurderinger og attester som peger på førtidspension, på grund af varige og stationære helbredstilstand og ikke mindst ikke nogen arbejdsevne tilbage.
Venlige hilsen Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:06   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ELN;
Håber at du har fået en afklaring af din restarbejdsevne?
Ellers vil du helt sikkert får afslag på førtidspension.

Du kan IKKE få forlænget dine sygedagpenge, selvom du klager, da du nu har indgivet en ansøgning om førtidspension.

Det var nok en forkert beslutning, som nu kun udskyder fratagelsen af sygedagpenge, uden at du efterfølgende får dem forlænget.

Du kan heller ikke få din afklaring i denne periode, da kommunen kun må indhente det der allerede er undersøgt, på tidspunktet for din ansøgning,

Dog skal den forberedne del, stadig laves i samarbejde med dig, da denne skal bruges til teamet.

VH Poiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:28   #3
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej,
Jeg har to arbejdsevne vurderinger fra REVA hvor der beskrives helt klart at jeg har ikke mere arbejdsevne tilbage og ikke nogen form for hjælp eller støtte person osv kan øge min arbejdsevne.

Undskyld jeg var hurtigt til at sender svar uden at sige tak fordi du vil hjælpe mig. Hilsen Elena.

Hej poppe,
Hvorfor kan man ikke få forlænget sygedagpenge, da pensionlov 17 siger anden. At der forlænges sygedagpenge, hvis personen har søgt førtidspension indtil sygedagpenge ophøre.

Jeg er ret forvirret nu. DUKh har sag anden til mig så kan jeg slet ikke forstår mere. Hvis du kan forklare det jeg vil meget gerne høre fra dig. Tak hilsen Eln.
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:52   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sygedagpengene, forlænges indtil afgørelse af §17.

Den kan efterfølgende IKKE forlænges, da du jo selv mener at du er berettiget til førtidspension, dvs at andre forlængelsesmuligheder derved er bortfaldet.

Men rigtig godt at du har fået afprøvet din restarbejdsevne.
Dvs at de KONKRET skal pege på evt udvikling af din arbejdsevne, og hvordan evt hvilken type arbejde du på sigt evt kan varetage, ved afslag.

VH Ppiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:54   #5
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej poppe
Er det ikke paragraf 17 stk 2 du snakker om?
Fordi det er forskellige på 17 på forelligende dokumentationsgrundlæg og 17 stk 2. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 09:59   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Korrekt, jeg taler om 17 stk 2.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 10:00   #7
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej poppe
Min mening er helt klart at jeg vil prøve at forlænge sygedagpenge op til 1 iúil når det nye kontanthjælp reform begynder, da jeg tror ikke længere at kommunen vil forlænge sygedagpenge i min sag. Derfor kom jeg og søgt førtidspension efter 17 fordi jeg har muligheder til at komme ind til rehabiliteringsteamet og få en afklaring hvad skal jeg videre og ikke mindst kan jeg opnår d.d 1 juli, hvor jeg kan modtage kontanthjælp efter ny reform.
Er det ok?
Tak for din hjælp. Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 12:31   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Sygedagpengeloven er ikke vedtaget endnu. 3. behandling planlagt til 11. juni
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 13:43   #9
Eln
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2014
Indlæg: 151
Styrke: 11
Eln er ny på vejen
Hej Stampe,

Det er ikke sygedagpengelov jeg snakke om.

Men det er vedlagt lov om kontanthjælp hvor en som har en langt sygdomsforløb, kan efter det forlængelse perioder, gå videre på kontanthjælp uden at der tages udgangspunkt i gamle regler for kontanthjælp.

Her navne jeg dem som er gift og har værdige som er mere end 10 000kr Per person.
Det som hedder gammel regler i kontanthjælp, gælder ikke mere fra 1 juli og det ny regler i kontanthjælp gælder og er kun for personer som har varig og nedsat arbejdsevne og kan ikke forsøger selv via et arbejde på almendlig vilkår og er under sygedagpenge d.d. Jeg er helt sikkert på at det er vedlagt som lov under kontanthjælpreform 2014/1 juli . Hilsen eln
Eln er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2014, 13:54   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja kontanthjælpsreformen trådte i kraft 1. januar 2014
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension