K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2010, 10:55   #1
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 16
Julcha er ny på vejen
Mulighed for førtidspension.

Hej alle sammen

Jeg er blevet opfordret til at spørge her i det åbne forum omkring mine muligheder for FP. Jeg ved godt der kun er én der kan sige det; min rådgiver, men jeg har brug for at høre hvor stærkt jeg står. For at komme med et godt bud skal i jo have alle detalerne, så her kommer de:

28 år, sygemeldt fra socialrådgiver studie siden okt. 09. Rådgiver vil have mig i praktik nu her. Nu efter at have modtaget min GHU, siger hun at hun vil sende det videre til deres lægekonsulent, og hvis jeg havde noget at drøfte omkring min sag var jeg velkommen til at ringe eller skrive.

1. Diagnoser: Morbus Bechterews, Spondylitis, to diskusprolapser, degenerative forandringer. Plus talrige problemer udsprunget af disse. Her er dokumentation.

2. Der er ikke andre behandlingsmuligheder tilbage andet end Biologisk lægemidler, som jeg har besluttet at sige nej til da det er noget meget stærkt stads. Dette er der domkumentation for. Har prøvet alt andet.

3. GHU fra egen læger siger bl.a (er kortet ned og kun de vigtigste sætninger er med): Alt medicin er prøvet, minus Biologisk, som kan give talrige bivirkninger. Daglige rygsmerter af meget intensiv karakter. Nedsat koncentrationsevne. Udtalt træthed, både pga medicin (morfin) men også pga sygdommene. Der er næsten ingen bevægelighed tilbage i kroppen. Fortæller mere om alle diagnoserne. Behandlingsmuligheder biologisk lægemidler, måske kan bløddelsbehandling hos fysioterapeut lindre en smule. Det er udelukket at jeg kan bestride blot dele af mit tidligere erhverv som soldat. Der er stort set ingen rest erhvervsevne. PT sover max 2-3 timer om natten. Må undertiden anvende krykkestokke. De daglige smerter kan ikke dækkes af morfika. Over de sidste 4-5 år er der sket et næsten total funktionstab hos en erhvervsaktiv kvinde til indvalidetilstand. Prognosen er ikke god, bedste fald kan man bremse sygdommen. Forslag: Førtidspension.

Her dummer han sig mht at kun udtale sig om mit tidligere erhverv som soldat og ikke vedr. socialrådgiver uddannelsen, som jeg pt. er sygemeldt fra. Men de andre ting kan måske opveje???

4. Speciallæge papir er der også, og der står at da mine symptomer/sygdomme er en blanding af forskelligesymptomer/sygdomme grundet forskellige årsager, må jeg ikke forvente at de kan klare alle mine problemer men der er håb. Dette var så før jeg fandt ud af at jeg ikke kunne tåle den sidste medicin jeg var på og nu har jeg besluttet at sige nej til den sidste medicin de kan tilbyde. Og efter det er der intet mere at gøre. Jeg har så ikke en status fra nu hvor jeg har sagt nej, hvor de skriver hvad prognonsen er uden medicin. Det er så logik for burhøns, at jeg så bare fortsætter som jeg har det nu. Men er det nok?

Jeg tror vist at det nogenlunde var det. Hvis jeg har glemt noget må i lige sige til. Om det er en §17 på det foreliggende grundlag jeg skal søge selv, eller om der er en mulighed for at rådgiver siger ja til at indstille mig?

Mht praktik har jeg fået tilsendt en jobplan for et stykke tid siden, som jeg slet ikke kan skrive under på. Det vil ikke gøre mig noget at komme i praktik da det bare er endnu et bevis på jeg ikke kan. Men jeg vil gerne have hende til at skive ind i jobplanen at denne praktik skal ses som både en praktik for måske at komme tilbage til uddannelsen og/eller en arbejdsprøvning mhp at komme på FP. Nu står der kun at det er mhp at komme tilbage til uddannelsen. Jeg fik det brev fra hende hvori hun skriver det med at hvis jeg har noget jeg vil drøfte kan jeg kontakte hende. Men intet om praktikken. Jeg er igang med at udforme brevet til hende vedr. jobplanen. Og her vil jeg skrive noget om at jeg siger nej til biologisk som min egen læge er med på. Jeg vil skrive det med praktik/prøvning. Derudover endnu en gang hvad de sygdomme gør ved mig, og hvordan jeg har det.

Min plan er at deltage i den praktik. Få bevist overfor hende og mig selv at jeg ikke kan holde til det. Derefter sige stop, hvis hun ikke er enig, så søger jeg en §17. Er det en ide?

Et andet spørgsmål jeg har er hvad jeg kan få af økonomisk hjælp efter jeg kommer på FP, både engangs, men også løbende. Bil, hus, hjælpemidler osv osv.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt og komme med nogle gode råd da jeg har nået min grænse. Jeg kan simpelthed ikke kæmpe mere og jeg er udmattet. Jeg har fået super hjælpe fra to dejlige mennesker herinde, uden dem havde jeg opgivet. Jeg aner intet mere, hverken hvor jeg står, hvad der skal ske. Alt det ved siden at mine psykiske problemer med at acceptere sygdommene og problemerne, men det er rådgiver jo ligeglad med.

KH Julcha.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har jeg mulighed for at søge førtidspension når jeg både er fysik og psykisk syg?? Frk følsom Nyttigt at vide for Førtidspensionister 15 30-05-2012 20:54
Mulighed for førtidspension. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-06-2010 23:05
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Søge førtidspension - ikke længere en mulighed? Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 15-10-2006 20:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension