K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2013, 20:02   #1
Elma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Elma er ny på vejen
Ressourceforløb/stop af sygedagpenge

Hej, mine sygedagpenge ophøre d. 28.2. Jeg har været ledig og sygemeldt med stress i 52 uger, og hva' så??

Talte i dag, med min sagsbehandler i telefonen. Hun sagde at der skulle søges om "ressourceydelse", men teamet der skal behandle min sag, holder først møde engang i marts... og hvad sker der hvis man får afslag?

Hvordan tackler jeg det - kan jeg gøre noget for ikke at stå uden sygedagpenge til d. 1.? (er ikke berettiget til kontant hjælp).

Overvejer meget at søge revalidering/uddannelse, er det håbløst når jeg er 56 år? og hvordan søger man?
Tager med tak i mod alle gode råd:-)

Sidst redigeret af Elma; 13-02-2013 kl. 21:28.
Elma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2013, 22:53   #2
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hej Elma.
Nu vil jeg ikke tage modet fra dig, så jeg vil udelukkende fortælle hvordan det står til i min egen sag.

Mine sygedagpenge stopper også her den 28/2-13, jeg har søgt om revalidering ( er sygemeldt med ptsd) ... Men har fået afslag på dette, fordi jobcenteret mener jeg først skal have afklaret min erhvervsevne, samt min tilstand skal være stationær og alle behandlingsmuligheder skal være udtømte...

Jeg har været i 1 praktik, er nu igang med nr 2 - den første blev forkastet , da det ikke var tilfredsstillende time mæssigt ! Denne gang kommer jeg max op på 2-4 timer mere end sidste praktik, så nu er jeg på ca 15 timer om ugen - dette incl flere timers pauser på dagen !

Psykologer/ psykiatere tør ikke stille diagnosen stationær, da der kan være mulighed for bedring i løbet af årene- læs ÅRENE, og jobcenteret er ligeglad om det skal tage 5-10 eller flere år, så længe der bare er udsigt til jeg evt kan blive selvforsørgende.....

Jeg aner ikke hvad der sker efter den 28 /2, det har min sagsbehandler ikke kunnet svare på, men jeg gætter på jeg bliver sendt i nye afprøvninger - indtil de opgiver at få mig op på flere timer.

I mange tilfælde regnes stress og ptsd ikke for stationære diagnoser og der gives derfor ikke fleks eller revalidering til det dette..... Jvf min sagsbehandler, men jeg kæmper... Og kommer sikkert til det i mange år endnu.

Sidst redigeret af MLT; 13-02-2013 kl. 22:55.
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 01:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Siden de mener der skal søges om ressourceydelse...ja så må de jo mene at du skal i et ressourceforløb....ellers giver det ikke mening...

Får du ressourceydelse...ja så er den ikke reguleret af ægtefælleindtægt og formue osv..

Jeg går ud fra at det er derfor du skriver at du ikke er berettiget til kontanthjælp...at du er under forsørgelse..

Med hensyn til stop af sygedagpenge der kan du søge om at få dem forlænget...

Du kan læse mere om de forskellige forlængelses mulighederne her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2013, 10:14   #4
Elma
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Elma er ny på vejen
Tusinde tak for jeres svar:-)

Jeg skal til samtale med min sagsbeh. på tirsdag, og forventer at få noget mere info.om et ressourceforløb...

Jeg føler mig som "Palle alene i verden", synes det er meget frustrende, ikke at vide, hvor jeg havner. Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan få økomomisk hjælp til d. 1. og indtil der foreligger en afgørelse, om jeg kan komme i et ressourceforløb. Og hvad vis jeg får afslag? er det så "ud i kulden"

Jeg kan ikke få kontanthjælp da jeg er husejer, og min mand har job.
Elma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent samråd om ressourceforløb og sygedagpenge Julcas Politik og Samfund 0 05-10-2012 23:31
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32
stop af sygedagpenge Garfield Alt det andet 4 20-05-2010 18:38
stop af sygedagpenge lilleper Alt det andet 1 22-02-2010 18:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension