K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2013, 21:31   #1
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
What to do?

Hej,

Jeg har havnet i en økonomisk situation, jeg føler bare går ned af bakke,
og prøver desperat at finde muligheder i den situation jeg nu står i.
Jeg er på kontanthjælp og har indtil nu modtaget 8100 kr/ mån. Det er uden boligsikring eller§ 34, (1600 kr), da jeg har haft en lejer boende.

Jeg har sagt min lejer op, da jeg ikke syntes at det kunne betale sig i fht. at jeg faktisk mistrives i mit eget hjem med en indeboende.

Her fra d. 1febr. får jeg så kun 6500kr/mån udbetalt, fordi jeg skylder i b-skat fra 2011 og derfor har et fradrag på 56 kr/mån.
Men jeg kan nu så søge om §34 og boligsikring igen og får så igen 8100/mån.
Efter husleje, el, gas og license, har jeg så 1800 til mad, tlf, internet og alt andet. At leve for.

Jeg har søgt fortidspension på §17 i december måned, hvilket jeg ved jeg får afslag på.
Så kan jeg søge fleksjob, men som jeg forstår, så skal man i ressourceforløb i et år før man kan få det, efter de nye regler. Det gør mig lidt mørkeræd at tænke på.

Jeg overvejer så om det er en god ide´at søge om at få udbetalt min invalidepension som jeg har hos Sampension. Den kan jeg få hvis min arbejdsevne er 2/3 nedsat.
Jeg har lægepapirer på¨at min arbejdsevne er svært nedsat.
Men da jeg snakkede med Sampension og fortalte at jeg ikke vidste hvornår min arbejdsevne vil blive afklaret i fht. Jobcenteret, siger de at jeg skal vente indtil JC har fundet ud af det. Det kan tage rigtig laaang tid....

Men er det virkelig Jobcenteret der skal vurdere det?
Jeg kan heller ikke gennemskue om det er et dumt træk at få det udbetalt nu (ca.8000/mån) i fht. hvad der skal ske mht flex/fortidspension.

Det eneste jeg tænker er, at jeg jo kan blive nødt til at igen ha en lejer, og at det på den måde ville være bedre for mig økonomisk at få IP, samt at jeg er mere fri. Det er sgu lidt et fængsel at være på kontanthjælp uden en anelse om hvad eller hvornår det sker noget som helst!!

Kunne bare tænke mig at høre om det er nogen der har et godt råd til min situation?
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 07:16   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du får dem udbetalt får du så ikke bare modregnet beløbet i din kh?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 09:23   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal starte med at sende en ansøgning til skat hvor du beder om at få udskudt tilbagebetalingen af skyldig skat, og sende dokumentation på indtægter og udgifter.

Der er stor sandsynlighed for at du så får udskudt den og får dit fulde fradrag tilbage.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 14:28   #4
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Jo, Jjsonn, du har ret,jeg kan ikke få kontanthjælp hvis jeg får invalideforsikring.Men da de trækker i kontanthjælp, §34, hvis jeg har en lejer, kunne det andre måske bedre betale sig. Men jeg ved det ikke, måske bare et lidt desperat ønsketænkende fra min side :-)

Tak Pip, fik vide af SKAT at der INTET, var at gøre, men nu har jeg søgt lidt på deres hjemmeside, og som jeg forstår det, så kan man få det udskudt hvis ens rådighedsbeløb er under 5700 kr, og det er mit jo, så det skal jeg helt klart prøve :-)
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 14:30   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
skat kan ikke udskyder mere, lige meget hvor lille ens rådigheds beløb er, det er nye regler og en fin måde, at gøre fatige mere fatige.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2013, 14:58   #6
miominmio
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2012
Indlæg: 50
Styrke: 12
miominmio er ny på vejen
Ja, det var jo også det de sagde...lidt skræmmende at der ikke er nogen form for fattigdomsgrænse.
miominmio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension