K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-2013, 16:29   #1
Ungemand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ungemand er ny på vejen
Ophør af sygedagpenge til dagpenge

Hej K10 tak fordi der er nogen der forsvare de svage i samfundet

Jeg arbejdede som smed hvilket jeg er uddannet som. Men mit arbejde blev for hårdt på et tidspunkt da jeg havde det skidt psykisk, jeg gik til min læge som sagde jeg straks skulle sygemelde mig. Herefter for at gøre en lang historie kort blev jeg behandlet for deppresion og adhd. I starten af feburar sagde min læge at jeg var rask og jeg er 100% enig! så den 28 feburar modtog jeg mine sidste sygedagpenge.
Så meldte jeg mig ledig på jobnet og kontaktede min a-kasse. Nu ringede min a-kasse så for 3 gang til mig og spurgte efter yderligere oplysninger. Den her gang vil de have en kopi af min sidste "lønseddel" fra kommunen. De siger der skal stå DP et eller andet tal og at jeg er blevet raskmeldt. MEN i mit brev står der følgende: Dette er sidste dagpengeudbetaling. Dagpengeudbetalingen er ophørt på grund af varighedsbegrænsning.
Og det er os rigtig nok at min raskmelding falder sammen med at mine sygedagpenge alligevel var udløbet på grund af man jo ikke kan være sygemeldt på dagpenge uendeligt. Men dette er et tilfælde at jeg er blevet rask lige op til de skulle ophøre!
Jeg vil gerne sige jeg har taget en uddanelse jeg har arbejdet, jeg ønsker på ingen måde at nasse på systemet jeg vil MEGET gerne arbejde nu hvor jeg er rask igen.
Er der nogen der har et godt råd til hvad jeg kan gøre? Tør næsten ikke sende dem en kopi når der ikke står det som de siger der skal stå. Men jeg tror ikke jeg kan få nogen penge fra dem før de modtager det. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe! På forhånd tak.

Sidst redigeret af Ungemand; 13-03-2013 kl. 17:00.
Ungemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 22:03   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Ungemand,

Dejligt at du igen føler dig klar til arbejdsmarkedet.

Mht. fagforeningen, så "plejer" de umiddelbart kun, at bede een om at underskrive en rådighedserklæring!!

Hvis jeg var dig ville jeg dog blot sende dem det de spørger efter, dvs. de seneste papirer fra kommunen. Din egen "raskmelding" har så åbenbart hængt sammen med sygedagpenge udløb i forhold til varighedsbegrænsningen og det er så det de også skriver. Dog ville kommunen aldrig skrive at du er raskmeldt og derfor ude af sdp. Ved aktindsigt i din sag eller de papirer du selv har herfra kan man måske finde papirer der beskriver at du er for "rask" til sdp. eller lign.

Det er en svær balance gang, men jeg ville spille med rene kort og sende det fagforeningen beder om. Hvis de så har brug for noget mere, så må du se om du kan få det fra kommunen ligeså.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 01:36   #3
Ungemand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ungemand er ny på vejen
Enteneller tusind tak for dit svar!

Bare så jeg er sikker på jeg har forstået dit råd korrekt. Så mener du jeg skal sende min sidste lønseddel, selvom der ikke står det som de sagde til mig i telefonen på den?

Jeg vil selvfølgelig aldrig lyve eller snyde nogen! Jeg var bare i tvivl om de kunne forlange det?

Og så er jeg bange for de nægter mig min dagpengeret pga der jo står: Dette er sidste dagpengeudbetaling. Dagpengeudbetalingen er ophørt på grund af varighedsbegrænsning... Kan de det?

Jeg føler mig godt nok jagtet og ikke særlig velkommen og det ægre mig godt nok. Da jeg jo har arbejdet i over 8 år sammenlagt og altid stået i en a-kasse. Føler jeg bliver straffet for at ha været syg.
Ungemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 08:51   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det kan være en balance gang med fagforeningen ligeså

De fleste fagforeinger har i øvrigt sagsbehandlere, der sidder med sager omkring sygedagpenge for deres medlemmer. Disse bør klart kende til reglerne omkring tilbagevenden til arbejdsmarkedet/a-kassen og ledigmeldelse efter sygdom. Bed om at tale med en sagsbehandler ved fagforeningen der sidder med sådanne sager og hør hvorledes du griber det hele an.

Du kan derved ligeledes gøre opmærksom på at du evt. også ville kunne få noget dokumentation fra din læge ala en raskmelding, han var jo som jeg forstod det enig med dig. Du har intet at fornægte men skal bare den rigtige vej tilbage på arbejdsmarkedet.

Desværre er der mange a-kasser, der blot på forlangene skal have lønsedler fra de seneste 14 mdr., de har deres rutiner og kender ikke meget til sygedagpenge gangen og lign.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-03-2013 kl. 09:05.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 09:09   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er ikke meget inde i sdp-reglerne, men jeg kan forstille mig, at din fagforening vil have dokumentation for, at du er rask.

Hvis der bliver problemer omkring dette, så mener jeg, at du må kunne få en erklæring fra din læge, om at du er rask, hvis dette ikke allerede fremgår af lægepapirer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 13:58   #6
Ungemand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ungemand er ny på vejen
Enteneller: jeg er desværre ikke medlem af en fagforening :'(
Vovse: Jeg har aldrig fået nogen officielle papir fra min læge hverken på at jeg er syg eller på jeg er rask. Men det kunne godt være jeg skulle prøve at kontakte min læge igen.

Tak til jer begge for svar!
Ungemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 14:20   #7
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Det er helt almindeligt, at A-kassen skal bruge din sidste udbetaling og det er netop den hvor der står at det er sidste udbetaling. Det er deres forsikring for at du ikke mere modtager sygedagpenge. Måske vil de bede om en raskmelding fra din læge også og så sender du bare den. Det er helt normalt ved raskmelding.
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 18:53   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ungemand Se meddelelser
Vovse: Jeg har aldrig fået nogen officielle papir fra min læge hverken på at jeg er syg eller på jeg er rask. Men det kunne godt være jeg skulle prøve at kontakte min læge igen.

Tak til jer begge for svar!
Vent til fagforeningen evt. beder om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 00:30   #9
Ungemand
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Indlæg: 4
Styrke: 0
Ungemand er ny på vejen
Tak bruno jeg vil se og få den scannet ind og sendt hurtigst muligt!
Og Vovse det vil jeg vente med så.

Jeg skal inden for 3 uger til møde på jobcenteret og til et heldagsmøde på min fagforening, så noget tyder da på at de kan se jeg er rask nok til at arbejde hvilket jeg helt bestemt også er!
Ungemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2013, 11:57   #10
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Hvis du har e-boks, kan du bare hente det her og sende til A-kassen.
God vind og dejligt du er frisk igen!
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af dagpenge under sygdom ddhlhp Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 10-01-2013 19:00
Sygedagpenge ophør kimfei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 02-12-2012 09:40
Ophør af sygedagpenge! vip64 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 15-07-2012 17:30
Ophør af sygedagpenge AJT Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 19-02-2012 09:39
Ophør af sygedagpenge. Amy Alt det andet 0 28-10-2010 13:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension