K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2008, 09:42   #1
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Question Valdemar!

Jeg er blevet diagnostiseret til 3 diskusprolaps i nakken og slidgigt. Inden den endelige beslutning om en kompliceret og risikofyldt operation i nakken er jeg i første omgang blevet henvist til smerteklinikken på Herlev sygehus. Der er dog 2 års ventetid, så vil benytte mig af behandlingsgarantien, så længe den er her, og søge andet steds. Jeg bor på midtsjælland. Ville høre om der er nogen der kender til Privathospitalet Valdemar i Ringsted og i særdeleshed deres smerteenhed? Overvejer nemlig at søge derhen... Eller om I kender andre gode smerteklinikker/enheder på sjælland, som har en stor tværfaglighed? Dvs at de ikke kun giver medicin, men også tilbyder fysioterapi, psykolog, genoptræning mm.

På forhånd tak for svar

Kærlig hilsen Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:24   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej Mette

Jo, vi kender godt Valdemar klinikken i Ringsted

Vi har nogle venner som har brugt dem og har været rigtig glade for dem.

Virker som om det er nogle rigtig gode faglige og kompetente mennesker.

Smerteenheden har de også rigtig gode erfaringer med, man bliver behandlet seriøst fra dag 1.

Alt i alt kan der vist med vores erfaringer kun siges alt muligt positivt om Valdemar

Håber du kan bruge det til noget og du er velkommen til at spørge igen hvis vi på nogen måde kan hjælpe dig
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:39   #3
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Hej
Jeg har stået på venteliste til Herlev Smerteklinikken siden januar 2006 og sidst jeg ringede til dem (ca. 14 dage siden) oplyste de mig, at der var ca. 2-4 mdr. ventetid endnu, inden jeg kom til. Dvs at jeg nok ikke skal forvente noget førend engang i december
Hvordan ser det ud med ventetiden på Valdemar, nogen der ved det ?
Overvejer nemlig (ligesom dig) at skifte til et andet sted og da jeg selv bor i Roskilde, så var Ringsted jo dejligt tæt på
Nogen der ved hvordan Valdemar er ift Herlev ?
Jeg fik i sin tid at vide, at Herlev nok var det bedste i DK.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:49   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
perbeer, jeg er ikke klar over hvor lang ventetid der er men hvis jeg var dig ville jeg gribe knoglen og spørge, det kan da aldrig skade

Hm, om Herlev er den bedste det skal jeg ikke kunne sige men kan hviske dig i øret at hvis det stadig er dem samme læge som startede det op så er jeg sikker på at behandlingen er god

Kender ham lidt via foreningsarbejde og måske må jeg også give lidt reklame for forenigen af kroniske smertepatienterFAKS (mener linken ligger under nyttige links), de har stor erfaring udi denne verden af smerteklinikker
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 10:16   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Mette og Perbeer.

I skal fortsætte med at forsøge at komme i forbindelse med en smerteklinik. Absolut ingen tvivl om det, men.....lad ikke jeres forventninger stige til for store højder.
Jeg ville ikke have undværet min kontakt med min smerteklinik (Amager Hospital) som var uvurderlige i min smertedækning i begyndelsen. Her modtog jeg stor empati og viljen til at forsøge adskillige former for mediciner under trygge forhold. Ingen bebrejdelser eller løftede øjenbryn når jeg foreslog mine løsninger. Herunder Morfin.

Men når alt det positive er nævnt og vi går til slutresultatet så kan de jo i bund og grund kun forsøge at finde den rette medicin i netop dit tilfælde.
Held og lykke fremover. Læs lige "Ryg dårlig" endnu engang, her fandt jeg min løsning.
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 11:49   #6
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Hej
Jeg har netop gået på smerteklinik tidligere (Roskilde Sygehus) det var dem der henviste mig til Herlev. Smerteklinikken i Roskilde er kun en medicinsk en af slagsen og de mente så, efter at de havde "givet op", at Herlev måske kunne hjælpe lidt mere. Men Herlev kan ikke sige noget konkret om hvornår det er min tur, efter strejken er der vist gået lidt "ged i den" mht ventelisterne. Jeg er bare i en situation, hvor jeg snart ikke gider vente mere, grundet forværring af mine smerter. Og så var det jeg læste om Valdemar her i forummet og tænkte at det var måske noget for mig.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 20:06   #7
Mette1107
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2008
Indlæg: 40
Styrke: 17
Mette1107 er ny på vejen
Thumbs up Tak alle sammen....

... for jeres hurtige svar !

Jeg kender ikke ventetiden på Valdemar endnu men har været på deres hjemmeside http://www.phvaldemar.dk/ hvor man under patient info kan downloade en smertepjece og de virker kompetente og meget omhyggelige. Men det allervigtigste for mig er, at det primære ikke er medicinsk behandling, men måske dette er en smule naivt og optimistisk. Jeg har jo læst andetsteds på dette forum at en smerteklinik kan være alt fra ét besøg hver 14 dag til 30 timer om ugen! Så det kan ikke være ligegyldigt hvilken man vælger. Jeg er stadig så mobil, at jeg godt ville kunne møde 2-3 gange om ugen af måske 3-4 timer. Min store drøm er jo at kunne træne/blive behandlet så meget at jeg kan undgå operation. Selv om jeg har fået at vide at det ikke er realistisk med 3 diskusprolaps i nakken og slidgigt samme sted. Jeg er dog kun 35 år, så vil prøve alt hvad jeg kan før operation. Desværre begrænser en meget dårlig økonomi mig i at udfolde mig på det alternative område.

knus fra Mette
Mette1107 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 17:50   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hej mette

Jeg véd at der er en smertelæge i Slagelse(min mand bruger ham) MEN dette er kun en medicinsk smertelæge altså ingen fys, psyk m.m. MEN han er hamrende dygtig synes vi

Klinikken Valdemar har alt det du ønsker også fx hjælp til at komme igennem systemet altså tilknyttet en socialrådgiver m.m.

Vores venner har været rigtig meget glade for dem og skal hilse og sige at de varmt kan anbefale den

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension