K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-05-2013, 16:21   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det at du bruger samme argumenter...er ikke nødvendigvis en dårlig ting...

Jo der kan faktisk godt være en forskel fra dag til dag....eller fra hvad det drejer sig om til noget andet...

Når du bliver partshørt...ja så kommer du med de ting du har og de kan træffe den afgørelse de vil...

Lad os sige at de vil kassetænke....ikke at jeg siger det er det de gør....for det kan jeg af gode grunde ikke vide....

Men hvis de gør....

Så kan de frit uden at der sker noget som helst give dig et afslag....

For kommunen ved godt at hvis du skal klage over dette afslag....ja så skal du først klage til dem....inden de skal sende klagen videre til BAN...

Hvis de nu godt ved at den ikke holder...den afgørelse de har lavet....i BAN.....ja så har de muligheden for at give dig medhold når du klager over selve afgørelsen.....også selv om de lige har haft afgjort sagen på en anden måde....

For så kommer klagen ikke videre til BAN...i det øjeblik de giver dig medhold i din klage...

Nu ved vi jo ikke om de kassetænker....men vi ved hvor meget økonomi gør i kommunerne....og det har stået i flere artikler at flere kommuner er begyndt at give et afslag som standard....og så evt lave en anden afgørelse når og hvis borgeren klager...

Der er nemlig ikke særlig mange der klager over de her afslag...folk er for flinke...og trækker bare på skulderen og tænker at det nok ikke hjælper at klage....

Dette kan en kommune sparer rigtig mange penge på...

Rådet herfra skal være.....KLAG for søren....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 12:22   #12
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Hvis jeg nu (også) vil klage over selve sagsbehandlingen i min sag, altså til borgmesteren og kommunalbestyrelsen, som du skriver Webmaster. Er der så samme frist på 4 uger fra jeg har modtaget afgørelsen, som der er når jeg klager over afgørelsen? Eller er klagefristen mere "flydende", idet jeg jo ikke vil klage over noget der er sket en specifik dato, men over noget som er sket løbende igennem sagsbehandlingen?
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2013, 19:37   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja der er ingen klagefrist hvis du vil klage over selve sagsbehandlingen....det kan du gøre når som helst...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 00:32   #14
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Svar fra ankestyrelsen

Hej K10.

Jeg vil lige fortælle at jeg i dag har modtaget svar på den klage jeg sendte ind ang. stop af sygedagpenge. Kommunen sendte den dengang videre til ankestyrelsen, og det er så fra dem jeg har fået svar i dag.

--- og de ændrer kommunens afgørelse.

Det er selvfølgelig rigtig fedt, og føles som en lille sejr. Ankestyrelsen ændrer kommunens afgørelse fordi kommunen ikke skriftligt og klart har orienteret mig om konsekvenserne, hvis jeg udeblev fra min praktik uden rimelig grund. Det var slet ikke en del af min klage (og jeg kan ikke selv huske at jeg ikke er blevet skriftligt orienteret, ej heller at jeg er. - men det må jeg jo ikke være blevet siden det er det ankestyrelse ligger til grund for deres afgørelse), men lige nu er jeg bare glad for at ankestyrelsen har ændret kommunens afgørelse.

Så nu kan jeg bare vente på at jeg hører fra kommunen, så jeg kan finde ud af hvad der skal ske fremadrettet. For jeg har nok ikke længere ret til sygedagpenge, men skal vel stadig have udbetalt de manglende penge fra de måneder hvor jeg har fået kontanthjælp, men egentlig stadig skulle have haft sygedagpenge. De penge tvinger kommunen mig jo nok til at leve af i x antal måneder, for nu er jeg jo formuende Kommunen kan vel også anke ankestyrelsens afgørelse ikke? - det håber jeg nu ikke at de gør!

Tak får alle jeres svar og vejledning, det betyder rigtig meget, når man befinder sig i en uoverskuelig situation.
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2014, 01:38   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det med at man kan anke en afgørelse var kun gældende da det hed beskæftigelsesankenævnet...

Man kan ikke anke en afgørelse fra ankestyrelsen....

Ankestyrelsen finder selv de sager hvor de vil lave en principiel sag ud af...

Ja hvis du skal have penge tilbage så vil de uden tvivl lade dig leve for dem....men husk at man må have 10.000 kr hvis man er enlig og 20.000 kr hvis man ikke er i kontant beholdning...som de skal se bort fra...

Hvis du vil se reglerne er de her:

Citat:
Formue
§ 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.

Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.

Stk. 3. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,
2) lov om erstatningsansvar eller
3) lov om arbejdsskadesikring.
Stk. 4. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade.

Stk. 5. Kommunen ser endvidere bort fra legater, der er fritaget for beskatning efter ligningslovens § 7, nr. 6, og fra formue, som skyldes beløb, der er udbetalt som godtgørelse for varigt men og ikkeøkonomisk skade samt ydelser fra godkendte sociale fonde, stiftelser, foreninger m.v., der er fritaget for beskatning hos modtageren, jf. ligningslovens § 7, nr. 22.
Kilde: Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik

Bemærk stk 2 hvis det er aktuelt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 01:22   #16
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Jeg har gået lidt og tænkt, og kommunen skal vel betale mig penge tilbage ikke? Eller skal det stå direkte i afgørelsen fra ankestyrelsen, at kommunen skal betale differencen i de måneder hvor jeg var på kh, men egentlig skulle have været på sygedagpenge? Det drejer sig om sidst i april 2013 (hvor jeg blev smidt af sygedagpengene) frem til sidst i september 2013 (hvor jeg falder for de 52 ugers varighedsbegrænsning).

Jeg har i dag modtaget brev fra kommunen med oplysning om ankestyrelsens afgørelse, samt partshøring i forbindelse med påtænkt ophør ved varighedsbegrænsningen på sygedagpenge efter 52 uger.
Men jeg har ikke modtaget noget der nævner at jeg får nogle penge tilbage. Men måske de bare ikke er nået til det endnu...
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 09:19   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal vel afklares ift restarbejdsevne eller andet?

Du bør derfor anmode om forlængelses muligheder, udover de 52uger?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2014, 16:32   #18
LBH
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2013
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 19
Styrke: 12
LBH er ny på vejen
Popiae: Kommunen har stillet de forskellige muligheder for forlængelse op, og skrevet til hvert punkt, hvorfor de ikke mener jeg falder ind under det punkt:

Jeg har markeret kommunens kommentar med fed.

"2: det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger. På varighedstidspunktet afventedes din udredning i psykiatrien, grundet din helbredsmæssige og behandlingsmæssige ubekendte vurderedes det ikke realistisk, at din arbejdsevne kunne klarlægges indenfor forlængelsens 39 uger"

Da jeg faldt for varighedsbegrænsning sidst i september, afventedes der ikke udredning i psykiatrien, idet jeg først blev henvist dertil i starten af november, var til forvisitationssamtale d. 10/12, og modtog d. 8 jan. tilbud om et behandlingsforløb - med opstart om 3-6 måneder eller længere.
LBH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 09:55   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er desværre nok umuligt at blive forlænget når ens helbreds tilstand ikke er stationær(diagnose, og færdigbehandlet).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2014, 10:32   #20
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LBH Se meddelelser
Popiae: Kommunen har stillet de forskellige muligheder for forlængelse op, og skrevet til hvert punkt, hvorfor de ikke mener jeg falder ind under det punkt:

Jeg har markeret kommunens kommentar med fed.

"2: det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger. På varighedstidspunktet afventedes din udredning i psykiatrien, grundet din helbredsmæssige og behandlingsmæssige ubekendte vurderedes det ikke realistisk, at din arbejdsevne kunne klarlægges indenfor forlængelsens 39 uger"

Da jeg faldt for varighedsbegrænsning sidst i september, afventedes der ikke udredning i psykiatrien, idet jeg først blev henvist dertil i starten af november, var til forvisitationssamtale d. 10/12, og modtog d. 8 jan. tilbud om et behandlingsforløb - med opstart om 3-6 måneder eller længere.
Det kan godt være at du ikke lige netop afventede udredning i psykiatrien, men du var heller ikke færdigbehandlet. D.v.s. du var uafklaret, og dermed stopper udbetalingen af sygedagpenge.

Når det så er sagt, så synes jeg alligevel du skal klage alt hvad klages kan. Det værste der sker er at du får afslag, men så er det prøvet.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Partshøring? hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 12-06-2012 15:37
Partshøring og klage. Tanjuda Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 17-05-2011 12:42
Partshøring Adam SR Alt det andet 6 20-03-2011 17:24
til partshøring sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-12-2010 09:15
partshøring tije At søge førtidspension 15 18-08-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension