K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 16:53   #1
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Ulidelig ventetid...

Mange af jer kender det sikkert selv.

Men vil lige smide lidt frustrationer ud i den digitale æter.
Min sag er nu endelig på vej til at skulle for pensionsteamet i min kommune.

Jeg bliver vurderet af en lægekonsulent i sep. 2011. Men der mangler oplysninger fra min sidste arbejdsprøvning. De er ikke vedlagt.

Sidste år i okt. bliver min daværende sagsbehandler syg. Så syg at han ikke vender tilbage, så jeg får en ny. Dvs. der går nov. og dec. uden skred i sagen.
I jan kommer jeg så til opfølgende samtale hos en privat aktør, for en kort bemærkning. Og i feb. i år har min nuværende sagsbehandler så fået kigget på min sag.

Hun sender så de manglende oplysninger til lægekonsulenten, og skriver i min ressourceprofil, at hun vil sende min sag til pensionsteamet på en §18.

I går skulle jeg så have været til partshøring inden den bliver det, men tadaaa. Mødet aflyst pga. af sygdom
Om nogen ved jeg at sygdom kan ingen gøre for, men det er bare ikke til at bære. Især når en af de helt store hæmsko i psyken, er når strukturen ramler.

Det er simpelthen en pine at skulle vente, især fordi min sag kunne have været startet op sidste år, hvis ikke den hele tiden blev forsinket af sygdom.

Jeg har så skrevet i en mail, om en fysisk partshøring er nødvendig, for jeg har ikke noget at tilføje, og bakker fuldt op om at der bliver søgt FTP.
Jeg vil gerne bare have min sag til pensionsteamet asap.

Men hvis det alligevel skal til, hvornår er der så tid i hendes kalender, tiderne hænger ikke på træerne. Ved godt ingen kan svare på det, der er bare mine tanker.
Og hvornår derefter kommer sagen så for pensionsteamet. Når den så gør det, så går der sikkert de 3 mdr. som der maks må gå før en afgørelse lander.

Sygdom og ventetid er sku træls, uanset hvilken side af bordet man sidder på.
Især når målet næsten er i sigte.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 17:17   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg går ud fra du mener, at en fysisk partshøring IKKE er nødvendig?

Jeg vil blot indskylde, at du KAN nå at få vedlagt de papirer fra sidste arbejdsprøvning hvis du møder fysisk op med papirene til partshøringen......så det kan stadig nåes at få papirerne med i sagen. Såfremt du har dem eller kan skaffe dem.

Og jo, ventetiden er den værste.

Min sag (§18) kunne have været afgjort på max 3 mdr, men grundet sløseri, løgn og syltning, gik der omkring 1,5 år istedet.
Og da jeg endelig fik tilkendelsen, var min sag så stærk, at jeg ville kunne have fået den igennem på en §17, uden at få nervøse trækninger......

Men så sparede de selvfølgelig 1,5 års pension.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 03:45   #3
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Alle papirer osv. er der. Og der skal bare en partshøring til, så ryger den til pensionsteamet.

Men så bliver min sagsbehandler syg den dag partshøringen skulle være, sort uheld. Og så er det jeg håber man ikke behøver være tilstede til en sådan, men bare kan sige god for den ressoruceprofil der ligger enten pr. tlf. eller mail.
For jeg er helt enig i den, og har ikke noget at tilføje.

Men jeg kender ikke lovgivningen, om det er et krav at man møder op fysisk til en partshøring, og siger god for det hele.

Så jeg undgår mere unødig ventetid på en ny tid til en partshøring, men bare kan få sagen videre.

Sidst redigeret af Thomas1981; 14-04-2012 kl. 03:50.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 07:01   #4
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
http://viborg.dk/db/social.nsf/Alle/...F?OpenDocument

Du behøver ikke stille op. Jeg fik bare et dokument til underskrift og evnt. kommentarer.
Tror din sag er undervejs, men du kan jo afklare det med din SB.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 10:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg mødte heller ikke op. Det er også kun et tilbud man SKAL HAVE, såfremt man skulle have skaffet sig nye dokumenter man gerne vil have vedlagt sagen, har man ikke nye oplysninger til sagen - så kan man lige så godt blive hjemme og spare tiden.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 14:00   #6
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Tak skal I have

Så er der heldigvis ikke spildt alverdens tid denne gang.

Bare min SB er rask på mandag igen
Jeg har i min mail også ønsket god bedring som det første, så jeg krydser fingre
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 15:40   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen så lad os alle krydse fingre for at hun er frisk til på Mandag!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetid Stueplanten Dit og Dat 14 14-03-2012 11:55
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension