K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2012, 17:14   #1
Buller 2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Buller 2 er ny på vejen
Angry Kan man det

Hej
Jeg vil lige høre om der er andre der har været i samme situition som mig ,jeg var nede ved min sagsbehandler til en opfølgnings samtale ,da jeg har gået sygemeldt i ca 2år pgr.a.en dårlig skulder jeg har været hele møllen igennem med speciallæger som desværre ikke har givet et resultat.Min egen læge siger han ikke kan gøre mere for mig ,så jeg må leve med det er kronisk ,det fortalte jeg så min sagsbehandler ,hvor jeg så fik den besked at når der ikke kunne gøres mere skulle jeg raskmeldes om jeg selv ville raskmelde mig eller hun skulle gøre det så sagde jeg til hende at jeg kunne ikke selv raskmelde mig ,da jeg jo ikke er rask ,men at der ikke kan gøres mere for mig .Hun rakmeldte mig så alligevel ,jeg fik så et brev fra jobcenteret om at jeg skulle deltage i et kursus på 4uger og derefter ud i praktik .Jeg startede så op på det kursus ,men så var der så en dag hvor jeg havde så mange smerter at jeg var nød til at tage hjem ,men sikke dog en ballade der blev ud af det ,jeg fik at vide at jeg skulle ringe til min jobkonsulent og have tlladelse af ham til at tage hjem,det gjorde jeg så hvor jeg så fik den besked at jeg bare skulle bide tænderne sammen og fuldføre kurset ellers stod jeg jo ikke til rådighed for arb .markedet og så ville jeg komme på kontanthjælp.Er det virkelig lovligt at true mennesker på den måde fordi man er så uheldig at være syg.
Buller 2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 21:38   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hvilken ydelse har du fået ind til kursuset??

Som udgangspunkt kan man kun få sygedagpenge i 52 uger, der er så mulighed for forlængelse i yderlig 52 uger HVIS man bliver helt rask.
En anden forlængelse du kan have været under er ifb en arbejdsskade sag, så længe den køre er man sikret sygedagpenge.

Når man ikke længere har retten til sygedagpenge, hører man til på KHJ uanset om man er rask eller ej (så det er ingen trussel men en realitet) med mindre man er rask og har optjent retten til dagpenge (hvilket efter de nye regler er svarende til 6 måneders fuldtidsjob)

Jeg vil skyde på du har bevaret retten til dagpenge, og din SB´er så BARE! har skubbet dig der over, frem for over på den hylde du reelt hører til, nemlig KHJ ydelse.
Nu er det tilfældigvis sådan at du som syg slet ikke har ret til dagpenge, og at modtage dem som syg uarbejdsdygtig er bedrageri.

Så inden "bider du tænderne sammen" og klarer et alm fuldtidsjob, eller også ryger du over på KHJ som syg.

Hvis det endnu ikke er 4 uger siden du har modtaget brevet fra din kommune hvor de raskmelder dig, skal du skynde dig at klage over at sagsbehandleren raskmelder dig uden at rådføre sig ,ed din læge, som stadaig siger du er syg, men at behandlingsmulighederne er udtømte (med mindre du kan klare et alm fuldtidsjob)

Og så skal du i klagen undre dig over at du ikke bliver sendt i en arbejdsprøvning, nu der er lukket for yderlig behandling, og du top behandles, så I kan danne jer et reelt biled af din faktiske arbejdsevne.

Du har 4 uger til at klage i fra den dato brevet fra kommunen er stemplet (den dato fordi du kan bevise den ved et tvivl, men reelt hedder det fra du har modtaget, men den kan du ikke bevise) Klagen sender du til sagsbehandlerens chef, ikke til SB´eren selv, for denne kan vælge at "komme til" at overse den.

Er det mere end 4 uger siden er du nød til at tage stilling til om du kan arbejde fuld tid, hvis ikke bliver du nød til at meddele det (og nøjes med KHJ ja, men sådan ER det altså) og der evt bede om en ny arbejdsprøvning.

Dog mht at behandlingsmulighederne er udtømte, har du været på smertecenter eller kursus, hvis ikke gør du klogt i at bede din læge om at få en henvisning der til, for det er en typisk ting borgere med smerter bare skal i gennem for at deres syge-sag kan afsluttes.
De kan ikke fjerne dine smerter, men give dig nogle redskaber til at håndtere dem, så det er nemmere at leve med, og de kan regulere din medicin (ALT for mange får alt for meget, og for mange forskellige mærker)

Endnu en ting i den sammen hæng er at... at din egen almen praktiserende læge siger... æææææ det skal altså være en læge med speciale i det du fejler, de har også større viden inden for hvilke behandlings former der kan afprøves.
Er det en speciallæge der har sagt det, skal du se af at få fingre i en kopi af din journal hvor det gerne skulle stå i (få det på skrift) og sørge for at din SB´er får en kopi (behold selv en)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2012, 21:48   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad er formålet med at du skal i praktik?

er det for at arbejdsprøve dig

Du siger du er rask meldt,mon ikke du er sendt ud i noget afklaring

Ja man kan være sygemeldt for en lidelse og nor den så bliver varig,så man ikke rigtig syg mere ,men måske handicapet,og skal have afprøvet sin arbejdsevne.Måske det er det sagsbehandleren har sendt dig ud i.

Kan du ikke det på grund af smerter skal du have din læge til at skrive du ikke må afprøves
Men hvilken ydelse er du på nu,
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 11:34   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg forstå det er der ikke nogen diagnose på dine smerter
1
egen læge har aboslut ikke nogen indflydelse på din sag overfor kommunen
2
Ja dine smerter er kroniske(siger man nogenlunde efter 2 år), men uden en diagnose er man lige vidt, da man så heller ikke kan udelukke behandlingsmulighederne

så ja din sag ser svær ud, ellers er jeg enig med LUM

du bliver nødt til af have noget ordenligt dokumentaton på dine smerter
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 15:17   #5
Buller 2
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Buller 2 er ny på vejen
Test det her
Buller 2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension