K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2013, 18:43   #1
olsenselv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
olsenselv er ny på vejen
Arbejds prøve/ parktik.

Hej er ny her inde,

vil lige spørger om hjælpemidler til ens job, hvis de vil bevilge kig et fleksjob efter arbejdsprøver mm. arbejder som tekniker og står og sider meget derfor spurgte jeg min sagsbehandler om evt. et hæve/sænkebord samt en god stol med armlæn . til modet i dag oplyste han mig følgende.- oplyser, at et hæve- / sænkebord hører ind under arbejdsmiljøloven, og er derved arbejdsgivers forpligtigelse. ???? hvis jeg skal tvinge min arbejdsgiver til at købe det hjem tror jeg kan se mig efter et andet job..

er der nogle som evt. kender svaret Takker Mange gange.

MVH
Olsenselv
olsenselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 19:03   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
desværre er det rigtig at et hæve sinke bord er alm, så de fleste bare har det.

Men hvis det er et krav fra arbejdsgiveren for at ansætte dig, så er der en mulighed.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 19:09   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af olsenselv Se meddelelser
Hej er ny her inde,

vil lige spørger om hjælpemidler til ens job, hvis de vil bevilge kig et fleksjob efter arbejdsprøver mm. arbejder som tekniker og står og sider meget derfor spurgte jeg min sagsbehandler om evt. et hæve/sænkebord samt en god stol med armlæn . til modet i dag oplyste han mig følgende.- oplyser, at et hæve- / sænkebord hører ind under arbejdsmiljøloven, og er derved arbejdsgivers forpligtigelse. ???? hvis jeg skal tvinge min arbejdsgiver til at købe det hjem tror jeg kan se mig efter et andet job..

er der nogle som evt. kender svaret Takker Mange gange.

MVH
Olsenselv
Stik lige din sagsbehandler dette link i hovedet..

LINK
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 19:47   #4
olsenselv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
olsenselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Stik lige din sagsbehandler dette link i hovedet..

LINK
Mange tak, smider den lige til ham i morgen samt til min ven på Dansk Metal.

Super at i er så hjælpsomme det varmer.

Hilsen Olsenselv
olsenselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 19:54   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg har selv fået sænkebord som hjælpemiddel til arbejdet, men det er mange år siden nu, og de bevilger det ikke mere, da stort set næsten alle steder jo har det. Alle mine kollegaer har også sænkeborde....

Men det kan da godt være, at de gør det i særlige tilfælde. Selv tror jeg ikke, men du må jo bare prøve at søge det i jobcentret. Men til gengæld mener jeg bestemt, at særlige arbejdsstole bevilger de fortsat.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2013, 22:00   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Jeg har selv fået sænkebord som hjælpemiddel til arbejdet, men det er mange år siden nu, og de bevilger det ikke mere, da stort set næsten alle steder jo har det. Alle mine kollegaer har også sænkeborde....

Men det kan da godt være, at de gør det i særlige tilfælde. Selv tror jeg ikke, men du må jo bare prøve at søge det i jobcentret. Men til gengæld mener jeg bestemt, at særlige arbejdsstole bevilger de fortsat.
Nu melder historien ikke så meget om trådstarters status..

I job eller på vej til fleksjob.. Men man er faktisk meget obs på, om man kan fastholde en (handicappet) i et eksisterende job.. Så er et hævebord en meget billigere løsning, end en fyring med de offentlige omkostninger der følger.. ( I mange kommuner HAR man hæve/sænke borde stående som kan lånes ud )

Sidst redigeret af mik16; 11-09-2013 kl. 22:05.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 17:32   #7
olsenselv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
olsenselv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Stik lige din sagsbehandler dette link i hovedet..

LINK

Hej Så fik jeg svar fra jobcenter / arbejdskonsulenten

svaret er -- Kender godt til den ordning, men det er i forhold til at medarbejderen så er på arbejdspladsen i ordinær beskæftigelse altså 37 timer. ????? 37 timer og flexjob ??

Er svaret rigtigt. Tak

Hilsen Olsenselv
olsenselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 18:09   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af olsenselv Se meddelelser
Hej Så fik jeg svar fra jobcenter / arbejdskonsulenten

svaret er -- Kender godt til den ordning, men det er i forhold til at medarbejderen så er på arbejdspladsen i ordinær beskæftigelse altså 37 timer. ????? 37 timer og flexjob ??

Er svaret rigtigt. Tak

Hilsen Olsenselv
Det har jeg aldrig læst

Normalt kan en flekser på fx. 20 timer sagtens få et hæve/sænkebord. ISÆR hvis det drejer sig om at FASTHOLDE vedkommende i jobbet. Her vil kravet så bare være at hæve/sænkebord IKKE er normalt i virksomheden.

Men IGEN.. Taler vi om et fleksjob i sigte, eller ER du i fleksjob.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 18:46   #9
olsenselv
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
olsenselv er ny på vejen
Mik16
Nej er i prøve og håber at jeg får et Flex når vi engang er færdig med arbejdsprøve mm.
har været igennem en ryg operation, havde 3 diskusprolaps så der er tale om skåne hensyn samt ingen dårlige arbejdes stillinger samt tunge løft... men kommunerne er ikke til at blive klar over. lægen som fixet mig har oplyst og nedskrevet at han ser det helt usandsynligt at jeg kommer tilbage på fuld tid. jeg kan heller ikke klare mere end 12 timer ugeligt før jeg skal hvile med sovende ben mm.. MVH Olsenselv
olsenselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 19:05   #10
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af olsenselv Se meddelelser
Mik16
Nej er i prøve og håber at jeg får et Flex når vi engang er færdig med arbejdsprøve mm.
har været igennem en ryg operation, havde 3 diskusprolaps så der er tale om skåne hensyn samt ingen dårlige arbejdes stillinger samt tunge løft... men kommunerne er ikke til at blive klar over. lægen som fixet mig har oplyst og nedskrevet at han ser det helt usandsynligt at jeg kommer tilbage på fuld tid. jeg kan heller ikke klare mere end 12 timer ugeligt før jeg skal hvile med sovende ben mm.. MVH Olsenselv
Hvis du opnår fleks, så tror jeg at kommunen ser lidt anderledes på et hæve/sænkebord. Især hvis det er det, som står og falder med om du kan få et givent fleksjob.

Så klap du bare hesten så længe ;-)

((Men hæveborde er da en god ting.. Det gør det meeeeget nemmere at "gå under bordet"))

Sidst redigeret af mik16; 16-09-2013 kl. 19:09.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Transport tilskud under prøve tid HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 15 28-04-2013 09:23
hvad skal jeg snart prøve????? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 2 30-01-2013 12:15
man får jo aldrig muligheden for at prøve at arbejde henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-05-2012 21:53
Det skulle man måske prøve... PiaL Politik og Samfund 1 25-11-2010 23:13
Dette er kun en prøve besked boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-04-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension