K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2009, 00:37   #1
keldjacobsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
keldjacobsen er ny på vejen
Anden aktør

Hej.

jeg har fået tilkendt flexjob og har valgt at få en anden aktør.

Kommunen har givet mig valget mellem AS3 og Samfocus.

Nu vil jeg så høre om der er nogen herinde som kender de 2 aktører ?

Er der nogen som ved om man selv kan foreslå en anden aktør end de 2 kommunen har valgt ?

På forhånd tak.

Keld Jacobsen
keldjacobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2009, 10:47   #2
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Nu er alle jo ikke ens:-) men jeg har AS3 og har lige p.t sendt klagebrev over dem fordi de absolut ikke foretager sig noget.
Jeg kom til dem august sidste år og siden har min sag næsten ikke været rørt. De holder ikke der notatpligt, opfølgningspligt og aktindsigt til trods for at jeg gentagne gange har bedt om det.
Men som sagt jo ikke alle der er ens og blot min erfaring med AS3.

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 10:42   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Har været på AS3, det var dødens pølse.... Der skete så godt som ingenting.

Nu er jeg så igen på et " nyt" privat Aktør kursus, og gud hjælpe mig om det ikke er samme smøre om igen.. Der sker NADA, andet end at glo på nettet, efter job, og hvis jeg ikke finder noget...... ja så skal jeg i praktik 3 x 4 uger, forskellige steder, UDEN at der garanteres fleksjob

Gratis arbejdskraft!!! Hvor filen hvor er jeg depri

Kan næsten ikke slæbe mig derind.. akak, nå men måske du er heldigere.

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 14:20   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Samfocus lød så glade så jeg syntes da at jeg ville skrive et par ord til dem og se om de skulle finde trang til at svare, måske vi skulle skrive til mange af de private aktøre som efterhånden er på banen herinde .. jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvor mange flekser de selv har ansat ...

Jeg spurgte engang på vores lokale jobcenter hvor mange de havde ansat men ha ha du vi har flekser ansat .. ja i rengøring og køkken .. hvad med i rådgiver stillinger eller som konsulenter ...

et af de kurser jeg var på der havde vi et tidligere postbud hver gang en snakkede om job så¨sprang hun op og sagde jamen jeg kender en fra min rute som måske er interesseret jeg ringer .. og flere var til samtaler og ved at en enkelt fik job igennem hende .. hvorfor er det at hun ikke kan være flekser på et jobcenter .. hun har forbindelser hun kendte nær området bedre end jobkonsulenterne .. men men hun var flekser ...

Kig på jeres jobcenter og på jeres private aktøre .. har de flekser ansat hvis ikke hvordan kan de så tale varmt for det hos andre arbejdsgivere .. hvorfor ansætter de ikke selv nogen , selv ville jeg sgi være mere rolig hvis jeg til første samtale kom hos en flekser som lige lavede en gylden tråd sammen med mig , det vil sige lige gik ressourceprofil igennem hvad kan jeg hvad må jeg hvad har jeg af timer osv ..

og så lige lavede en kort sammendrag til jobkonsulenten og det var så det de kunne arbejde ud fra .. ville det ikke være genialt ,... Det syntes jeg det syntes mine dengang med kursister og faktisk også vores underviser .. kommunen griner endnu he he

Men når alt kommer til alt så ville jeg være med tryg ved en der på egen krop havde prøvet det , kontra en der troede at vide hvordan det er ...

Nå nu vil jeg læse om AS3 og se om vi mon skal stille dem nogle spørgsmål også .. svare de os jamen så ved vi at de tager det seriøst , svare de ikke så ved vi vel på den anden side at det bare er ordgejl og mund og at når alt kommer til alt så er det som alt andet i samfundet .. det drejer sig om penge og de fine ord er der bare som fyld


Citat:
Hej jeg har læst jeres hjemmeside og jeg finder nogen mangler i den ...

Under borger kan jeg se at i skriver omkring de ledige , men jeg kan ikke se noget om hvordan i tilrettelægger for de ledige flekser ..

Nu ved jeg jo at bla Køge kommune er begyndt at henvise til jer sådan at man kan vælge mellem feks jer og AS3 men hvad skal man vælge ud fra .... ??

Hvor meget kender i til fleksloven , hvad kender i til hvad i kan og må i forhold til ressourceprofil , respektere i de skånehensyn og arbejdstider man er kommet frem til via arbejds prøvning ?

I skriver bla

Vi er stadig meget tæt på den ledige og er i meget tæt dialog hele vejen, underordnet om det er en afklaring hen imod pension, fleksjob eller ordinær ansættelse.

Det er jo meget godt men hvad med den konkrete LEDIGE flekser det vil sige den flekser der er visiteret og som blot ikke kan komme ind på arbejdsmarkedet ..

Hvad kan i tilbyde dem ? og ikke mindst når dagen kommer til sin ende respektere i så folks skånehensyn og feks timetal som man er kommet frem til via arbejdsprøvning.

Hvad med ting som praktik , mange flekser oplever at praktiktiden skal udnyttes optimalt det vil sige tre måneder også selv om man allerde inden for en måned kan sige om det er det rigtige job
er i nogen af de private firmaer som bruger den gratise praktiktid som en godbid til arbejdsgiverne ... ?

Og ikke mindst ....

Så kunne jeg som flekser godt tænke mig at vide hvor mange flekser har i selv ansat i jeres firma ?
og her mener jeg som rådgiver eller konsulent .. I min verden er den bedste anbefaling for at bruge flekser at dem som anbefaler det også benytter det ...


I skal være velkommen til at kigge ind på www.k10.dk og se hvordan mange mennesker oplever det at være ved private aktøre og som i kan se på siden , så er der rigtig mange ledige flekser derinde som besidder en enorm
menneskelig indsigt samt en meget stor viden om lovgivningen på fleksområdet, selv ville jeg meget heller møde en flekser som indgangsparti
hos det firma der mente at vide hvordan flekser skal komme på arbejdsmarkedet , hvis i kan bruge dem kan i anbefale dem , kan i ikke bruge dem jamen hvorfor skulle andre så kunne bruge dem ...

Denne mail bliver sat i tråden som gjorde at dennne mail opstod , og et evt svar vil også komme der... http://www.k10.dk/showthread.php?t=9174

Til sidst kan jeg sige at når jeg læser jeres side så lyder i som en gruppe glade mennesker , men glæde er desværre ikke nok til at skaffe fleksjob i dag ..

Hvordan ser det ud med det , har i en opgørelse over hvor mange flekser i har haft igennem og hvor mange flekser det er lykkedes jer at få ansat i reele fleksjob ...

Med venlig hilsen
xxxx
www.k10.dk
fleksjob og førtidspension
http://www.samfocus.dk/web/pages/samfocus.asp


Nej hvor sjovt man kan ikke skrive til AS3 uden at opgive navn adresse og telefonnummer det er sgi da langt ude , det er jo ikke sikkert at man er interesseret i at de ved hvem man er andet end at man er her fra K10 skulle det vise sig at jeg stadig efter det næste års tid er flekser så er det jo et firma jeg kan risikere at komme ud til som privat aktør og mon de møder mig med åbent sind efter en mail fra K10 ??

Hmm må da lede efter en mail adresse ... og se om de svare ...

Sidst redigeret af Hejdien; 11-07-2009 kl. 14:28.
  Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 14:34   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af keldjacobsen Se meddelelser
Hej.

jeg har fået tilkendt flexjob og har valgt at få en anden aktør.

Kommunen har givet mig valget mellem AS3 og Samfocus.

Nu vil jeg så høre om der er nogen herinde som kender de 2 aktører ?

Er der nogen som ved om man selv kan foreslå en anden aktør end de 2 kommunen har valgt ?

På forhånd tak.

Keld Jacobsen
Prøv lige at tjekke den her tråd ud http://www.k10.dk/showthread.php?t=4217&highlight=AS3
  Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 17:25   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
På mit nye kursus har De skam en flekser ansat, og De fremhæver/ hiver Deres eksempel" omkring hende konstant..!!! hvor er Vi gode..: hun er Vores engel etc. ok fint nok, men giver ikke mig et job!!

Jeg Hader kurser der er meningsløse og kun Parkeringsbåse..
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 14:29   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helle4 nej det giver dig ikke et job det er rigtig nok men det viser lidt om private aktøre hvis de selv er villige til at bruge den arbejdskraft som de anbefaler , her på siden har vi mange der er edder dygtige ud i lovgivningen som formulere sig godt og som har en jernvilje , og nogen af dem er flekser , ville du ikke hellere møde dem ved første møde med aktør kontra en der har et godt helbred og ikke ved hvor ondt det kan gøre i hverdagen og hvor svært det kan være at få det her system til at overholde div lovgivninger ...

Jeg ved at vi da vi var til møde hos Hartmanss om hvordan man kunne lave en hjemmeside der viste at man var interesseret i flekser der forelog vi dem også at de selv ansatte en flekser eller feks fik et forum ala det her eller andet altså noget der hjalp flekser i forhold til loven (hvor er LAFS forum henne ? )

Men det mente de ikke de kunne bruge , jeg ved sq ikke jeg tror efterhånden at det ikke er fordi de ikke kan bruge det men fordi de ikke vil bruge det, flekser skal jo ikke kende for meget til loven , kan godt være det er en vild påstand men den kommer af alle de indlæg her på siden hvor vi den ene gang efter den anden kan se at flekser får bundet noget på ærmet ,...

Det er alt fra påstande som .. du skal selv finde dit job, du har et år til at finde arbejde så mister du din ledighedydelse, manglende oplysninger om fleksjobbevis , manglede oplysninger om ferie , manglede oplysninger om 6 ugers uddannelse , manglende oplysninger om private aktøre og valg muligheder

Oki det hele er et samsurum af ting jobcenter gør og forsømmer og som private aktøre gør ...

men det er sq ikke nemt for en flekser at finde ud af loven hvis ikke de bliver oplyst om det ... det kan jo ikke være sådan at vi alle render rundt med den lille lovbog i hånden , nogen kan læse og forstå lovtekster andre kan ikke, og der skal sgi være garenti for hjælp både ved kommune og private aktøre ..

Nå men det var slet ikke en afhandling jeg ville ind på he he jeg ville bare skrive at der var kommet mail fra samfocus

Citat:
Hej Heidi

Jeg har netop læst din mail så tak for den.

Din mail stiller en masse spørgsmål som jeg meget gerne vil svare på, for de er alle relevante og jeg er derfor også meget glad for at du stiller dem.

Min første indskydelse var at vi måske kunne tage dem pr. tlf. men da jeg kan se at du gerne vil have dem på skrift får du det, men da det i dag er lørdag og jeg netop er hjemvendt fra ferie, tager jeg mig den frihed at vente med et svar til senest mandag, håber det er OK

Men du har helt ret vi er en gruppe glade mennesker, men af den type der gerne vil gøre en forskel for andre, jeg har startet firmaet for at gøre en forskel for de ledige, jeg sad selv som leder og undrede mig over at jeg så let som ingenting kunne få praktikanter helt op til et år, uden at der blev stillet nogle krav til mig som arbejdsgiver, derfor stiller vi altid krav til de eventuelt praktiksteder vi måtte finde, kravet er simpelthen job efterfølgende, når jeg skriver eventuelt praktiksted er det fordi at vi går efter den korteste vej til arbejdsmarkedet, hvis det er direkte i fleksjob uden praktik eller gennem en kort praktik er målet stadig det samme !!!!



Men som sagt skriver jeg tilbage snarrest

Venlig hilsen

Peter Hulstrøm
Indehaver
Så nu må vi spændt vente og se hvad han skriver , jeg for min del ved og tror at mange private aktøre ville komme meget længere ved bare at vise lidt respekt omkring de mennesker de skal hjælpe, tænk sig at komme ind og opleve at man bliver taget alvorligt mærker at man får hjælp at man ikke bliver mistænkeliggjort og at man er et menneske med skånebehov og ikke en pengemaskine ..

Hvad værre er, mange private aktøre ville komme meget længere med den indstilling end den pres mentalitet der er nu .. vi kender alle den med at vi ikke vil skuffe en sød sagsbehandler /jobkonsulent/arbejdsgiver ...

hvorimod hvis man fornemmer en masse andet og mistænkliggøres så bliver man sq stædig
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 17:37   #8
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa!!!
Bare så godt gået Hejdien:-)
Jeg kan sagtens følge din tankegang og den sætter bestemt tanker igang vedr. aktører hos mig. Jeg vil spørge ind vedr. flexjob osv. når jeg fremover skal vælge aktør.
Jeg synes dog at Samfocus har været hurtig til at reagere og finder dette et godt tegn, om det så bare er en sludder for en sladder vil tiden vise, men positivt i mine øjne.

Spændt på om AS3 reagere da det er der jeg har dårlig erfaring:-)

Super gejst og kampånd og stor ros til Hejdien:-)

Knus Chenvide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 20:30   #9
keldjacobsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
keldjacobsen er ny på vejen
Tak for Jeres gode input.

Og tak til Hejdien for det store arbejde med at spørge ind til dem. Jeg har ikke selv overskud til det, så derfor er det bare supert at der er nogle som både magter det og faktisk gør det - hatten (selvom den er imaginær) af for det.

Synes at det er positivt, at Samfocus allerede har svaret og at de vender tilbage med uddybende svar i morgen.

Synes også, at det er mærkeligt at man skal aflevere så mange oplysninger til AS3 for at få lov at spørge om noget - men nu må vi se hvad de svarer på spørgsmålene.

Som jeg ser det, er AS3 en landsdækkende virksomhed (med de fordele og ulemper det nu medfører), imens Samfocus hører til i lokalområdet. Jeg kan godt se det positive i de koncentrerer sig om det område de kender og dermed måske har lettere ved at skabe den rigtige kontakt mellem os og virksomhederne.

I hører nærmere når jeg ved mere.

Sommerhilsen fra Keld
keldjacobsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 16:59   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og de vendte tilbage med svar allerede i går men jeg var sgi for kvæstede til at sætte noget på , så det kommer lige her det jeg fik fra Peter Hulstrøm ang samfocus

Citat:
Hej Heidi

Så er arbejdsdagen gået i gang igen efter ferien, derfor får du som aftalt med lovede mail.

Jeg har valgt at svare på dine spørgsmål enkeltvis så jeg sikrer at du får svar på alle dine stillede spørgsmål, men hvis du efterfølgende skulle have noget som du ønsker uddybet må du endelige skrive tilbage.

Et forløb hos SamFocus er meget individuelt tilrettelagt, for os er det den ledige som er det vigtigste, vi tager derfor udgangspunkt i deres ståsted og støtter op der hvor der skal støttes. Da vi samarbejder med kommunerne omkring alle typer ledige stillers der en masse forskellige krav til os, nogle ledige mangler blot et arbejde, nogle har andre problemer end ledighed som først skal afhjælpes. Som udgangspunkt fungere vi kun i ”marken” da det netop er der at vi mener at slaget skal slås, jo vi har et kontor i Køge men bruger den ikke til samtaler da vi gerne vil komme hjem til dem vi skal hjælpe, hvis det ikke er muligt mødes vi som regel et sted og får en kop kaffe eller andet, for os er det vigtigt at vi enten mødes på neutral grund eller der hvor i har jeres ressourcer. De coaches der er ansat i SamFocus har ikke flere kandidater end max 15, det er vigtigt at vi kan bevare nærheden og se det mere som en personlig opgave i stedet for en økonomisk gevinst.

Jeg vil ikke omtale AS3 og deres metoder, men kan sige at vores force ligger mest i at skabe jobs udenom de opslåede stillinger, vi bruger meget vores netværk og sælger egenskaber til at skabe de rigtige huller på arbejdsmarkedet. Vores netværk i Køge er bedre end nogen anden kommune, faktisk er næsten halvdelen af SamFocus bosiddende i Køge eller omegn.

Omkring lovgivningen kender vi til det som er nødvendigt, husk på at vi ikke er hyret til at lave sagsbehandler arbejde, men til at skabe jobs, netop derfor ønsker vi som udgangspunkt ikke at få indblik i en eventuel ressourceprofil, da vi gerne vil se folk som ligeværdige og selvfølgelig tage de skånehensyn der skal til, dog kan det opstå at vi har behov hos at se profilen, men den vil naturligvis ikke blive udleveret til os uden den lediges samtykke. Omkring arbejdstid er vi pålagt at kommunerne til at finde det timeantal der passer sammen med de ressourcer kandidaten måtte have.


Nogle fleksjobbere har uden helt sendt mange ansøgninger af sted uden at få jobbet, vi bruger meget metoden at opsøge arbejdspladser og skabe en dialog, og derigennem vise hvad de får ud af at ansætte en eventuelt fleksjobber, mange af de fleksjob der er skabt er ikke gennem en opslåede stilling men som et behov der skabt igennem en eventuel praktik.

Vi skaber kun praktikker hvor der er mulighed for ansættelse efterfølgende, vi ønsker ikke at spilde nogens tid og går altid efter målet, som er job til den ledige, om det sker igennem 1 mdr. praktik eller direkte er underordnet, vi er opmærksom på at der opstår en salgs situation når den ledige er i praktik, men vi vil altid være på den lediges side og laver aldrig praktikker længere end nødvendigt, typisk er en praktikperiode på 1 mdr. men kan både være kortere og længere, hvis vi undervejs kan fastslå at der ikke er mulighed for job efterfølgende, stopper vi forløber og søger andre muligheder…

Vi har ingen fleksere ansat i samFocus men helt bestemt ikke af ond mening, jeg har faktisk afholdt samtaler med 4 fleksjobbere da jeg netop har funktionen til en flekser, desværre valgte alle 4 at spille sig selv af banen, men som konsulent tvivler jeg på en flekser ville passe ind, vores arbejdsdag er ikke fra 8-16 og jeg mener bestemt at kunne sige at ingen arbejder under 37 timer pr. uge, da vi samarbejder med kommunerne om mange forskellige ledige er der tit brug for brandslukning i den forstand at bilen skal startes med det samme og af sted for at løse en krise opgave.

Som du nok allerede har lagt mærke til bruger jeg ordet ledige mere end ordet fleksjobber, det er helt bevist da opgaven i vores øjne er den samme, netop at skabe et job til en person der ikke har noget, men selvfølgelig med de skånehensyn der skal til…


SamFocus er skabt for at gøre en forskel for den ledige, vi vil være endestationen om det så ender med job eller afklaring mv. lige pt. Ligger med en ansættelsesprocent total på 71% ja det er jo meget nemt at skrive, men som du/i vil erfare er troværdighed nøgleordet i vores arbejde, det værste for os ville være at vi blev omtalt negativt som andre firmaer, vel og mærke hvor vi have lavet et dårligt arbejde og ikke blot fordi at vi skulle hænges ud.

PT. Samarbejder vi med Hvidovre, Vallensbæk, Albertslund og snart Køge om fleksjobområdet.


Jeg håber at dette var svar på dine spørgsmål ellers må du endelig sige til, vi kunne jo eventuelt lave en seance her på vores kontor i Køge hvor du/i kunne komme forbi og stille flere spørgsmål, om ikke andet at sætte nogle ansigter på.
Ja jeg syntes nu at det lyder meget positivt og håber at dem her fra Køge der kommer i kontakt med samfocus lige vil sætte nogle ord på om hvordan de oplever det ..

Hvad ang deres tilbud så syntes jeg da for mit vedkommen at det kunne være interessant men må pt indrømme at jeg har mere end nok med at bare prøve at overleve min arbejds prøvning , det er sq værre end jeg havde forestillet mig .. (ikke arbejdsgiver han er alletiders men kroppen og hovedet)

Men jeg vil nok skrive til ham på et tidspunkt når jeg er mere på dupperne jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide mere om dem og ikke mindst så kunne jeg godt tænke mig at møde nogen flekser der har været under deres vinger
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør - løn? KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 1 10-07-2012 14:57
Anden aktør JKR Spørgsmål ang fleksjob 11 29-01-2011 11:44
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34
Anden aktør. Wersi 56 Spørgsmål ang fleksjob 5 18-10-2008 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension