K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2012, 14:42   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Du skal endelig huske at skrive § 17 på det forliggende doukumentgrundlag
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 14:50   #12
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 14
Mrs. S er ny på vejen
okay, hvad er forskellen på § 17 og §17 på foreliggende grundlag?
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 14:58   #13
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
en "alm. § 17 er en undersøgelse sag hvor de kan afprøve dig og indhente flere oplysninger og TRÆKKE sagen i årevis (det gjorde de med min bror) på det forliggende SKAL de behandle sagen inden for 3 mdr fra ansøgningstidspunktet og det eneste de må er at opdaterer din rp.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 17:00   #14
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 14
Mrs. S er ny på vejen
Okay tak for Info
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:02   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis en sagsbehandler indstiller dig via paragraf 17 til en førtidspension....så skal et nævn/udvalg se på sagen....hvis de finder at sagen er nok belyst....

Så lader de sagen overgå efter paragraf 18 til behandling efter reglerne om førtidspension....og derefter har de 3 måneder til at afgøre sagen....

Hvis du søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....

Så tvinger du dem til at lade sagen overgå efter paragraf 18 til behandling efter reglerne om førtidspension....

Sagen skal overgå i umiddelbar tilknytning til anmodningen...det vil sige inden for max et par uger...og derefter har de 3 måneder til at afgøre sagen...

Paragraf 18 er den paragraf man lader en sag overgå efter....dette uanset om det er dig der søger eller sagsbehandleren der søger...

Der er skrevet utroligt mange indlæg her inde om lige netop det at søge førtidspension....så hvis du vil læse mere...så er det bare at søge efter disse indlæg...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:07   #16
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 14
Mrs. S er ny på vejen
Tak for Info, har læst lidt på det men går hurtigt kold, så det bliver lidt i etaper
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 18:14   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Sagen skal overgå i umiddelbar tilknytning til anmodningen...det vil sige inden for max et par uger...og derefter har de 3 måneder til at afgøre sagen...
Nu skriver du indenfor et par uger.. men hvornår kan man så senest søge en §17 på det foreliggende for at komme med under de gamle regler.. ?
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2012, 20:09   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nu skriver du indenfor et par uger.. men hvornår kan man så senest søge en §17 på det foreliggende for at komme med under de gamle regler.. ?
Man "burde" kunne vente med at gøre det til lige inden jul....

Der ligger en afgørelse fra Ankestyrelsen der siger at hvis en borger søger en paragraf 17 på det foreliggende grundlag....at så skal sagen overgå efter paragraf 18 til behandling efter reglerne om førtidspension i umiddelbar tilknytning til anmodningen...

Citat:
Der skulle ikke foretages en vurdering af borgerens arbejdsevne i forbindelse med en afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen skulle derfor træffe afgørelsen om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen.
Citat:
Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger efter ansøgers anmodning herom.
Afgørelsen findes her http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-07.aspx

Personligt ville jeg ikke selv vente til lige før jul....hvis det var mig der skulle søge....

Jeg ville gøre det i starten af december....medmindre der var noget som lige skulle afsluttes som skulle med ind i sagen....

Men reelt burde alle sager som kommer ind inden nytår....altså hvis man søger på det foreliggende grundlag....ja de skulle komme ind under de gamle regler...

Det er jo hvad loven og Ankestyrelsen siger...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2012, 09:41   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder som om, din sagsbehandler vil dig det bedste, men..

Hvad du gør, må nok komme an på din egen mavefornemmelse, da der ingen garentier er.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 07:00   #20
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 14
Mrs. S er ny på vejen
Ja jeg skriver til hende i dag og får det hele skåret ud i pap en gang til..
Nogen der ved hvad der sker hvis man får afslag og klager over afgørelsen og igen ikke får medhold?
Jeg har 1000 tanker i mit hoved efter jeg fik hendes mail, I kender det jo nok fra jer selv.. Jeg vil rigtig gerne have alle sider, alle muligheder osv med i overvejelserne.
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for hjælp. Trolden02 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 26-10-2012 13:48
Jeg har brug for hjælp... nille1979 Alt det andet 4 19-05-2010 15:53
jeg har brug for hjælp. tulle35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-11-2009 10:53
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har Brug For Hjælp ! spedersen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-11-2006 15:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension