K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2008, 20:14   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvordan går det for dig?

Kh. Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2008, 23:18   #22
THJ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Alder: 64
Indlæg: 191
Styrke: 17
THJ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af københav1 Se meddelelser
Hej

Jeg er en mand på 28 år. jeg kom til Danmark for 10 år siden, jeg har en høj uddannelse fra mit hejmland, Men jeg kunne ikke bruge det her i Danmark. Før jeg kom til Danmark har jeg blevet udsættet for tortur i mit hjemmland. jeg har været hos psykolog i og de råder altid mig at at jeg prøver og leve med min smerter og prøver at glemme alt. og det har jeg arbejdet på.
Jeg lider af kronisk smerter i benene under fød, da jeg blev udsættet for slag under fodsålerne (falanga). jeg har Irritabilitet og opfarenhed, Problemer med hukommelse og koncentration,Vedvarende smerter i nakke, skuldre, ryg og led,Hovedpine,Problemer med at falde i søvn,Manglende selvværd, Depression, angst, Personlighedsændringer,sykoselignende tilstande.Da jeg kom til Danmark ville jeg glmme alle min problem og har brugt tid på at lære sprog, jeg har bedt kommen at sende mig til skole og til praktik til at finde et job. Jeg har været i forskillige kurser og det lykkes at finde et job, hvor jeg skulle arbjede som lagerassistant, men det gik dårligt med mig, og til sidst blev jeg ompladset på firmat, hvor jeg laver lidt kontor arbejder. det gik dårligere med mig, og for 3 år siden var jeg nødt til at tale med min læge, han har sendt mig til forskellige steder. jeg har været hos speciallæger never system uden hjælp selvom han har sendt mig til forskellige undersøgelse i RH. Hos Speciallæger i hjerter, da jeg har fået problem og ondt i brysten fik jeg at vide, at jeg har forhøj blodtryk og jeg får tablet til hverdag. Til sidst har min læger sendt mig til tværfagligt smertercenter og jeg har fået besked på, at jeg har det dårligt fysisk og pykisk.Det er kronisk varig smerter, jeg har og jeg skal forstå at jeg er en handicap. jeg får mange forskellige smerestillande medicin( morfin type, lyrica, penodil, og depration piller uden at hjælpe at jeg fungere normalt. Jeg har sukker syg, og kolistrol forhøj, hvor jeg få tabletter til. Jeg har altd træt, og fungere dårligt og har mange sociale problemer. Jeg går på arbejder selvom jeg har smerter, Nu vil lægene siger til mig at jeg skal søge et fleksjob. Derfor vil jeg have jeres råd, om hvad jeg skal gøre for, at jeg ikke kommer til en situation, hvor jeg taber mit job og kommer at komme på kontank hjælp, hvor jeg vil ikke finde mig i.jeg er rigtigt bekymre over min fremtid.
Problem er at lægene kan ikke hjælpe mig og det går dårligt og dårligt med mig med tiden.
Anmod din læge om at blive henvist til Rehabiliteringscenter for torturofre.

Hvad er det for en lang vidergående uddannelse du har afsluttet i dit hjemland som 18 årig ?
THJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 10:11   #23
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
hej Alle

Jeg har det rigtigt durligt, jeg går på arbejder hverdag med smerter, Jeg blev indlagt på sygehus, da jeg har haft rigtigt dårligt, Jeg var rigtigt træt og kunne ikke står på min ben.I dag skal jeg til min læger igen. sidste gang sagde han til mig, at han ikke har nogen behandling sted til mig og han har prøvet alle behandligsmuligheder, han kan godt forstå min sag og min smerter, han sadge, at jeg skal kontakter København kommune, da jeg bo i Albertslund kommune og få en tid hos dem.
Jeg har været til samtale med min cheef, han synes jeg har det ikke så godt. Hun vil have en klar svar fra mig ang. min situation. Jeg kan ikke sider hjem uden arbejder, jeg har min familie de skal forsøges. Det er derfor jeg kamper hverdag på arbejder med smerter, det er kun mig der forsøge familien.

Jeg ved ikke rigtigt om fleks job eller førtidspension er den rigtigt løsning til mig, jeg vil bare have et liv ligesom alle andre mennesker. Jeg har været under press i 18 år, jeg vil bare have lidt ro efter landt kamp mod smerter.

mange hilsen København 1
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 10:48   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Københav1 det lyder sgi da ikke godt, men jeg tænker på er du ikke i fagforening kan du så ikke gå ned og snakke med deres socialrådgiver om hvordan du skal gribe det her an...

Du ved godt at hvis du har det så dårligt så kan du sygemelde dig din læge kan ikke gøre mere for dig skriver du, men så kan der heller ikke være noget problem i at få en lægerklæring ...

Når først du er sygemeldt så skal kommunen ind og hjælpe dig og se hvilke muligheder der er for dig , hvis ikke fleksjob eller pension er en mulighed (det er jo ikke alle der ønsker det eller kan få det) så kunne det måske være en mulighed med en revalidering ...

jeg ved godt at danmark ikke lige frem er et land hvor man får fornemmelsen af respekt for sin person når man er syg men dog er det ikke sådan at man skal falde om på sit job endnu...

Jeg ville helt klart anbefale dig at sygemelde dig , din chef har bedt dig melde klart ud hvor du står helbredsmæssige og om du kan klare dit job, det vil sige at din arbejdsplads godt ved at der er problemer og dermed kan du (uden at jeg vil male fanden på væggen ) risikere at blive fyret ...

Og så er det klart bedre at komme på sygedagpenge og komme igang med en udredning af dit helbred både via kommune og via sygehus...

Når du skriver som du gør så sidder jeg og tænker på om kommunen overhovedet kender til dine problemer ? for der er jo flere måder man kan løse det her på , måske det også kunne være en ide med en delvis sygemelding sådan at du i en kortere periode kunne gå lidt ned i tid ....
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 11:49   #25
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
hej alle
Jeg er lige kommet tilbage fra egen læge, Jeg har sagt til ham tydeligt, om min situation er varig, og hvis ham bliver søget af kommune, hvordan han vil svar. Han sagde at han skiver til dem om siger, at det er ikke forventet en mulighed for bedring i min tilstand ,og han kan godt svar at min sygdom er varig. er det nogen jeg kan bruge til noget. han sagde at jeg kan underrtte min cheef at min helbred er fysisk dårlig og jeg er i dårlig form.

hilsen Københav1
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 11:57   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja det er noget du kan bruge til noget for det viser at din læge bakker op om dig og at han vil hjælpe dig med kommunen.. jeg mener stadig at du skal kontakte din fagforening for mere hjælp ...

og at det vil være en god ide for dig at sygemelde dig , du risikere når du kommer og fortæller din chef at du er syg at du bliver fyret, er din tilstand varig kronisk og alvorlig risikere du ligeledes at din a.kasse ikke vil udbetale hjælp da de kun er forpligtigede til at udbetale hjælp for folk der står til rådighed for arbejdsmarkedet og er du så ikke sygemeldt og har du ikke god hjælp fra pålidlige sagsbehandlere fra feks fagforeningen risikere du altså at ende på kontanthjælp...

Hvis du er sygemeldt kan du få sygedagpenge et år mens de udreder dig ...

og din arbejdsgiver har også nogen forpligtigelser over for dig inden hun kan fyre dig .. så vær nu lige obs på de forskellige ting, gå IKKE bare til din chef og oplys om at du er kronisk syg og ikke bliver bedre....
  Besvar med citat
Gammel 30-06-2008, 12:37   #27
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
hej Hejdien
1000 tak for alle dine svar, jeg høre efter din rådgivning, jeg synes det er dumt at sige det til min chef nu. jeg prøver at kontakte Fag.
Jeg vil bare sige at jeg er under funkionær lov, og har 6 måndres opsigelses ret. kan det bruge til noget?
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2008, 18:41   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Kære København.

Godt du kan bruge Hejden's svar - hun er også rigtig dygtig.
Jeg er ked af at høre, at du har været indlagt og døjer med så meget.
Det er jo kun dig selv, der i sidste indstans kan afgøre, hvad og hvor meget du magter og kan holde til.
Jeg er meget glad for min pension og måtte virkelig kæmpe utroligt, for at få den.
Den er ikke nogen guldgrube. Jeg er enlig forsørger og indtil nu har faderens børnebidrag gået direkte til min søns privatskole.
Vi har klaret den og har ikke lidt nød, siden jeg endelig fik den pension - så for mig kan det godt lade sig gøre at være enlig forsørger.

Take care out there.
Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2008, 16:43   #29
københav1
Ved at vænne sig til K10
 
københav1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2008
Indlæg: 12
Styrke: 16
københav1 er ny på vejen
Hej alle sammen
jeg har fået en tid hos en social rådgiver i smertercenterom en uge. Jeg har det rigtigt dårligt, smerter bliver være og være. på arbejder har jeg det rigtigt dårligt, det er på en måde jeg ikke kan Koncentrations evner er helt i bunden, jeg blev isoleret på arbejdspladsen, jeg har ikke lyst til at snakke med nogen, de spøge alle sammen, om hvordan her jeg det. de siger altid til mig at jeg har det træt i min øjne. jeg har lyst stadigvæk at møde på arbjeder. men jeg kampe rigtigt hård på at holde det,alle mine læger og psykolog siger til mig at jeg ikke skal kampe mere, og de vil støtte mig i min situation. de vil stanse smertermedicin for det virker ikke længere.
Jeg er rigtigt bekymre over min situation, jeg er bange for kommunens behandlig, for jeg har læst mange historie K10, hvordan folk bliver behandlet af kommunerne.
Jeg vil gerne bare høre, hvad social rådgiver kan gøre, er det hendes rolle, er det lægerne der besteme, er kommunen høre efter hvad de skriver. Skal jeg sygmedle mig i lang tid før jeg blive visiteret til fleksjob.
jeg vil meget gerne høre fra jer.
på forhånd tak
københav1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2008, 15:34   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Københav1

Jeg vil gerne sige, at jeg synes ikke, du skal lade dig blive skræmt af de mange dårlige historier her på K10 om kommunernes behandling af sager. Der findes også GODE sager. Kommunernes sagsbehandlere bør kun gøre deres bedste - de skal være der for at hjælpe dig videre. Der findes jo også borgere, der selv tager fejl. Ingen er fuldkommen. . .

Det lyder som om, din læge står på din side og støtter dig - det er meget positivt - det kan være med til at give et rigtigt resultat i forbindelse med din sygemelding. Hvis din læge mener, du skal have en langtidssygemelding, så gør det, hvis du også føler det er bedst. Kommunen ser på lægeerklæringer, stiller spørgsmål om dit helbred - det skal være med i vurderingen af, hvorvidt der er behov for et fremtidigt fleksjob. Der skal også tages hensyn til din familie.

Der kan være en lang proces, før man bliver godkendt som fleksjobber - andre får måske at vide, de slet ikke kan arbejde og går på førtidspension. Eller andre bliver senere rask. Så det kommer helt an på, hvordan din situation er.

Jeg mener også, at man også godt kan være delvis sygemeldt, sådan at man kan gå ned i tid i en periode pga. sygdom - dette kunne måske være en mulighed?

Håber du holder modet oppe.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension