K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2008, 00:19   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er enormt vigtigt at man gør op med sig selv, hvad det er man skal i arbejdsprøve forløbet.

De fleste kommer til en slags for-samtale, og her er det helt legalt at sige med det samme, at man evt IKKE kan arbejde de 25 timer som kommunerne ofte forlanger, og måske i det hele taget er bange for at man dårligt ville kunne klare Feks ti timer.
På den måde får man ligesom fortalt at man har begrænsninger, hvorfor det bliver meget lettere at melde fra og gå når man føler man har deltaget MAX.
Det er langt lettere at sige til en af de ledende, at man godt vil fritages NU, når man ligesom HAR forberedt dem på at sådan kan det ende.
Har man fra start ikke meldt fra, så bliver det straks sværre at hive fat i et skjorteærme og sige man godt vil gå nu.......

Nu er jeg så selv fritaget for arbejdsprøvning af en hver art, men den gang jeg ikke anede om jeg skulle arbejdsprøves eller ej, så gjorde min læge mig klart, at man ALDRIG må teste sig selv, ved at enten blive længere end man reelt kan, og at man hele tiden skal være tro mod sig selv og sin psyke/krop/smerter. Og at man heller ALDRIG måtte sætte sit eventuelle pille forbrug op og dermed gøre arbejdsprøvningen ''ukorrekt'' . Og så anbefalede han at man skulle føre dagbog.
Han sagde lige ud, at rigtig mange der i virkeligheden var fleksere, uhensigtsmæssigt kom til at arbejde sig op til et alment niveau som de senere ikke kunne klare. Og at mange reelle førtidspensionister, uhensigtsmæssigt kom til at arbejde sig op på et fleksjob niveau, som de så heller ikke kunne klare. Efterfølgende var det et helvede for de mennesker, når de skulle bevise påny, at de var på forkert hylde!

Kommunerne sparer penge på at folk ikke tør sige ordenligt fra, og spare penge på at syge borgere gerne vil vise sig fra deres gode og hjælpende side - som så i værste tilfælde kan få dem på en ydelse de slet ikke hører ind under i virkeligheden. Så det kan ikke siges nok : Lad være med at presse jer selv. Lad være med at tage piller under forløbet for at kunne yde ekstra! I vinder INTET ved det!!!
Før en dagbog, mød op uden smertestillende mm og gør det så godt i kan. Lyt til kroppen og sig FRA!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 10:43   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vigtigt om whiplash/piskesmæld

Læs det her... det er meget vigtigt og positivt for piskesmældsramte.

Citat:
Landsretten slår fast, at manden var fuldstændig rask før ulykken og derfor må ulykken være årsagen til hans sygdom, siger Christian Riewe, der nu varsler en hårdere kurs over for forsikringsselskaberne

http://www.dr.dk/Regioner/Aarhus/Nyh.../10/132553.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Søge pension uden at være afprøvet havheks Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 20-12-2012 17:23
flexjob uden at være sygemeldt ? ville Spørgsmål ang fleksjob 9 26-08-2012 21:38
Berettiget til sygedagpenge uden at være i a-kasse? Sallie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 03-04-2012 14:53
får førtidspension uden at være syge MTVRV1 Politik og Samfund 4 02-01-2012 18:54
Mange får pension uden at være syge Peacock Det er da strengt ! 13 17-01-2009 19:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension