K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2015, 09:51   #21
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat #16
"Problemstillingen er at lægekonsulenten skriver noget der ikke er belæg for at skrive i forhold til de øvrige lægepapirer og også i direkte modstrid.
Jobcentret bruger dette til at konkludere, at der skal indhentes psykiatrisk speciallægeerklæring."

Lægekonsulenten gav mig en diagnose ud fra alle lægepapirer, som ingen speciallægeerklæringer havde nævnt. Dette må lægekonsulenten ikke.

Jeg lavede et partsindlæg, som jeg bad journaliseret på min sag, samt overlægen på smerteklinik skrev at lægekonsulentens konklusion var uforståelig og fejl.

Jeg fik efterfølgende min sag vurderet af en ny Lægekonsulent
***men jeg havde også sendt fejlen/dokumentationen til Byrådets Beskæftigelsesnævn, hvilken foranledige at Lægekonsulentens rolle kom på Byrådsmøde.

Fejlen skal være dokumenteret og tydelig for denne fremgangsmåde
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 11:11   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
PEMI:
Du skal dels be din speciallæge skriftlig FORKLARE hvad din diagnose betyder, og at sammenhængen med de objektive fund, ikke er relevant for diagnoser bygget på indicer!
(Han kan lave et tillæg til speciallægeerklæringen).

Du kan rolig sige jo til speciallæge i psykiatri, men be om at du selv vælger, eller får minimum 2 valg(find evt en og foreslå vedkomne)!
Dette er for netop at afvise at det er en brugbar vej(kommunen bruger dette til udsættelse af sager, særlig hvis der findes noget, fordi der så vil være behandlingsmulighder)

Se evt min tråd " Magtmisbrug" da jeg har været igennem samme mølle pga samme/lignende lidelse.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 11:22   #23
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tænk jer rigtig godt om, hvis I klager over afgørelsen = forlængelse af sygedagpengene.
Forlængelsen bygger jo på, at der skal indhentes speciallægeerklæring - så tingene hænger sammen.
Der er da ikke noget negativt i en psyk-erklæring og håber heller ikke følelsesmæssigt.
Heldigvis består vi alle af såvel fys som psyk elementer.
Held og lykke med at komme videre - på den måde, I vælger.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2015, 14:10   #24
Pemi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2015
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pemi er ny på vejen
Tak for indlæggene.

Jeg tror, vi hælder til i første omgang, at skrive et partsindlæg med kommentarer til de fejlagtige ting lægekonsulenten skriver og samtidig bede om en begrundelse for relevansen af psykiatrisk speciallægeerklæring når lægekonsulentens ord ikke er korrekte. Altså ikke en decideret klage.

Men også understrege, at min kone selvfølgelig ønsker at samarbejde om de tiltag, der er nødvendige for at få sagen belyst.
Pemi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2015, 12:45   #25
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
God indgangsvinkel.

Men tænk over at argumentere for ikke at få foretaget en psyk-speciallægeerklæring.
Det er helt normalt, at der udfærdiges en sådan og efter jeres mening, kan den jo kun komme ud "negativ".

Held og lykke med hurtig afklaring.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension