K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2012, 10:11   #21
abirka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
abirka er ny på vejen
Ja fik talt med fagforeningen igår, og de er helt enig i at jeg burde forlænges, har møde med dem d 7-8, hvor vi vil skrive en anke. Jeg har i dag også bedt om agtindsigt i,min sag.
abirka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 21:38   #22
abirka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
abirka er ny på vejen
Øv hvor er det altså lidt op af bakke, skulle efter aftale med fagforeningen,gå på jobcentret for at få agtindsigt, men det var de ikke sikre på de kunne nå at printe ud, inden jeg skal til møde d 7
abirka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 08:36   #23
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er et must at ens lidelser er stationære før man kan forblive under en forlængelses paragraf ved sygedagpenge medmindre man skal afklares mod fleks eller pension.
Beklager på forhånd, at jeg lige hopper ind her, men jeg har set ovenstående flere steder, og det er ikke helt rigtigt.

"§ 27 stk. 1, nr. 4: Den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger."

Her er der netop tale om, at ens lidelse(r) er stationære, idet det skal afklares, om man er berettiget til fleksjob eller førtidspension.

"§ 27 stk.1, nr. 3: Den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden."

Her er der tale om, at lidelsen netop ikke er stationær og der er behandlingsmuligheder

Henrik
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2012, 08:46   #24
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af abirka Se meddelelser
Øv hvor er det altså lidt op af bakke, skulle efter aftale med fagforeningen,gå på jobcentret for at få agtindsigt, men det var de ikke sikre på de kunne nå at printe ud, inden jeg skal til møde d 7
Hvis de ikke kan nå, at give dig aktindsigt inden dit møde med fagforeningen, så er mit råd, at du og fagforeningen sender en klage over afgørelsen, så jobcentret har den inden klagefristens udløb. I kan i klagen blot skrive, at I klager over afgørelsen, og at I fremsender yderligere kommentarer til klagen, når I har modtaget aktindsigten og haft lejlighed til, at gennemgå denne.
Men det er jeg sikker på, at fagforeningen er klar over og også selv foreslår :-)
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2012, 19:56   #25
abirka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
abirka er ny på vejen
Nu har jeg altså lige et nyt spørgsmål, vi fik reageret på partshøringen, min fagforening og jer.
Har så netop fået svar i dag, at de fastholder at de stopper mine sygedagpenge tilbage fra d 26-6.

Det jeg ikke forstå er at det bare er samme brev de sender på ny, uden af forholde sig til alle de ting fagforeningen pegede på, fejl i min sag osv.

Er det normalt de bare gør sådan, altså overhovedet ikke reagere på det??
abirka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 08:12   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af abirka Se meddelelser
Nu har jeg altså lige et nyt spørgsmål, vi fik reageret på partshøringen, min fagforening og jer.
Har så netop fået svar i dag, at de fastholder at de stopper mine sygedagpenge tilbage fra d 26-6.

Det jeg ikke forstå er at det bare er samme brev de sender på ny, uden af forholde sig til alle de ting fagforeningen pegede på, fejl i min sag osv.

Er det normalt de bare gør sådan, altså overhovedet ikke reagere på det??
Ja det er meget normalt, at de "kan ligne hinanden" partshøringerne og det endelige stop. Dog burde de havde uddybet yderligere hvorfor du ikke kan forlænges iht. de pkt. i sdp. loven I evt. har peget på.

Hvis det er det endelige sdp. stop du har fået nu, så har du 4 uger til, at klage herover. Der burde medfølge en klagevejledning i det du har modtaget.

Såfremt kommunen efterflg. ikke giver dig medhold i klagen overgår sagen til Beskæftigelses ankenævnet (BAN).
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2012, 09:06   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
nej, kommunen har stoppet sygedagpengene, før partshørring..

jeg tror den ryger til BAN nu.

Håber at der er klaget over stop af sygedagpengene, før partshørringen, som et punkt.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Jan_Sand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-01-2013 12:37
Sygedagpenge-stop!!! Shade Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 21-08-2011 10:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 14-07-2009 12:00
Stop af sygedagpenge Bibbi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-06-2009 18:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension