K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 17:36   #1
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
hjææp fyres man nemt" ved evt. konflikt ???

hej alle sammen !!

håber i kan give mig nogle råd og viden ang. små konfligter på jobbet over længere tid. jeg har haft et rigtig møj døgn de sidste 24.timer. da jeg igennem det seneste år har følt ubehag og utryg ved en bestemt kolega da jeg føler hun altid taler ned til mig. og tyssede så på mig lige inden jeg skulle hjem fra jobbet igår på en led og nedladende måde. altså hun kunne lige så godt have sagt" hold kæft" men det korte af det lange... igennem ca.1års tid har jeg gået og opbygget en del vrede-angst når hun kom i nærheden af mig. hun virker som tyben af en dame.. hun er ca.35 år gl..som ligner en der tror hun ejer det hele og er bedre vidende.. pedagog" for det ikke skal være løgn... jeg er selv pedagogmedhjælper men ansat til at varetage køkken. jeg har det godt med børnene.. men det der skete igår var"" en pige kommer og er ked af det. så vil jeg jo pr. automatik tage om hende og høre hvad der er galt" men det nåede jeg ikke. da min kolega var over pigen som en magnet" og sagde til mig.. HUN" skal nok få den omsorg som hun skal have. og fejede mig af. fair" nok at det er hende der skal tage sig af pigen. men hun svarede mig nedladende 2.gange efterfølgende. så jeg blev rigtig vred og ked af det. skidt med det med pigen. Men det var hendes grimme ubehagelige truende-nedladende måde at tale til mig på... så idag.. bossen var TYPISK" ikke på arbejde når der er dårligt vejr. og heller ikke andre der ville skulle være sted fortrædere.
men da jeg idag mødte ind på arbejde sad hun ved alle ming andre kolegaer. men rent ud sagt" så sagde jeg højt" og hårdnakket,at DIG" skal jeg snakke med. og lagde så kortene på bordet.. og sagde at jeg blev gal...hvilket ingen" var i tvivl" om. men jeg fik sagt til hende at jeg blev gal og ked af det igår. fordi..bla bla... vi sad bare hende og jeg. jeg håbede samtalen bare kunne blive mellem hende og jeg. men hun havde brug for chefen vidste om episoden.... det som jeg så vil frem til er,at når min chef godt har været klar over i forvejen jeg længe har følt ubehag ved min kolega. hendes måde at være på over for mig,tror i så hun kunne finde på at fyre" mig for at have kaldt en spade for en spade.og en skovl for en skovl. ??? min kolega følte min talemåde som et angreb.. det var det på en måde også..jeg glemte at tælle til ti. men gjorde det så hun for en gangs" skyld kunne sætte sig ind i hvordan jeg havde det med hende. også selv om jeg ikke synes det var fedt at skulle tale sådan til hende. men det var den eneste måde jeg kunne få hendes opmærksomhed på. for så var der ingen tvivl om at hun fandt ud af at jeg ikke gad finde mig i hendes opførsel på over for mig længere. bare træls det skal være sådan. for jeg elsker jo mit job. min chef og su"chef sagde engang at jeg godt nok snart bare skulle bide lidt fra mig og sige fra.. men jeg tænker.... kunne hun og min anden chef mon finde på at vende det om så jeg bliver gjort til u"sammarbejdsvillig el. hvad jeg nu skal kalde det. konflikten blev løst" for mig i hvertfald" jeg håber ikke de vil vende det om så jeg bliver fyret" ... jeg gør jo mit job som jeg skal og passer mine arbejdsopgaver som jeg skal... bare træls det skulle gå så langt at det skulle komme der til.. hvad tænker i" ??? vil jeg måske i første omgang få en ((sagt i værste tilfælde.)) få en løftet pegefinger. el. fyresedlen ??
hvad tror i ???

knus en meget angst og ked af det Anne-christine..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 12:21   #2
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Kære Annech

Det var trist læsning men
Jeg tror at du kan tage det roligt, det du beskriver er i mine øjne ikke andet end småfnidder mellem kollegaer - og selvfølgelig bliver du ikke fyret på grund af sådan en episode kollegaer imellem , du har lov at udtrykke din mening.

Jeg ville ta en snak med min chef over den bekymring du har over fyring, og få sat tingene i perspektiv., Den angst du beskriver over denne ene episode, må have en anden bredere årsag - . Hun kan evt. kalde jer til en fælles samtale , hvor I kan finde en anden måde at omgås hinanden .

I mine øjne er det slemt når sådan en episode får lov at vokse sig til et kæmpestort problem for dig. Vi har vel stort set alle der har haft gang på arbejdsmarkedet haft vores små kontrafejer og sammenstød mellem kollegaer .

Tag du en dyb indånding, få tingene på plads mellem jer , og få fred i dit hoved over angsten for fyring.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 12:50   #3
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
annech lige et par råd som jeg håber du kan bruge, har selv stået i den situation du er i nu, men for mig var det nu chefen hvad ikke gjorde det nemmer , men hun kunne ikke fyre mig hvad hun da også erkendte , men hun prøvede pga samarbejdsvanskeligheder men kom ikke igennem med det.. det endte med at jeg stoppede pga uoverenstemmelser fordi jeg ikke selv ønskede at være der...

Men det jeg så vil råde dig til , er at du når du er i sådanne situationer er at du kontakter din Jobkonsulent ang dette, du skal skrive til din jobkonsulent og skrive hvad der sker og hvordan du føler det, også din fagforening kan du kontakte, det er en rigtig god ide at du gør dette da du hvis en fyring så bliver aktuelt kan dokumentere at det ikke er pga noget du gør ej heller at du ikke har forsøgt at afhjælpe situationen .. jeg håber du er klar over at du har lige så stor ret til at bruge jeres tillidsrepræsentant som alle andre..

Det er ikke en holdbar situation for dig at rende i sådan et arbejdsmiljø og en dag kan det være du får nok , og så er det rigtig rart både med hensyn til ledighedsydelse og mht en selv at man ved man har gjort hvad man kan ...

Det lyder for mig som om at du har prøvet at råbe din chef op omkring de samarbejdsvanskeligheder der er og det er ringe at hun ikke gør noget, men med sådanne problemer hvor man mange gange står helt alene og man så ovenikøbet er flekser , så kan man godt føle sig meget sårbar, og man ved at hvis man selvforskyldt mister sit job, så kan det også koste ledighedsydelse ... så derfor .. Opdater din jobkonsulent om hvad der foregår (da jeg gjorde det kom min jobkonsulent ud og snakkede både med mig og chefen og det gjorde det bedre for et stykke tid ) det er din jobkonsulents opgave at tage sig af sådanne ting og det er din fagforenings opgave...

Det din kollega sagde er ikke ok hvis det krænker dig og jeg syntes for min del at det er fint at du tager bladet fra munden ... man taler aldrig sådan til andre voksne mennesker foran et barn , om du er i køkkenet eller ude som pædagogmedhjælper er fløjtende ligegyldig , kan da stadig huske køkkenpersonalet fra mine ungers vuggestue ... de var da lige så stor en autoritet som nogen pædagog og mine unger var lige så glade for dem som for nogen anden ... så selvfølgelig skal du da handle på dine instinkter når et barn er ked af det, om så man ser et barn græde i en forretning og det står alene så blander man sig da, ellers er der da ikke meget medmenneskelighed tilbage i en .. så kan godt forstå at du gjorde det og syntes da bestemt du skal fortsætte med det...

Men gør din chef obs på hvad der afstedkom samtalen med kollegaen (evt bed om at tager en samtale alle tre ) det er nemmere når man høre begge parter på en gang... så kan du ikke gøre meget mere ..

men tror nu ikke på at du bliver fyret for sådan en omgang, det er alle steder og det der er mest for dårligt i det her er hvis ikke der er gjort noget når du før har gjort opmærksom på det ...
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 13:14   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Annech: Det var et rigtigt godt brugbart råd fra Heidien du fik der. Held og lykke med en positiv udgang på sagen.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 19:46   #5
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Annech: Det var et rigtigt godt brugbart råd fra Heidien du fik der. Held og lykke med en positiv udgang på sagen.
hej igen !!

hvor er i bare søde.. skal i vide.. kan det passe at" ..1.. hvis man nu bliver fyret som flexer,pga. det hun så vil kalde samarbejds vanskelighedder
kan" de så fratage en en" ledighedsydelse ???

2.. hvis jeg så kommer på ledighedsydelse og ikke får job inden de 12-18 md.
ryger jeg så på kontanthjælp ??

3. revudering.. har jeg ikke prøvet-eller ret og sagt" aner ikke noget om det. hvad sker der fra starten af. og fremadrettet.... ???

4. betyder det jeg skal gennem HELE" bølgen og starte forfra,og risikere kontant hjælp. for så kommer jeg til at skulle gå fra hus og hjem og ikke nok med det så bliver min mand også eneforsørger.. ??

5. OG. jeg hørte at,hvis jeg kom i job igen og evt. blet fyret inden de NY" 9.md er gået så er det kontantjjælp. ???


håber nogen af jer ved noget om det rod her
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 20:47   #6
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Når chefen kommer tilbage, så tag selv tyren ved hornene og gå ind og fortæl det der er sket.
Det viser at du godt tør stå ved hvad der er sket, og uanset hvad, viser det at du har sat en grænse.

Faktisk havde jeg en lignende sag på et tidspunkt, jeg havde fået en ny chef og havde en dag spurgt ham 8 gange om en underskrift på nogle papirer, der bare skulle afsted.
9. gang jeg spurgte fik jeg en opsang af særdeles personlig karakter.
Jeg tog hjem som intet var sket, men næste gang jeg skulle på arbejde kunne jeg mærke at den var da ikke helt god den episode, jeg kontakte derfor min fagforening, der bestemt mente jeg skulle sygemeldte mig, hvilket jeg syntes var noget overdrevet.
Vi aftalte istedet at jeg kontaktede min leders leder og bad vedkommende kontakte min leder og fortælle at jeg havde i sinde og komme og skælde ham ud.

Da jeg mødte på arbejde undgik min leder mig, indtil jeg direkte sagde til ham, om han ville tale med mig nu og her, eller om han ville give mig en specifik tid hvor det kunne foregå.
Han var orienteret om situationen og sagde vi kunne ordne det med det samme.

Jeg gav min leder et ordentligt fur, og selvom han normalt var en barsk mand sagde han nærmest tak.
(Hans nedladende udtalelse havde været direkte rettet mod mit handicap, der er årsag til mit fleksjob)
Jeg informerede senere mine kollegaer om situationen og de var målløse, og jeg har som en af de eneste aldrig haft problemer med den chef igen.

For god ordens skyld skal jeg sige at det ikke er en situation som er sket hos den arbejdsgiver jeg nu stopper hos.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 20:55   #7
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Når chefen kommer tilbage, så tag selv tyren ved hornene og gå ind og fortæl det der er sket.
Det viser at du godt tør stå ved hvad der er sket, og uanset hvad, viser det at du har sat en grænse.

Faktisk havde jeg en lignende sag på et tidspunkt, jeg havde fået en ny chef og havde en dag spurgt ham 8 gange om en underskrift på nogle papirer, der bare skulle afsted.
9. gang jeg spurgte fik jeg en opsang af særdeles personlig karakter.
Jeg tog hjem som intet var sket, men næste gang jeg skulle på arbejde kunne jeg mærke at den var da ikke helt god den episode, jeg kontakte derfor min fagforening, der bestemt mente jeg skulle sygemeldte mig, hvilket jeg syntes var noget overdrevet.
Vi aftalte istedet at jeg kontaktede min leders leder og bad vedkommende kontakte min leder og fortælle at jeg havde i sinde og komme og skælde ham ud.

Da jeg mødte på arbejde undgik min leder mig, indtil jeg direkte sagde til ham, om han ville tale med mig nu og her, eller om han ville give mig en specifik tid hvor det kunne foregå.
Han var orienteret om situationen og sagde vi kunne ordne det med det samme.

Jeg gav min leder et ordentligt fur, og selvom han normalt var en barsk mand sagde han nærmest tak.
(Hans nedladende udtalelse havde været direkte rettet mod mit handicap, der er årsag til mit fleksjob)
Jeg informerede senere mine kollegaer om situationen og de var målløse, og jeg har som en af de eneste aldrig haft problemer med den chef igen.

For god ordens skyld skal jeg sige at det ikke er en situation som er sket hos den arbejdsgiver jeg nu stopper hos.
jep !!

dethavde jeg tænt mig i forvejen,altså tage og varsle min chef om den der konflikt jeg havde med en anden kolega..

men havde du evt. noget forstand på de punkter-spørgsmål jeg skrev i 1-5 i forige indlæg..
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 21:07   #8
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Har ikke lige styr på hvad du spørger om der, hvis det er om konsekvensen af en fyring, så synes jeg måske ikke det gør hverken fra eller til hvis det ikke ved om der er en reel risiko for at miste jobbet.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 21:17   #9
annech
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2011
Indlæg: 329
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
annech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Har ikke lige styr på hvad du spørger om der, hvis det er om konsekvensen af en fyring, så synes jeg måske ikke det gør hverken fra eller til hvis det ikke ved om der er en reel risiko for at miste jobbet.
det jeg mener er" ryger man på kontanthjælp efter 12-18 md ??
og hvad er revudering altså,betyder det jeg skal igennem hele møllen og hvor lang tid foregår det over ??? for bliver det kontanthjælp må jeg gå fra hus og hjem da min mand så bliver ene forsørger ??

((( så ender jeg også med at komme til og veje 150.kg i stedet for 65.kg

smiler. og drukner mig med dr.phill.
annech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 21:26   #10
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Først vil jeg sige at selvfølgelig kommer du til at veje 150kg istedet for de 65kg du vejer nu...

KAN DU SE HVOR JEG VIL HEN ?

Det kræver dog at du lever af chokolade, hvilket der næppe ville være råd til på kontanthjælp.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Konflikt med kontanthjælp udbetaling? Wupday Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 01-03-2013 22:07
flexjobber kan fyres dag til dag søsser98 Politik og Samfund 1 02-10-2012 10:54
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension