K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2007, 14:06   #11
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Jo, jeg vil prøve at være stærk, men kræfterne svinder ind efterhånden..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 14:40   #12
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

hej, da jeg var i fleksjob 20 timer om ugen, ja... jeg ente med at blive fyret, pga, af at jeg ik kunne arbejde de 20 timer... mere, min arbejdsgiver sage at, det ikke kunne betale sig for ham at ha en i fleksjob under 20 timer. Han fik det højeste tilskud til mig.

så enlig er der vel ik noget fleksjob for folk der KUN kan arbejde 19 timer eller derunder.....

men blive ved med at presse folk DET KAN DE !

Så man tilsidst slet ik kan noget.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 15:06   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Citat:
gh72 skrev:
Jeg har snakket med min jobkonsulent i dag. Han sagde han godt vidste at jeg ikke ville/kunne måtte eller hvad det var, arbejde mere end 15 timer om ugen, men at jeg måtte prøve at være fleksibel i forhold til ugentlig antal timer…
Jeg prøvede så – igen – at forklare ham at jeg 2 gange i arbejdsprøvningen havde prøvet at få det til at fungere med 20 timer, men at det ikke gik…
Efterfølgende sendte jeg ham en mail om, hvordan jeg havde det med det hele, og at jeg føler mig presset ud i noget, jeg ikke kan magte. Intet svar. Men det havde jeg heller ikke forventet, for han svarer aldrig på noget jeg skriver..

I dag ringede jeg så og talte med en leder derinde og forklarede at jeg var træt af at blive presset på den måde. Hun sagde så, det var fordi det var meget svært at få oprettet fleksjob på 15 timer om ugen, fordi arbejdsgiverne ikke synes de får nok ud af det, og så kunne det jo vise sig umuligt at finde et job til mig. Jamen undskyld! Jeg er blevet visiteret efter en arbejdsprøvning der viste, at jeg kunne arbejde 15 timer om ugen! Hvordan kan det så blive mit problem, at de synes, det er svært?

Altså jeg er snart så træt af det hele, at det halve kunne være nok. Jeg er et nervevrag, træt og nedbrudt efterhånden.
hej B)

jeg kan godt ...åhhhh så godt mærke hvordan du har det lige nu B)

ved du hvad ...du skal ikke give efter for pres OVERHOVEDET !!!

Jeg har selv været I det forløb du er I...

Du er visiteret til 15 timer om ugen og hvis " de" syntes det er svært...ja så er det svært...men det er ikke din skyld og du skal ikke føle dig så langt nede på grund af den jobkonsulent.

Det kan jo ikke nytte noget at du ødelægger dit helbred for at glæde jobkonsulenten vel..
.B)

....hold dig til det der er aftalt..nemlig 15 timer om ugen ...Husk dig selv ...det er dig der skal arbejde i et fleksjob og ikke din jobkonsulent....det er dit liv det drejer sig om...B)

Ellers sender jeg et kram til dig og op med humøret gh72...B)

kom herind og fortæl...brok dig:@...eller kom ud med frustrationerne

....men giv aldrig op med at være et menneske først og fremmest...

Stella
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2007, 22:26   #14
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Jeg blander mig lige igen, håber ikke nogen bliver stødt over det jeg nu skriver

Som jeg læser tråden, er det:
- dig, der udviser fleksibilitet ved at prøve at klare det,
- dig, der kommunikerer og argumenterer sagligt for det, du mener
- dig, der prøver gentagne gange at forklare jobkonsulent og leder, hvordan det er
- dig, der er på overarbejde, fordi kommunen åbenbar ikke kan finde ud af det

Jeg holder fast i at mene, at det er kommunen, der skal finde ud af at finde et job, du kan holde til, og jeg synes ærlig talt, de skulle begynde at gøre det, de får deres penge for. Ja, det kan være svært at finde jobbet, men det er altså ikke umuligt. Det handler om at ville det nok.

Altså, jeg har ikke kompetence til at fortælle dig, hvad du skal gøre. Men jeg vil fortælle dig, hvad jeg ville gøre på nuværende tidspunkt, hvis jeg var i dine sko. Håber det er okay. Det er kun et forslag, men måske er det på tide at smide fløjlshandskerne, stoppe den bløde metode med forklaringer, og simpelthen fortælle, hvordan det bliver!

Jeg ville skrive et brev til lederen og jobkonsulenten. Lidt i stil med dette måske (jeg har sakset det, jeg synes er relevant at få med)

Til leder og jobkonsulent
Efter gentagne gange at have forsøgt at forklare jer, at jeg ikke kan klare 20 timer om ugen, ser jeg mig nødsaget til at slå bremsen i for ikke at få det værre, end jeg allerede har. Jeg føler mig presset ud i noget, jeg ikke kan magte, og det kan jeg ikke se nogen rimelighed i. Jeg får at vide, at jeg skal være fleksibel, fordi det er svært at finde et fleksjob på 15, men jeg kan ikke se, at det er mit ansvar endsige mit problem.

Jobkonsulenten virker så resultatorienteret, at han helt glemmer det menneskelige! Der er nogle skånehensyn, der skal tages. Jeg er visiteret til 15 timer og jeg forventer, at det bliver respekteret fremover. Der er jo en grund til, at det er 15 timer, og ikke 18 eller 20.

Lederen fortæller mig, at det er meget svært at få oprettet fleksjob på 15 timer om ugen, fordi arbejdsgiverne ikke synes de får nok ud af det, og så kunne det jo vise sig umuligt at finde et job til mig. Jeg vil gerne vide, hvad der et vigtigst: hensynet til arbejdsgiver, eller hensynet til en arbejdstager med nedsat arbejdsevne?!

Det er muligt, at det er svært at finde et fleksjob på 15 timer, og det er muligt at det kommer til at tage et stykke tid. Men det er ikke umuligt, hvis man udviser lidt fleksibilitet og vilje.

Jeg forventer af det fremtidige samarbejde at:
- ressourceprofilen bliver læst, forstået og ikke mindst respekteret
- de begrænsninger, jeg har bliver respekteret
- at det pres, jeg bliver udsat for, bliver stoppet omgående

Med venlig hilsen
Bla bla

Det var, hvad jeg ville skrive, men jeg ved ikke om du kan bruge det. Hvis du kan, så gør det endelig
Jeg sender dig mange varme tanker, og som de andre også siger – ikke gi’ op B)

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2007, 10:24   #15
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er træt af min jobkonsulent..

Kære alle, tak for opmuntring! Min jobkonsulent har efter min opringning til lederen sagt, at han hun havde talt med ham, og det han nu gik efter var et fleksjob på 15 timer.. Han mente dog ikke, han havde presset mig, kun opfordret mig, hvad forskellen så end er.. Han måtte så også indrømme, at det ikke var hans job at pille ved mine skånehensyn, men finde et job tilpasset mine skånehensyn. JA TAK, det er jo det, jeg hele tiden har sagt..

Men tusind tak herinde for opmuntringerne, denne side er guld værd!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg er så træt.... frugammeljas Alt det andet 19 01-03-2011 19:19
Træt Ida Alt det andet 22 23-08-2010 15:22
Er træt af systemet CBM88 Din historie 0 11-02-2010 15:48
Er så træt og ked af det. lone t Dit og Dat 5 26-11-2009 12:51
Er bare sk... træt malleaa Dit og Dat 12 17-02-2008 15:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension