K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2010, 17:02   #1
Linedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2010
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 5
Styrke: 0
Linedk er ny på vejen
Question Hva hulen skal jeg stille op?

Hejhej...
Jeg er helt ny herinde.. Er ikk helt sikker på endnu, hva udbytte jge regner med at få.. hmm..
Jeg står midt i en fleks-sag, som nu skla flyttes fra Frederikshavn kommune til Slagelse kommune..
Jeg har en dobbeltdiagnose med en personlighedsforstyrrelse af borderlinestruktur.. nøj, det lyder avanceret
Er der nogen herinde, som har erfaringer med Slagelse? Noget de er særligt kendt for at være gode eller dårlige til? Jeg har en halvårs praktikbeskrivelse fra en blomsterdekoratør i Frederikshavn, men da sagen blev sendt til vurdering heroppe, skønnedes det, at det ville gavne mig at få yderligere en praktikperiode..
Jeg flytter til Korsør d. 11-2-10, og jeg glæder mig rigtig meget.. Men jeg er også emget spændt og en smule nervøs. Men er det ikk meget normalt, når man flytter 370 km væk fra alt man kender? hehe
Lige pt er jeg på kontanthjælp. Jeg håber selvfølgelig at kunne blive bevilget et fleksjob, men jeg ved også, at de ikk sidder løse sådan nogle, når man er så ung (jeg er 24 år)...
Jeg har jo ingen synlige skader eller skavanker. Det er udelukkende psykisk. Men at jeg kan få lov til at "nøjes" med at arbejde 20 timer om ugen, betyder at jeg kan opretholde et forholdsvis normalt liv ved siden af arbejde, med venner, familie og kreative hobbies. Hvis jeg tvinges afsted på 37 timer, kan jeg intet overskue. Jeg står op, går på arbedje og går hjem i seng. Har - trods en arbejdsdag på kun 4-5 timer - stadig brug for en times ro i hovedet, når jeg kommer fra arbejde.
Nu skal jeg jo så have ny sagsbehandler i og med jeg flytter kommune. Jeg glæder mig til at møde ham/hende, men stadig med lidt forbehold, hvis man kan sige det sådan.. Jeg har haft en sagsbehandler her i Frederikshavn, som udelukkeden skød mine ideer i sænk og arbejdede stik modsat af mine ønsker. En rigtig skranke-pave og paragraf-rytter..

Mit store spørgsmål er nok.. Er der nogen, der har erfaringer med Slagelse kommune i forbindelse med afklaring af fleksjob
- hurtigt eller langsomt?
- hvordan har oplevelserne været?
- er der nogen, der kender en "genvej" i systemet? et lille smuthul for psykiske patienter?

Jeg ser frem til at høre fra jer..
Venligst
Line Sørensen
Linedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2010, 20:05   #2
Zania
Hvor skulle jeg ellers være
 
Zanias avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 194
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Zania er ny på vejen
Går du til psykolog pt? Jeg bad om at få en henvisning til lokalpsyk, min behandler har sagt, han gerne vil hjælpe mig, hvis jeg ikke kan klare evt. jobprøvning. Ellers er det måske en god ide at holde lægen opdateret for at få lidt medvind et eller andet sted.

Min læge sagde, jeg kunne få revalidering pga. min diagnose (paranoid scizo, plus efterhånden 10 andre, har også gået til samtaler på borderline klinikken 10 måneder *S*), men pt. tør jeg ikke gå uden for min dør, så jeg vil få det lidt svært uanset hvad jeg skal kastes ud i.

Men det er positivt at høre, du ville kunne klare en hverdag hvis du arbejdede deltid. Jeg ville gerne have en normal hverdag, arbejder ikke pt.

Jeg har selv meget svært ved at ønske-vurdere, om jeg kunne få flex på mit grundlag, synes jeg har læst for mange afslag herinde. Men jeg tror, det er meget individuelt. Selvom man har samme diagnose, er det jo vildt svingende, hvor slemt man er invalideret, og om kommunen lytter til konklusionerne fra læger/psyk? *S*.

Lone
Zania er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 00:30   #3
Linedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2010
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 5
Styrke: 0
Linedk er ny på vejen
Det er nemlig lige det jeg mener... Men det er nok en meget god ide at have tæt samarbejde med lægen.. Jeg går ikke til psykolog for tiden.. Har lige afsluttet en psykiatrisk fysioterapi-program, som har hjulpet mig enormt meget.. Men jeg kan stadig ikk kaste mig ud i et normalt arbejdsliv.. hvor end jeg gerne ville...
Faktisk er det store flyttedag i morgen, så nu vil jeg lægge mig til at sove.. vækkeuret ringer kl 5.15
Jeg skal jo nå at køre fra nordjylland til sjælland med en tons tung kæmpe trailer OG hente nøgle OG på jobcenter og melde sig ledig.. Ellers viser man jo ikke interesse, og så får man ingen penge... og kan man nøjes med at ringe? nej da... man skla da køre fra korsør til jobcenter i slagelse for at møde op personligt.. vor herre bevares...
Hvorfor ANTAGER jobcenter, kommune og bank, at bare fordi man er kontanthjælpsmodtager, at man UDELUKKENDE er ude på at svindle og tage røven på dem? Det er så nedværdigende!
Linedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2010, 04:41   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
ja det er sådan set et af de værste problemer i dette system....at man blive betragtet som en svindler og at man snyder...

Skulle man overfører dette til resten af samfundet...ville det svare til at alle som handler i diverse butikker skulle visiteres når de kommer ud af butikken...for der er jo nogle der stjæler...

Det ville folk nok ikke synes om....men det er altså sådan man gør i det offentlige...og der er nok ikke meget man kan gøre ved det...desværre..

Derfor er det yderst vigtigt at man har orden i sine ting...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2010, 19:06   #5
Linedk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2010
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 5
Styrke: 0
Linedk er ny på vejen
Ja, det er lidt hårdt at blive bedømt ud fra sin indtægts-kilde...
Det er ikke særlig rart, at man blive betragtet som "mindre værd" som menneske, fordi man er kontanthjælpsmodtager..
Jeg hader at være så afhængig af det offentlige...
Men sådan er situationen lige i tiden og det må jeg jo acceptere - uanset om jeg har lyst eller ej..
Ser virkelig frem til at det bliver afklaret med den flex-sag.. nu skal jeg til møde på jobcenter i næste uge og så er jeg lidt spændt på, hva de siger derinde..
Håber bare jeg snart kan komme i noget praktik igen, så jeg kan komme ud og lave noget.. Har gået hjemme i nogle måneder nu og det går mig på.. Har brug for at føle, at jeg udretter noget...
Linedk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aner ikke hvad jeg skal stille op!!! bimmer Spørgsmål ang fleksjob 11 25-03-2012 08:35
Hvad skal jeg stille op? Bertha65 Alt det andet 34 13-04-2011 20:27
Ny herinde og ved ikke hvad jeg skal stille op.... Måne Din historie 5 24-03-2011 09:05
fortabt.. aner ikke hvad jeg skal stille op! dennis skov Alt det andet 6 10-01-2011 19:17
Hvad skal jeg stille op? (lidt lang) ButterflyGirl Spørgsmål ang fleksjob 7 09-06-2010 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension