K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2013, 18:05   #1
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Afslag revalidering

Min datter har fået afslag på revalidering, som vi har tænkt på at anke.

Afslaget er givet pga. de ikke mener hun er omfattet af personkredsen for revalidering. fg. lov om aktiv socialpolitik §46.
De mener at hun som andre unge kan klare sig med su, sulån og et job ved siden af.
(Lige vilkår)
Hun har været sygemeldt siden feb 2011, er 25 år, har lupus (sle). Hun er uddannet social og sundhedshjælper, men kan ikke arbejde som sådan pga. rygsmerter.
Desuden har hun pga. sin sygdom udtalt træthed. Har hukommelsesproblemer

Hun har ved en forrevalidering kommet op på ca. 30 timer hvor der er blevet taget højde for hendes skånebehov. Hun fik at vide at hun skulle op på de timer for at kunne få en revalidering. Det kunne hun i 3 uger, så måtte hun lægge sig på langs en uge.

Samtidig har de raskmeldt hende pr. ca. 1 januar

Håber i kan hjælpe os. Tak

Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:13   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Som jeg ser det....

Kære Joka

Findes der 2 muligheder:

Kommunen er sig bevidst om at din datter har problemer både på kort og lang sigt, men vælger at udtrætte sagen, uden den skærpede rådgivningspligt.

Mange kommuner misbruger klagesystemet ved at sende stort set alt til Ankestyrelsen for at trække tiden ud.

Den anden mulighed kunne være , at kommunens embedsfolk SB ikke har den fornødne indsigt og viden om din datter diagnose, hvilket vi desværre ofte ser.

Derfor bliver det jeres opgave at al relevant dokumentation er kommunen i hænde:

http://www.gigtforeningen.dk/viden+o...le+eller+lupus

og folde hele beskrivelsen ud og sende med, til kommunen, i jeres anke.

Derved kan kommunen ikke undslå sig at sætte sig ind i konsekvenserne af diagnosen. Hvis de fastholder afslaget sikre i jer efterfølgende at også Ankestyrelsen også har den fornødne beskrivelse.

I anker naturligvis inden 28 kalenderdage fra den dag afslaget er modtaget. Gem konvolutten med poststempel som bevis. Ombudsmandens krav.

Unge mennesker bliver oplyst om revalidering her:

http://www.ug.dk/flereomraader/maalg...alidender.aspx

Tidligere har du indsat et link til Borgerrådgiver i Herlev kommune men kan ikke finde det. Har du kendskab til at denne er fyret i Herlev kommune?

http://www.k10.dk/showthread.php?t=21751

Har du kontakt til Gigtforeningen som jeg mener i skal have, for videre rådgivning.

Revalidering Kapitel 6
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=140126#Kap6

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2013 kl. 19:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2013, 19:45   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det samme skete for mig, for år, ikke mange, tilbage.

Jeg bad mit fagforbund om hjælp, og de sad med ved alle møder, kørte hele min sag.

Jeg var berettiget til at blive revalideret, dette nægtede kommunen, forbundet hjalp mig og jeg blev bevilliget en fuld revalidering+alle hjælpemidler.

Så det kan lade sig gøre. Og burde kunne lade sig gøre i jeres tilfælde også.

Kommunen vil dog i de fleste tilfælde undslå sig, idet de benytter sig af borgerne ikke kender deres rettigheder.

Kan der spares, så bliver der sparet.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension