K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2010, 22:58   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Nej nu går det da for vidt!

Sidder du i kørestol, risikere du at skulle i retten på åben gade her i Danmark. Jamen det er jo helt forrykt efterhånden, som dette lang behandler sine svageste. Jeg er simpelthen så vred at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af mig selv! Sådan kan man sq da ikke behandle sine medmennesker

http://www.bt.dk/kendte/tv-laege-ydm...gade-af-retten
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:08   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
føj for fanden siger jeg bare.. hvor svært var det at tilkalde løfteassistance om ikke andet. og bære hende ind?
totalt ydmygende må jeg sige.
stakkels kvinde.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:11   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu må man fadme snart tage sig sammen i det her land ...

Her hvor jeg bor er der ingen muligheder for folk i el scooter og el kørestol for at komme væk herfra , der er simpelthen ikke mulighed for at komme med bussen fordi el scooter er for tunge og det samme er el kørestole ...

Så man er godt fanget, man kan nemmelig bare tage sig sammen og gå ...

Den behandling Janni Helle har fået er så vildt grotesk at man ikke fatter at en dommer ved sine fulde fem eller en advokat kan finde på det så man må tvivle på at de er ved deres fulde fem fy for ... osv ...

Nu er det Janni Helle som jo er en tidligere kendt figur og derfor er der obs på det i hendes tilfælde men det får en til at tænke på hvor mange andre der har holdt et lille retsmøde på gaden hvad hulen bilder de sig ind at ydmyge mennesker på den måde .. kan godt forstå at du er gal jeg troede det var løgn da jeg læste det .. ikke nok med at hun skal ydmyges offentligt men netop fordi hun er en kendt person kan hun nu læse om det i alle dagblade og den kulørte skandale presse ... adver
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:22   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Gad vide om de mennesker der var involveret i dette møde kan se sig selv i øjnene -FØJ FOR ....

Der er vel i realiteten vil ingen der har forbudt dem at bruge hjernen(hvis de da ellers er i besiddelse af en sådan, jeg stiller mig tvivlende!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
så kan vi lige tage handicapkonventionen

Citat:
Konventionsrettigheder

Rettighederne i konventionen handler bl.a. om lighed for loven, ligestilling og ikke-diskrimination, tilgængelighed i vid forstand, retten til livet, personlig frihed og frihed for tortur, grusom og nedværdigende behandling, frihed fra udnyttelse, vold og misbrug, integritetsbeskyttelse, bevægelsesfrihed og ret til statsborgerskab, ret til en selvstændig tilværelse og til inklusion, ytringsfrihed og adgang til information, respekt for privatliv, hjem og familie, ret til integreret skolegang og uddannelse, ret til sundhedsydelser, habilitering og rehabilitering, arbejde, en rimelig levestandard og social beskyttelse, ret til deltagelse i det politiske og offentlige liv, deltagelse i det kulturelle liv, fritid, ferie og sport. Dertil kommer bestemmelser om statistik, internationalt samarbejde og udviklingsbistand samt national og international gennemførelse og overvågning af konventionens overholdelse.
  Besvar med citat
Gammel 11-01-2010, 23:41   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg læste i dag BT og var nær faldet ned af stolen da jeg læste artiklen om Janni Helle (tidligere læge og brevkasseredaktør) en kvinde som er gået fallit ruineret og lænket til en kørestol som syg og handicappet og bruger af hjemmesiden www.k10.dk troede jeg at jeg havde set og oplevet det meste af det der kunne ses og opleves i dette samfund i henhold til de syge og de handicappet ..

Folk der ikke kan få den hjælp de har krav på , et ankesystem der er 4-6 måneder om at træffe afgørelser der er vigtige for folks eksistens folk der bliver nedværdiget i det kommunale system folk der bliver mistroet og direkte kaldet løgner , sagsbehandlere der mener at de kan medicinere borgerne bedre end deres læger kan , lægekonsulenter der tilsidesætter alt vejledning og til skriver nye diagnoser , mennesker der er bundet til deres hjem og ikke kan deltage i familie højtider fordi man her i landet ikke kan få rullestole og el scooter med busser og intercity toge men den her den tager sq godt nok prisen ...

Tror aldrig jeg har været så harm og gal før , desværre har jeg ikke kunne finde Janni Helle`s mail adresse for så er det helt sikkert at jeg med det samme ville have skrevet til hende og tilbudt hende alt den hjælp jeg overhovedet kunne yde hende for at få den behandling af hende helt til tops og klage til alle instanser over Danmark og deres behandling af handicappet ...

Jeg håber at i vil læse hvordan man har holdt et retsmøde ang hendes gæld og erklæret hende insolvent fordi man ikke kunne få hendes kørestol ind i retsbygningen jeg håber jeg kan og vil høre jer tage skarp afstand til en sådan behandling af borgerne og det ville glæde mig om en socialminster kunne tænke sig at læse lidt på handicap konventionerne og indprente i hele systemet fra toppe af borgen til den mindste lille bistro i kommunalt regi at vi altså som handicappet i dette land har rettigheder lige nøjagtigt som dem uden handicap ...

jeg tillader mig lige at sætte en passage fra handicapkonventionen ind her og så beder jeg om at man tænker nøje over det når man læser den artikel ...

Konventions rettigheder

Rettighederne i konventionen handler bl.a. om lighed for loven, ligestilling og ikke-diskrimination, tilgængelighed i vid forstand, retten til livet, personlig frihed og frihed for tortur, grusom og nedværdigende behandling, frihed fra udnyttelse, vold og misbrug, integritetsbeskyttelse, bevægelsesfrihed og ret til statsborgerskab, ret til en selvstændig tilværelse og til inklusion, ytringsfrihed og adgang til information, respekt for privatliv, hjem og familie, ret til integreret skolegang og uddannelse, ret til sundhedsydelser, habilitering og rehabilitering, arbejde, en rimelig levestandard og social beskyttelse, ret til deltagelse i det politiske og offentlige liv, deltagelse i det kulturelle liv, fritid, ferie og sport. Dertil kommer bestemmelser om statistik, internationalt samarbejde og udviklingsbistand samt national og international gennemførelse og overvågning af konventionens overholdelse.

læs her hvordan danske handicappet nu åbenbart skal til at klare et retsmøde fordi der er elendige bygninger ..
http://www.bt.dk/kendte/tv-laege-ydm...gade-af-retten

er det ikke snart på tide at man gøre noget ved den måde det åbenbart er blevet til kutyme at man mener man kan behandle syge og handicappet på i det danske system ..

jeg kan ikke sige meget andet end føj for osv ... nogen burde skamme sig , og ja jeg er ligeglad med om det er loven der siger og loven der gør og at man ikke kan gå ind i enkelte sager .
Det her er noget vi syge og handicappet oplever over hele landet i større eller mindre udstrækning og nøjagtigt som vi har en regeringen der mener at ansvaret for børnene ligger hos forældrene er vi altså nogen der mener at ansvaret for systemet ligger ved regeringen og folketinget ...

Giver man det signal at syge og handicappet blot er nogen svindler og plattenslager og man ikke behøver at tage det så nært at de nok bare skal igang igen , så er det lige nøjagtigt den behandling vi oplever ude i samfundet .. pisk godt nok og længe nok så rejser de sig nok op og går ....

Det er blevet for meget det her .. og jeg håber at nogen vil tage til mæle over for den behandling man giver en handicappet kvinde og hvor ville det dog være dejligt hvis vi for en gangs skyld kunne høre en socialminister tage afstand fra mishandling af syge og handicappet ...




www.k10.dk

Sendt til

"[email protected]" <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
Marianne Jelved <[email protected]>,
Lone Andrup <[email protected]>,
[email protected],
[email protected],
[email protected],
Özlem Sara Cekic <[email protected]>
  Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 00:11   #7
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hejdien - du er min heltinde og jeg bøjer mig i støvet. Hvor er det godt der findes mennesker som dig, der kan finde ud af at formulere lige det vi(læs=mig) føler, men bare ikke har ord nok til at udtrykke. Nu kan jeg sove lidt roligere i nat
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 00:53   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Godt gået igen Hejdien. Jeg håber f.... der er nogen som svarer. og svarer rigtigt.

det er simpelthen for meget snart.. eller det har det vist været længe.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 05:29   #9
peter_kbh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
peter_kbh er ny på vejen
Den dommer burde fyres..

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/k...klageover.aspx


http://www.domstol.dk/om/organisatio...eKlageret.aspx


http://www.dr.dk/magtensbilleder/ind...3&menuID=m_dom
peter_kbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2010, 08:46   #10
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Føj for den ....
Det er dog den mest ydmygende behandling jeg længe har set
Nu er det sgu nok ...det kan man simpelthen ikke byde et menneske

Nu er det jo sådan at retten består af mennesker (troede jeg da) der har sin fulde førlighed...de kunne så i tilfælde af retten ikke er handicapvenlig...afholde retsmødet i hjemmet...ved godt det ikke er optimal men alligevel...

Hejdien super super... du er bare så fantastisk til at hjælpe andre...
og hammergod til at sætte ord på
Tusind tak fordi du er her
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsunlenter går for vidt i flg. Ankestyrelsen. Enteneller Lægekonsulenternes Rolle 16 06-05-2012 19:20
Lægekonsulenter går for vidt over for syge Webmaster K10 Nyheder 0 05-05-2012 06:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension