K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2010, 16:29   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Man har kun 4 uger til at klage over en afgørelse, men man kan komme med indsigelser så længe ens sag er under behandlingen.
Man kan da også klage over f.eks. manglende sagsbehandling, det har vel ikke noget med indsigelse at gøre.

Jeg har klaget over mange ting, og anket flere afslag, bl.a. har jeg klaget over, at en sagsbehandler skrev løgne i min sag, jeg har også klaget over, at en sagsbehandler bildte mig ind, at man ikke kan søge en §17 når hun havde sat en §18 igang.

Og eftersom pigen ved skranken fortalte mig, at hvis den ikke skal lande på sagsbehandlerens bord skal der stå tydeligt, at det er en klage, kan det jo ikke kaldes en indsigelse.

Og hver eneste gang jeg har fået tilbagemeldinger på mine klager har kommunen også omtalt min henvendelse som en "klage", og det havde de nok ikke gjort hvis det reelt hedder en "indsigelse".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 17:01   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Altså.. Hvis man vil klage over en lægekonsulent (hvis man er helt uenig i oversættelsen), så må man nævne det i en evt. klagesag, hvis man får afslag på noget. Det er altid kommunen, som træffer afgørelsen, og de gør det ikke nødvendigvis ud fra, hvad lægekonsulenten skriver og oplyser.

Hvis man mener, at lægekonsulent helt forkert oversætter diagnoser eller lignende, kan man sige det til jobcentret, og de kan selv gå ind og vurdere, om der er tale om mange gange lignende grov fejl osv.. Her kan de jo overveje at afskedige denne medarbejder.
Det mener jeg, det er set mindst en gang, at et jobcenter valgte at fyre en lægekonsulent.

Her er et eksempel på, hvad man kan gøre, fra ministeriet:
http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S5030.htm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 17:58   #13
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Altså.. Hvis man vil klage over en lægekonsulent (hvis man er helt uenig i oversættelsen), så må man nævne det i en evt. klagesag, hvis man får afslag på noget. Det er altid kommunen, som træffer afgørelsen, og de gør det ikke nødvendigvis ud fra, hvad lægekonsulenten skriver og oplyser.

Hvis man mener, at lægekonsulent helt forkert oversætter diagnoser eller lignende, kan man sige det til jobcentret, og de kan selv gå ind og vurdere, om der er tale om mange gange lignende grov fejl osv.. Her kan de jo overveje at afskedige denne medarbejder.
Det mener jeg, det er set mindst en gang, at et jobcenter valgte at fyre en lægekonsulent.

Her er et eksempel på, hvad man kan gøre, fra ministeriet:
http://webarkiv.ft.dk/Samling/20031/spor_sv/S5030.htm
Ja, men man kan klage over lægekonsulentens udtalelser i det LÆGESKØN vedkommende har skrevet i ens sag og som er dèt lægeskøn der bruges når kommunen træffer en afgørelse. Man skal så klage til lægekonsulentens chef, som derefter tager stilling. Selv om der sjældent kommer noget ud af det, så er det alligevel værd at gøre og så få den skrevne klage/indsigelse vedlagt sin sag.

I Holbæk kommune blev lægekonsulenten "gået" (et andet ord for fyring) efter flere alvorlige klager over hans lægeskøn, der lå langt ud over hvad en lægekonsulent må, dèn lægekonsulent AOJ omtales altid som "firmaets mand" efter ret så grove udtalelser i b.la radioen (kan googles) for desværre huserer han nu i nye kommuner, som lægekonsulent. Så jo flere klager til lægekonsulenternes CHEFER, jo større chancer for at borgerne klager bliver taget alvorligt.

Det lykkedes i Holbæk, fordi vi var mange nok - så hvis i føler lægekonsulenterne overskrider grænserne så klag endeligt til deres chefer, og få vedlagt en kopi af dèn klage i jeres sag.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:22   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Ja, men man kan klage over lægekonsulentens udtalelser i det LÆGESKØN vedkommende har skrevet i ens sag og som er dèt lægeskøn der bruges når kommunen træffer en afgørelse. Man skal så klage til lægekonsulentens chef, som derefter tager stilling. Selv om der sjældent kommer noget ud af det, så er det alligevel værd at gøre og så få den skrevne klage/indsigelse vedlagt sin sag.

I Holbæk kommune blev lægekonsulenten "gået" (et andet ord for fyring) efter flere alvorlige klager over hans lægeskøn, der lå langt ud over hvad en lægekonsulent må, dèn lægekonsulent AOJ omtales altid som "firmaets mand" efter ret så grove udtalelser i b.la radioen (kan googles) for desværre huserer han nu i nye kommuner, som lægekonsulent. Så jo flere klager til lægekonsulenternes CHEFER, jo større chancer for at borgerne klager bliver taget alvorligt.

Det lykkedes i Holbæk, fordi vi var mange nok - så hvis i føler lægekonsulenterne overskrider grænserne så klag endeligt til deres chefer, og få vedlagt en kopi af dèn klage i jeres sag.
Det er også det, jeg har prøvet at forklare, at man godt kan klage. Du forklarer det bare bedre i dybden... Lægekonsulentens chef er ivørigt den øverste ansvarlige i jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:32   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Lægekonsulenter er oftest selvstændige læger, dvs. privat praktiserende læger, som ud over betalinger som de modtage for en vurdering, har intet men Kommunen at gøre. Det fleste af dem er slet ikke ansat i kommunen.

Sagsbehandler omtaler ofte lægekonsulenter som "vores læger" men det betyder ikke at lægen er ansat i kommunen og derfor har en chef.

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 18:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:41   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lægekonsulenter er oftest selvstændige læger, dvs. privat praktiserende læger, som ud over betalinger som de modtage for en vurdering, har intet men Kommunen at gøre. Det fleste af dem er slet ikke ansat af kommunen.

Sagsbehandler omtaler ofte lægekonsulenter som "vores læger" men det betyder ikke at lægen er ansat i kommunen og derfor har en chef.
Undskyld men hvor ved du det fra??

En lægekonsulent, som skal hjælpe en sagsbehandler i et jobcenter med at oversætte osv. er ansat som administrativ medarbejder af jobcentret.

Jeg ved det selv, for jeg er selv ansat af kommunen, og vi har selv lægekonsulent, som er ansat af os.....

Det er en slags bijob de har, når de er ansat som administrativ medarbejder.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:58   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Undskyld men hvor ved du det fra??

En lægekonsulent, som skal hjælpe en sagsbehandler i et jobcenter med at oversætte osv. er ansat som administrativ medarbejder af jobcentret.

Jeg ved det selv, for jeg er selv ansat af kommunen, og vi har selv lægekonsulent, som er ansat af os.....

Det er en slags bijob de har, når de er ansat som administrativ medarbejder.
Præcis (bijob), men det betyder ikke at han er ansat i kommnen og er underlagt en chef.

"Lægekonsulenten har til opgave at bistå myndigheden med at klarlægge indholdet af andre lægers udtalelser.
Lægeattesterne i sagen skal indeholde de nødvendige og tilstrækkelige oplysninger. Hvis oplysningerne ikke er tilstrækkelige, har lægekonsulenten til opgave at pege på, hvilke helbredsoplysninger der mangler.
Lægekonsulentens opgave er ikke at indhente de manglende oplysninger eller efterprøve andre lægers oplysninger ved at undersøge borgeren selv.

Lægekonsulenten kan også bistå kommunen med at afdække eventuelle skånebehov, som der skal tages hensyn til ved borgerens eventuelle tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Lægekonsulenterne må ikke gennem deres arbejde have kendskab til den, som sagen vedrører.
Hvis borgeren fx er patient i lægekonsulentens private praksis, er lægekonsulenten inhabil i sagen."

Sidst redigeret af Karo; 25-11-2010 kl. 19:10.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:59   #18
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej

Her i vores kommune '' Vestjylland '' der er det 3 af byens læger der besidder jobbet som konsulent, for kommunen
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 19:22   #19
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Lægekonsulenter er oftest selvstændige læger, dvs. privat praktiserende læger, som ud over betalinger som de modtage for en vurdering, har intet men Kommunen at gøre. Det fleste af dem er slet ikke ansat i kommunen.

Sagsbehandler omtaler ofte lægekonsulenter som "vores læger" men det betyder ikke at lægen er ansat i kommunen og derfor har en chef.
Er man lægekonsulent for en kommune, så er man det, fordi kommunen har ansat en til det, altså at være lægekonsulent så og så mange timer pr.uge/md.

Masser af læger bijobber som konsulenter, og kan være selvstændig i èn kommune og ANSAT som konsulent i en anden kommune eller flere for den sags skyld.

Enhver lægekonsulent i enhver kommune, har en kommunal chef at stå til ansvar for, præcis som Curls skriver.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 19:27   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...som læge - og i mange andre fag - kan man da være ansat forskellige steder og vil nødvendigvis være underlagt betingelserne på aktuelle sted.

Fx vil der være forskellige betingelser på et hospital, offentlig eller privat, i Lægemiddelstyrelsen, Statens Seruminstitut, Sundhedsstyrelsen, kommunalt ansat osv. og deraf følgende forskellige "chefer".

En elektriker på land eller på vand (boreplatform) eller begge dele har også forskellige "chefer".

Og så videre...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en læge konsulent foreslå en behandlingsmulighed??? Erfurt Lægekonsulenternes Rolle 21 06-02-2013 01:54
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Special læge inden for kommunen??? Annemette Spørgsmål ang fleksjob 15 10-08-2009 03:17
Læge konsulent anbefaler pension men kommunen siger der ikk er beviser nok vik At søge førtidspension 0 07-08-2008 12:52
Gå til den læge, kommunen vælger zuza Nyt om loven 5 01-02-2008 15:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension