K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2009, 21:32   #1
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Hva' nu ??

Hey

Jeg var ude for en arbejdsulykke i for 9 mdr. siden. For ca. 2 mdr. siden genoptog jeg arbejdet med 2 timer om dagen. Jeg kan ikke laengere passe de arbejdsomraader som jeg tidligere kunne. Kommunen presser paa for at faa mig op i tid. Desvaerre har jeg det problem at jeg efter ca. 2-3 timer skal ned og ligge (oedelagt knae)

Firmaet jeg arbejder for vil meget gerne beholde mig og har derfor besluttet at lave en "rokade" saaledes at der bliver plads til mig paa arbejdspladsens mindst fysisk kraevende "plads" For at bestride min nye stilling tager det dels noget tid at faa skubbet dem vaek, som jeg skal tage over for og dels skal jeg ha' en del coaching for at varetage mit nye job.

Udover mine 2 timer om dagen gaar jeg hver dag til fysioterateut en gang om dagen i ca. en time. Nu vil de saa sende mig til JOBmentor om eftermiddagen. Har ogsaa lidt svaert ved at se hvordan jeg skal klare at vaere med knaet under hjertehoejde saa mange timer om dagen - det kan jeg simpelthen ikke.

Baade min laege og fys er begyndt at tvivle paa om mit knae kommer til at virke tilfredsstillende igen og vil derfor have en staerkt begraenset bevaegelsesevne. Der kan derfor (mener jeg) blive tale om at jeg permanent maa arbejde paa nedsat tid. Min akavede gang er begyndt at gi mig ondt i ryggen og hovedpine.

Men intet er sikkert - derfor undrer det mig meget at jeg skal ud og trille tommelfingre hos JOBmentor, saa laenge vi ikke ved om jeg kan forblive paa fuld tid paa min oprindelige arbejdsplads.

Alternativt kunne det taenkes at de allerede nu ville undersoege om en flexjobordning skal paa banen.

En ting mere.... er der nogle her paa forum der har erfaringer med JOBmentor i Aalborg ?

Med venlig hilsen

OJO
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 21:56   #2
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Jobplan/handleplan

Hej OJO.

Jeg kommer lige til at stille dig et par spørgsmål.

Har du fået en handleplan med kommunen? Har du overhovedet fået at vide hvilke muligheder og rettigheder du har i den her sag?

Hvis ikke, så skal du kontakte din sagsbehandler i kommunen/jobcenteret. Ligeså vil jeg sige til dig at du altid skal have en optager med dig når du skal til møde på kommunen, for du kan desværre være evigt forvisset om at de vil prøve at give dig en sludder for en sladder hvis du ikke kan bevise noget.

Du behøver for øvrigt ikke at fortælle dem at du optager samtalen (og mit råd er at du heller ikke gør det) for så kan du altid naile dem når du opdager at de siger et til dig og så i virkeligheden gør noget helt andet som du ikke er gået med til.

En sidste ting. Det er fuldt lovligt at optage alle samtaler uden at gøre dem opmærksom på det da du er part i sagen. Finder de alligevel ud af at du optager samtalen (mens den foregår) og nægter at fortsætte, fortæller du dem at en nægten er ulovlig, hvilket den er, og at du melder dem til foresatte og ankestyrelsen hvis de fortsætter med at nægte.

Kan du ikke optage samtalen skal du ALTID have en bisidder med. Det har du også krav på ifølge loven.

Jeg håber ikke jeg skræmmer dig med det her, for det er ikke meningen, men du er desværre nødt til at sikre din egen r.. sådan som system Danmark fungerer i øjeblikket.

PØJ PØJ. Viper

PS. Jeg kender desværre ikke det omtalte JOBmentor.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2009, 22:09   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
OG, når du afleverer papirer på kommunen, så husk at få en kvittering på, at du har afleveret dem. Ting har det med at forsvinde på kommunen.

I februar afleverede jeg en "snageseddel" mod kvittering. Ca. 14 dage senere modtog jeg en rykker, og ringede for at høre hvordan det kunne gå til. Jeg kom til at tale med en kvinde som lød ganske fornuftig, og hun kunne se, at den afleverede "snageseddel" VAR scannet ind.
Hvorfor f..... får jeg så en rykker
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 18:31   #4
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Foreloebig er jeg kun "resoursearklaret" - min konkrete handlingsplan er at jeg skal fortsaette i samme firma, da jeg besidder en del specialviden. Det kraever dog en lidt indlaering inden jeg kan besidde firmaets mindst fysisk belastende jobfunktion. Men stadig er det svaert for mig ikke at kunne ha' knaet over hjertehoejde mange timer om dagen. Jeg skal mere eller mindre ned og ligge med benet op med 2-3 timer intervaller. Kan godt en enkelt eller to dage "gi' den en skalle" men det giver somregel "toemmermaend"

Da jeg var til fys i dag talte jeg med en som netop var stoppet hos JOBmentor i Aalborg. Han sagde at det i store traek handlede om at man foerst blev sat ved en computer og blev bedt om at finde adresser paa firmaer hvor man kunne taenke sig at blive arbejdsproevet. Naar man saa havde fundet dem, kunne man gi' sig til at ringe rundt eller skrive ansoegninger.....

Er ret forvirreret over hvad jeg skal der..... Der er, saa vidt jeg ved, ikke nogen planer om at jeg skal skifte arbejdsplads.

Anyway - nu tager jeg derud paa onsdag og ser hvad det er for noget. Bliver det noedvendigt maa jeg omkring Jysk og koebe en klapseng som jeg kan ligge i hos dem og lede efter adresser

Ved at laese indlaeggene herinde er det blevet mit klare synspunkt at syge mennesker (pjaek eller ej) (kan alligevel aldrig 100% afklares) er mere eller mindre retsloese. Kommunerne benytter sig mere eller mindre af at mennesker i bekneben situation ikke orker eller evner at protestere. Vores problem er tilsyneladende ikke stort nok til at vaelgere, politikere eller raske mennesker vil prioritere vore problemer. Synes der med tiden er afsloeret mange grove sager om svigt i den sociale sektor (evnesvage, aeldre, syge osv.) der er tilsyneladende ikke nogle der stemmer anderledes, saa vi er ikke et stort nok problem og andre ting er aabenbart vigtigere.

Ved ikke hvad det ender med. Men jeg haaber ikke, at kommunen er saa ivrig efter at faa mig paa fuld tid at det ender med at oedelaegge forholdet til min gode arbejdsgiver, som har fundet sig i min delvise sygemelding i lang tid.

Vil tage imod raad om at baande alle samtaler - der er allerede aftaler som er blevet brudt under mit forloeb.

Slutteligt - tak for flere timers inspirerende (og deprimerende) laesning, her i forumet. Det giver et langt mere praecist billede af hvor man staar og hvad man kan forvente..

Vh

O
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2009, 21:42   #5
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Ressourceafklaret?

Hej OJO

Glad for at du kan bruge noget af det jeg skrev. Men jeg er ikke sikker på om jeg forstår hvad du mener med ressourceafklaret.

Betyder det at du har fået lavet en ressourceprofil som du er nogenlunde tilfreds med eller i det mindste kan godkende? Du skal nemlig lige være opmærksom på at de SKAL lave en sådan, og det skal være i samarbejde med dig at de gør det.

Eller, betyder det at du og kommunen bare mundtligt/skriftligt er blevet enige om at du står i den og den situation? Det sidste er nemlig ikke i overensstemmelse med regler og cikulærer som kommunen skal følge.

Har du ikke fået en ressourceprofil som du kan godkende skal du altså hurtigst muligt sørge for at kommunen får lavet en sammen med dig og du skal for guds skyld ikke underskrive den med mindre du selv kan godkende den.
Er den ikke god nok skal du altså kræve at de laver den om igen, indtil du kan godkende alt hvad der står i den.

Du vil ikke kunne forlange at du er enig i alt hvad der står, men hvis de har noteret noget du er uenig i og samtidig har noteret at du er uenig i den pågældende tekst og hvorfor du er det (evt. med vedlagt dokumentation), så er du nok desværre nødt til at godkende også den del af profilen.

Håber ikke at du føler dig afskrækket af det jeg her skriver, for jeg prøver lige nu på at sikre din r.., om man så må sige.

Pøj pøj og god vind. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 20:17   #6
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Naa, men i dag kom jeg saa til samtale hos JOBmentor i Aalborg. Bortset fra et par fodfejl, maa jeg alligevel erkende at de virkede til at have rimelig styr paa sagerne. Hvis man ellers kan regne med hvad de siger (som er baandet) vaelger jeg at tro paa at jeg faar en mere fair behandling end det er tilfaeldet hos mine tidligere kommunale sagsbehandlere.

Jeg bed forresten maerke i at de to personer fra et privat firma (JOBmentor) sad med min laegejournal. Det undrer mig lidt hvordan de kan det - efter min bedste overbevisning maa jeg skulle give mit samtygge.

Af andre ting kan naevnes at "sociallaegen" (tror jeg nok ham blev kaldt) naermest havde raskmeldt mig og erklaeret mig klar til at gaa paa fuldtid. De to jobmentorer som jeg havde samtale med ville dog kigge lidt naermere paa den afgoerelse eftersom konklussionen fra fysioterapeuten naermest faldt ud med modsat afgoerelse.

Uanset om mit ben faldt af var de sikre paa at de nok skulle faa mig placeret paa fuldtid igen, da jeg har nogle erfaringer og uddannelser som goer at fysisk arbejde mere eller mindre kan undgaaes. Saa der er foreloebig heldigvis ikke udsigt til nogen jobproevning, flexjob eller foertids pension.

Jeg blev fornylig "frataget" min personlige fysioterapeut som coachede mig 3 x en halv time pr. uge. Det kick har jeg virkelig savnet. Jeg fortalte dem at den stoette jeg manglede allermest var de 3x 30 min pr. uge, da det virkelig var noget som flyttede noget.

Inden moedet med Jobmentor tog jeg et moede med min fys og forlagde ham situationen og han var helt klar paa at bakke mig op. Samtidig spurgte jeg ham osse om, det var muligt at "gi' den en ordenlig skalle" og raskmelde mig inden 1. august, saa jeg kunne komme paa ferie med familien. Svaret var desvaerre "no-way"

Ikke alene en "traels" statement - altsaa ingen ferie. Dernaest staar jeg ogsaa i den situation at jeg skal ha' forlaenget mine sygedagpenge udover det foerste aar - har hoert at det kan blive svaert.

Jeg havde hoert en person tale ret negativt om JOBmentor. Maa indroemme at jeg indtil videre vil vende tommelfingren opad. Paa mig virker det som om det spiller med aabne kort. Paa den anden side har jeg osse den "lidelse" at jeg er ret naiv overfor nye mennesker og maaske tager jeg fejl - det kan kun tiden vise - vi faar se.

Vh

OJO

Glemte helt at svare - jo, jeg har faaet lavet en resourseprofil og jeg har selv godkendt den. JOBmentor er i besiddelse af den ogsaa og den var gennemlaest da jeg kom til moedet.

Vh

OJO

Sidst redigeret af Webmaster; 09-04-2009 kl. 15:38. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 16:54   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ojo det lyder jo dog bare lidt positivt det du har oplevet , nu er det så bare vigtigt at du holder på dine rettigheder

Har du fået aktindsigt ellers er det om at få fat i dine sagsakter, der vil du nok også kunne se hvad der er sendt videre til privat aktør ...

Mon ikke den private aktør har dine papir fra kommunen af , det kunne jeg forestille mig , privat aktør er underlagt kommunen og som sådan må de godt , så er vi nogen der mener at det er strid med datatilsynsloven (private personlige papir ) men der er ikke rigtig faldet nogen afgørelser eller noget konkret omkring det endnu....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension