K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2012, 23:30   #21
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af elevatorfører Se meddelelser
November-kontanthjælpen er også kun på lidt over 1000 kr og så fik jeg 3500 kr i engangshjælp og det blev så i alt 4500 kr. I øvrigt skal jeg betale min SU fra november tilbage (og det ved de godt på kommunen), så formoder at det var derfor jeg fik lidt ekstra. Havde nemlig ikke søgt engangsydelse.

I det andet brev står der så, at jeg får 6000 gældende fra 1 dec til 31 dec.

Og jjsonn: det er helt okay!
Mon ikke de 3500 kr er overlevelseshjælp, du kommer nemlig fra SU som er forudbetalt og vil i princippet skulle gå 1 mdr uden indtægt da kontanthjælp er bagudbetalt... Derfor yder de så overlevelseshjælp............
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2012, 00:58   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af elevatorfører Se meddelelser
Og det er ikke mig, der mener at jeg har krav på noget. Jeg fik et brev fra kommunen, hvor der stod at jeg skulle have de her penge.
Nu bør det jo ikke være nogen stor hemmelighed, at der jævnligt sker fejl rundt om i kommunerne.
Mange har oplevet, at en sagsbehandler har sagt noget, som senere blev ændret.

Hvis jeg var dig, og stod med sådan et problem, som jeg ikke kunne få et entydigt svar på, så ville jeg skrive en klage.

Du skal ikke gå op og tale med dem, du skal heller ikke tale i telefon med dem.
Du skal skrive en klage, som du så går op og afleverer ved skranken på jobcenteret (jeg formoder det er der du "hører til"), og så beder du om en kvittering på, at de har modtaget den.

Skriv f.eks. noget i denne stil:

"Til jobcenterchefen
Klage over fejlinformation/manglende udbetaling

Den og den dato modtog jeg et brev fra kommunen hvoraf det fremgik, at jeg ville få udbetalt kontanthjælp d. 28/12-2012, men pengene er ikke gået ind på min konto.

Jeg ser frem til en snarlig redegørelse for hvad der er foregået.

med venlig hilsen Navn Efternavn Cpr.nr."

Du retter selv på fakta, men det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage.

Når du klager skriftligt vil du få et skriftligt svar med en redegørelse, og på den måde får du opklaret, om udbetalingen "bare" er blevet forsinket, eller om der er en der har sendt dig forkert information.

Men sørg for at gøre tingene på skrift, da du ellers ikke har nogen dokumentation for hvad der er sagt/aftalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 16:24   #23
nalenia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
nalenia er ny på vejen
Man er normalt ikke berettiget til kontanthjælp mellem uddannelser. Du skal være heldig at du overhovedet får noget.. Vi andre må spare op eller være så heldige at finde et job i mellemtiden
nalenia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 15:49   #24
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Ja, men nu blev jeg jo smidt ud af min skole, så jeg kunne af gode grunde ikke forudse det, derfor er jeg berettiget til kontanthjælpen!
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 17:28   #25
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kunne de jo nok tolke som selvforskyldt tænker jeg... så det hjælper nok ikke så meget.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 17:35   #26
nalenia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
nalenia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af elevatorfører Se meddelelser
Ja, men nu blev jeg jo smidt ud af min skole, så jeg kunne af gode grunde ikke forudse det, derfor er jeg berettiget til kontanthjælpen!
Det er du jo selv skyld i. Jeg vil stadig mene at du skal være glad for at du overhovedet får KH.
nalenia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 17:39   #27
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det kunne de jo nok tolke som selvforskyldt tænker jeg... så det hjælper nok ikke så meget.
Det kunne de muligvis, men det gør de ikke.
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 17:52   #28
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men essensen er jo at du har fået SU udbetalt og dermed har noget at leve for..

Hvilken periode den dækker er underordnet.

Hvis du havde fået varmepenge retur, havde haft feriepenge eller haft formue, skulle du også have levet for det først..

Så jeg tror ikke det hjælper ret meget at anke.. bare husk at anke inden for de 4 uger efter afgørelsen hvis du vil prøve.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension