K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2009, 15:46   #1
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Røverbanden i fuldt sving!

Læser aviser igen. Skulle nnok ikke have gjort... Tænker tilbage til halvfjerdserne, firserne, halvfemserne... Tænker tilbage på danske regeringer efter Anden Verdenskrig - ALLE regeringer, både de røde OG de blå. Tænker over de sidste 8 år i dansk politik. Tænker på dagens nyheder og "velsignet" med en elefants hukommelse... tænker jeg fortsat, denne gang over hvad fremtiden bringer.

For selv med et magtskifte her-og-nu vil det tage årtier at genrejse Danmark til fortidens stolthed og en ære, alle samfundsborgere (igen) kan komme til at dele på lige fod.

For som det er i dag - er det kun halvdelen af samfundet, dem der stemmer borgerligt - der reelt har indflydelse, magt over tingenes tilstand og snablen i "velstandskasser". Den anden halvdel - de kan se til og finde dem i... eller blive syge af det liv - den borgerlige halvdel af samfundet har skabt og nu svinger pisken så lang, som klodens omkreds, over de magtesløse!

Fra afslutningen af Anden Verdenskrig og til i dag - har der aldrig, aldrig, aldrig, aldrig - været en regering til, der i den fart og med større dygtighed formåede at ødelægge samfundet fra at være et samfund for alle borgere og til at være en jungleflok for de udvalgte!

Aldrig har der været så meget kontrol, så mange penge ud af vinduet på krigslege, reform-lege, skatte-lege og bedemandsaktiviteter, når borgere dør som fluer af et ødelagt sundhedsvæsen!

Aldrig har politikere kunne få lov til at bruge fælleskassen til at finansiere egne karriereræs, betalt i dyre domme for ALT der var brug for af rejsepenge, diæter, "repræsentation", skræddere, livvagter, flyvevåbnets transportfly, helikoptere, hoteller, roomservice og andet godt menige borgere har betalt for!

Aldrig var så mange skoler i ruin som nu. Aldrig var så mange hospitaler blevet til kapeller for så mange døde af dårlig hygiejne og resistente smittekilder, som nu! Aldrig har så mange læger begået selvmord som nu! Aldrig har så mange unger forsøgt selvmord som nu! Aldrig har så mange siddet i fængsel til 1800 dkr. i døgnet, og aldrig var der mere uro i gaderne end nu! Og aldrig har skaren af fattige vokset så stærkt som nu! Og aldrig har kongehuset fået flere penge end nu!

Aldrig har vi haft en samling mere udygtige dilletanter på alle taburetter alle vegne i de lovgivende og udøvende forsamlinger. Og aldrig har vi haft så mange Djøffere i både Folketinget, statens forvaltninger, ministerier og alle steder, hvor enhver jurist økonom kan nemt tiltuske sig magten i skjul bag de folkevalgte dilletanternes rygge!

Aldrig har lovgivere og udøvere selv brudt så mange af deres egne love, som nu! Og aldrig har Danmark lignet en bananstat mere end nu!

Hvis den nuværende borgerlige blok var blot halv så dygtig til at bygge op, som den er til at bryde ned - havde vi i dag verdens så absolut bedste stat/land på hele Jorden! Vi ville have et land med energi og industrielle nichespecialer, der ville gøre os immune overfor en hvilken som helst krise, vi ville tjene vores penge, betale vores skat og se direkte på, hvad pengene gik til - at styrke og fortsætte et samfund, hvor enhver fik sin andel af denne fælles pligter, arbejde og indsats. Hvis de borgerlige var bare halv så dygtige til at bygge op, som de er til at bryde ned!

Bevist af junglen i dag - hvor de stærke har rettigheder uden ansvar, og alle andre har pligter, uden rettigheder!

Ingen tak herfra for at have ødelagt landets ære og værdighed, for at have ødelagt fremtiden for vores/mine børnebørn og alderdommen for os/mig!

Sidst redigeret af Tante Ana; 08-03-2009 kl. 15:48.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 17:57   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og netop DERFOR er det vigtigt, at selv om vi FÅR en rød regering om et par år, at vi stadig kæmper for de rettigheder... at vi fortsat skriver til ministre, skriver i forum'er og laver læserbreve og protest indsamlinger... at vi bliver VED, lige til tingene er tilbage "ved det gamle" igen.

Vi må ikke stoppe bare fordi vi hver i sær, måske endelig får den FP vi har kæmpet for... og lulle os i søvn i vores egen velvære over at det "er overstået"... mske har man ikke kræfterne til det i begyndelsen, det skal jeg ærligt indrømme, og måske har man brug for en pause...

men på sigt vil jeg ALDRIG glemme den behandling jeg har fået de sidste 21 år, og specielt de sidste 8... så når styrken er genvundet vil jeg sikkert finde tilbage og kæmpe videre for, at de politikere der vinder næste gang, også bliver holdt til ilden, og indfrier de løfter de vinder valget på... jeg skal i hvert fald nok sørge for at minde SF om hvad de har lovet, hvis de skulle glemme det.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 19:41   #3
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Man kan sige meget om de skiftende regeringer, men den offentlige sektor er del større i dag end i 1945. Dengang var der lige over 100,000 offentlig ansatte. I dag er der flere end ti gange så mange. Dansk kulturhistorie 1945-2003 af Bent Funder har nogle statistikker.

Den borgelige regering har ikke mindsket den offentlige sektor. Den har udvidet den. Problemet er, som det har været med skiftende regeringer, at udbyggelsen af den offentlige sektor ikke længere har til formål at støtte de svageste i samfundet, men at støtte den store brede middelklasse.

Se på de gratis uddannelser. I princippet betyder det jo at børn fra fattige hjem kan få en uddannelse på trods af deres sociale arv - men I praksis er det jo primært middelklassen og overklassens børn der går på de (meget) lange uddannelse. Så faktisk sker der en overførsel af penge fra lavindkomstgrupper til højindkomstgrupper - fordi højindkomstgrupperne ikke selv skal betale for noget som helst.

Vi har et velfærdssamfund, hvor alle har krav på velfærd, selv de som selv har råd. Det betyder at der mindre til alle - og det går hårdest ud over dem på bunden.

Ja, jeg er borgelig. Nej, jeg er ikke tilfreds med den nuværende regering. At være borgerlig betyder ikke at man synes man skal træde på de svageste. Det betyder at mener at de som kan klare sig selv, skal klare sig selv.

Det er jo netop derfor at vi ser de har horrible ting igen og igen. Det er jo fordi at de ENORME statskasser forvaltes fuldstændigt sindssygt. Pengene bruges jo slet ikke på de svage. Der skydes med spredehagl, og alle har krav på alting. Hvis nu folk kunne finde ud af ikke at kræve når de ikke har behov, så er jeg ganske sikker på at man kunne:

a) Give syge borgere en mange gange bedre behandling og hjælp end man gør i dag.

b) Sænke skatten til det halve.

Begge dele! Men nej, fordi den brede befolkning KRÆVER at de får og får og får. Det er jo derfor vi ser den her disrespekt for syge. Man siger at folk "nasser" på samfundet. De penge folk betaler i skat vil de have bliver brugt på dem selv.

Det kan godt være jeg er sortseende, men jeg tror simpelthen ikke på at det bliver bedre, før den store brede masse af funktionærer lærer at se udover deres egen næsetip, og forstår at offentlige midler, dem bruger man kun på de nødtrængende. Man kan ikke have et samfund hvor der er gratis og fantastisk velfærd til alle. Der er simpelthen ikke penge nok i kassen til alle. Så er det bare grimt at se igen og igen, at de som selv kan, råber højt og kræver og kræver.

Det er middelmådighed der styrer. De driftige som skaffer pengene hjem til Danmark brandbeskattes. De syge som har brug for hjælp mistænkeliggøres og nedværdiges på det groveste. De 60% i midten godter sig over penge, de har taget fra de 20% i toppen, med de 20% i bunden som undskyldning. Og de støttes af et nepotistisk og ineffektivt politikerapparat. Se bare på EU parlamentet og de nyligt afslørede pensionsordninger: http://www.*********.dk/nyheder/Ekst...politikere.php.

Så ja, der er noget galt i Danmark, men jeg bliver trist og ked af det, når det kaldes borgerlige politik. Det er ikke en borgerlig regering, vi har. De sidste 8 år er der ikke ført borgerlig politik. Ingen skattelettelser - det er skattereformer, hvor pengene bare jongleres rundt og skatterne gemmes som grønne afgifter, der er asociale og uigennemskuelige. Den sidste store skattelettelse skete under Nyrup!

En hjemløs borgerlig, der med skam må indse at de borgerlig politik er en saga blot.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 19:53   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Man kan sige meget om de skiftende regeringer, men den offentlige sektor er del større i dag end i 1945. Dengang var der lige over 100,000 offentlig ansatte. I dag er der flere end ti gange så mange. Dansk kulturhistorie 1945-2003 af Bent Funder har nogle statistikker.

Den borgelige regering har ikke mindsket den offentlige sektor. Den har udvidet den. Problemet er, som det har været med skiftende regeringer, at udbyggelsen af den offentlige sektor ikke længere har til formål at støtte de svageste i samfundet, men at støtte den store brede middelklasse.

Se på de gratis uddannelser. I princippet betyder det jo at børn fra fattige hjem kan få en uddannelse på trods af deres sociale arv - men I praksis er det jo primært middelklassen og overklassens børn der går på de (meget) lange uddannelse. Så faktisk sker der en overførsel af penge fra lavindkomstgrupper til højindkomstgrupper - fordi højindkomstgrupperne ikke selv skal betale for noget som helst.

Vi har et velfærdssamfund, hvor alle har krav på velfærd, selv de som selv har råd. Det betyder at der mindre til alle - og det går hårdest ud over dem på bunden.

Ja, jeg er borgelig. Nej, jeg er ikke tilfreds med den nuværende regering. At være borgerlig betyder ikke at man synes man skal træde på de svageste. Det betyder at mener at de som kan klare sig selv, skal klare sig selv.

Det er jo netop derfor at vi ser de har horrible ting igen og igen. Det er jo fordi at de ENORME statskasser forvaltes fuldstændigt sindssygt. Pengene bruges jo slet ikke på de svage. Der skydes med spredehagl, og alle har krav på alting. Hvis nu folk kunne finde ud af ikke at kræve når de ikke har behov, så er jeg ganske sikker på at man kunne:

a) Give syge borgere en mange gange bedre behandling og hjælp end man gør i dag.

b) Sænke skatten til det halve.

Begge dele! Men nej, fordi den brede befolkning KRÆVER at de får og får og får. Det er jo derfor vi ser den her disrespekt for syge. Man siger at folk "nasser" på samfundet. De penge folk betaler i skat vil de have bliver brugt på dem selv.

Det kan godt være jeg er sortseende, men jeg tror simpelthen ikke på at det bliver bedre, før den store brede masse af funktionærer lærer at se udover deres egen næsetip, og forstår at offentlige midler, dem bruger man kun på de nødtrængende. Man kan ikke have et samfund hvor der er gratis og fantastisk velfærd til alle. Der er simpelthen ikke penge nok i kassen til alle. Så er det bare grimt at se igen og igen, at de som selv kan, råber højt og kræver og kræver.

Det er middelmådighed der styrer. De driftige som skaffer pengene hjem til Danmark brandbeskattes. De syge som har brug for hjælp mistænkeliggøres og nedværdiges på det groveste. De 60% i midten godter sig over penge, de har taget fra de 20% i toppen, med de 20% i bunden som undskyldning. Og de støttes af et nepotistisk og ineffektivt politikerapparat. Se bare på EU parlamentet og de nyligt afslørede pensionsordninger: http://www.*********.dk/nyheder/Ekst...politikere.php.

Så ja, der er noget galt i Danmark, men jeg bliver trist og ked af det, når det kaldes borgerlige politik. Det er ikke en borgerlig regering, vi har. De sidste 8 år er der ikke ført borgerlig politik. Ingen skattelettelser - det er skattereformer, hvor pengene bare jongleres rundt og skatterne gemmes som grønne afgifter, der er asociale og uigennemskuelige. Den sidste store skattelettelse skete under Nyrup!

En hjemløs borgerlig, der med skam må indse at de borgerlig politik er en saga blot.
Jeg vil give dig ret i din forklaring af hvad "borgelig" BURDE være lig med... men sådan ER de borgerlige så bare ikke... er de så ikke borgerlige, eller har vi tale om en helt ny type politisk gruppering? Fordomsfulde DF'ere i forklædning?

Det er nemt nok at sige, at de borgerlige ikke er borgerlige, fordi man er uenig med den førte politik som borgerlig selv.. nu er det så at det det begynder at blive besværligt at forstå...

I øvrigt er det ikke borgerlige der har patent på at mene, at dem der kan klare sig selv, skal klare sig selv, det er jeg sikker på stort set alle partierne mener, inklusiv deres vælgere... forskellen i mine øjne ligger i, at de borgerlige JEG ser i dag, mener at man skal klare sig selv, også når man IKKE kan, og at de finder alverdens mærkelige grunde til at bilde danskerne ind, at det er folks egen skyld at de er syge og fattige... en "trend" som Hjort i DEN GRAD har medvirket til at brødføde... Ham og Fogh har med jobs og skattelettelser givet danskerne mulighed for at "pisse i bukserne" inden frostvejret kom (læs: krisen), men de er vidst begyndt at fryse nu... men det var jo også let nok at hoppe med på historien om de dovne syge og ledige, når ideen gav flere penge i lommen når man så kunne spare folk væk i social elendighed og sige "Det er deres egen skyld!"

Og hvad end de er borgerlige eller ej... så er de blå fløj, og det er dem de RIGTIGE borgerlige stemmer på, og dermed har vi balladen for alle os i den lave ende af den sociale rangstige.

Hvad vil i RIGTIGE borgerlige så gøre ved at jeres partier ikke er borgerlige nok? Stemme på dem igen og igen? ... eller hvad gør i? Jeg kan ikke bruge en borgerlig "hellighed" til noget som helst, hvis man aligevel går ned og stemmer på Fogh og Co. og deres forlorne borgerlighed til næste valg Kohai... eller måske rettere Løkke og Co... hvem ved

Jeg vil gerne se lidt mere HANDLING fra disse RIGTIGE borgerlige hvis i er mange nok til at gøre en forskel for de svage, men sjovt nok har jeg ikke set en eneste kampagne fra hverken KU, VU eller andre medlemmer eller vælgere for at komme os til hjælp endnu.... tvært imod skal jeg læse på slagsange hvor jeg på det nærmeste likvideres...

Sidst redigeret af Razmo; 08-03-2009 kl. 20:01.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 20:41   #5
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jeg stemmer Liberal Alliance næste gang - også selvom jeg egentlig ikke er liberal, men "bare" borgerlig. Det virker som det mest anstændige borgelige parti på borgen.

Men, ja, jeg forstår godt at man ser den nuværende regerings politik som borgerlig, når det nu er det de kalder sig selv. Og I har ret i at der føres en politik, hvor de svage skal klare sig selv, snarere end de som kan selv. Det er misforstået liberalisme. Syg kassetænking.

Handling. Tjah, jeg gør hvad jeg kan. Skriver her med råd og vejledning, og deler mine erfaringer, når jeg kan. Så håber det kan hjælpe nogen. Det er svært ene person at ændre det politiske billede i Danmark. Men det gør mig da ked af det, at se en skinborgerlig regering misforvalte landet. Jeg ytrer da bestemt også mine meninger i selskab med andre borgelige, på forskellige borgelige fora osv. Men ene mand kan jeg nok ikke ændre så meget. Men jeg ville da ønske jeg kunne. Jeg tror der er rigtigt mange borgerlige som ikke er klar over hvilke vilkår vi byder de syge her i landet.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 21:01   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
kohai, dejligt at se at vi alle i DK har ret til en mening, enig eller ej.

Det er jo netop i demokratiets ånd og burde gælde for ALLE -også dem som ingen stemme har, det er for mig ensbetydende med et velfærdssamfund.

Meeen tilstået, jeg er ikke en af dem der er enig med dig for der bliver netop ført en ganke tydelig og klar borgerlig politík:
enhver er sig selv nærmest -eller oversat i "borgerligt" sprog:
"at mennesket er et individ, før det er noget andet"

Så kan jeg ikke lade være med at tilføje at INTET menneske i denne verden kan stå alene!

Holdningen til borgerlighed afhænger som oftest af øjnene, der ser, dvs. af synspunkterne hos den, der udtaler sig om, hvad borgerlig politik rummer.
- for det er ikke entydigt defineret i dansk politik!

Vi taler her om værdier og i min verden tæller de 4 F overhovedet ikke, næ det er nok snarere middelmådigheden -øhh, hvad du kohai så mener med det?

Hvad der er noget værd for den ene, er måske totalt ligegyldigt for den anden men i min verden har vi alle ret til at vælge, den ret er taget fra RIGTIG MANGE.
(skønt det jo ellers er en af de liberales kæpheste: at rettigheder vejer tungere end pligter, hvorimod de konservartives er lige modsat:
at pligter vejer tungere end rettigheder)

Må nok lige tilstå at den ENESTE borgerlige holdning jeg kan forlige mig med er:
"at frihed må nydes under ansvar" -det forpligter mig til at være et ordentligt menneske i enhver sammenhæng!
(det må nok lige nævnes at den sentens er "lånt" fra diverse religioner=næstekærlighed)

Nå men det blev en lille filosoferen over hvad borgelig egentlig er for en ting.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 22:18   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg stemmer Liberal Alliance næste gang - også selvom jeg egentlig ikke er liberal, men "bare" borgerlig. Det virker som det mest anstændige borgelige parti på borgen.

Men, ja, jeg forstår godt at man ser den nuværende regerings politik som borgerlig, når det nu er det de kalder sig selv. Og I har ret i at der føres en politik, hvor de svage skal klare sig selv, snarere end de som kan selv. Det er misforstået liberalisme. Syg kassetænking.

Handling. Tjah, jeg gør hvad jeg kan. Skriver her med råd og vejledning, og deler mine erfaringer, når jeg kan. Så håber det kan hjælpe nogen. Det er svært ene person at ændre det politiske billede i Danmark. Men det gør mig da ked af det, at se en skinborgerlig regering misforvalte landet. Jeg ytrer da bestemt også mine meninger i selskab med andre borgelige, på forskellige borgelige fora osv. Men ene mand kan jeg nok ikke ændre så meget. Men jeg ville da ønske jeg kunne. Jeg tror der er rigtigt mange borgerlige som ikke er klar over hvilke vilkår vi byder de syge her i landet.
Undskyld, men har Hjort ikke snart været i søgelyset så mange gange, at de har opdaget det... de borgerlige? ... bortset fra dig altså, du HAR jo øjensynligt set det, og tak skæbnen for det

Det BURDE også være gået op for de fleste borgerlige at velfærden er på retræte?

Jeg glæder mig til at se, ved næste valg hvad der bliver stemt på...

og så husk lige Kohai, at når du stemmer på Liberal Alliance, hvem er det så de peger på som statsminister? Man kan kun håbe at Løkke sider p pinden, og at det får Liberal Alliance til at skifte til Thorning Schmidt, for ellers går din stemme altså også til 4 år mere i dette helvede med VKO

Sidst redigeret af Razmo; 08-03-2009 kl. 22:25.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 22:24   #8
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
I øvrigt burde liberalisme også efterfølges af ansvar for de svage og dem i den lave ende af lønskala'en.

Liberalisme kører ud fra værdinormen, at alle er sin egen lykkes smed... men vi KAN altså ikke alle være rige borgerlige liberalister hvor end vi gerne ville eller havde evnerne til det.

NOGEN er nødt til at være lavt lønnede, og nogle er nødt til at være ledige osv. osv... og så længe liberalismen kræver at nogen skal lide, for at andre kan hovere sig i rigdom, så burde disse liberalister dæleme også sørge for at give, så dem der giver DEM chancen for at være rige, kan leve et anstændigt liv, og så i øvrigt behandle dem med respekt!

Der ER nu engang kun den rigdom der er, og vi kan ikke alle være liberale millionærer. Men den politik VKO har ført handler mere om at se alle dem der IKKE kan få del i kagen som en bums i r**** der ikke vil gå væk, og de kradser som gale for at få den til at gå væk... og det virker ikke som om de ønsker at stoppe før end de kun står tilbage alene med al rigdommen...

bare se på dem der har så meget... mange af dem brokker sig over at syge får penge for ingenting at lave, men vil de bytte? ikke tale om, de svarer aldrig på spørgsmålet, men brokke sig og være misundelige, DET kan de! ... og de helmer ikke før de har fået de basører der ellers burde tilfaldet de svageste i vort samfund!

misundelige... men på HVAD spørger jeg så lige!? (bortset fra pengene altså)

Sidst redigeret af Razmo; 08-03-2009 kl. 22:32.
  Besvar med citat
Gammel 08-03-2009, 23:17   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Man kan sige meget om de skiftende regeringer, men den offentlige sektor er del større i dag end i 1945. Dengang var der lige over 100,000 offentlig ansatte. I dag er der flere end ti gange så mange. Dansk kulturhistorie 1945-2003 af Bent Funder har nogle statistikker.

Den borgelige regering har ikke mindsket den offentlige sektor. Den har udvidet den.
Jo, den offentlige sektor er vokset, men det er ikke læger, lærere, sygeplejersker, pædagoger og andre med lignende opgaver direkte for borgere er blevet flere af, vel? Tværtimod, efter Haarder en gang i halvfemserne havde halveret antal studiepladser på medicinstudie og øremærket en del af de tilbageblevne til udenlandske studerende - har vi ikke læger nok og der vil gå årtier, før vi igen kan regne med fuld bemanding på hospitaler og privatpraktiserende huslæger nok.

Nej Kohai. Den offentlige sektor er vokset med kontorister, der skal kontrollere andre kontorister, der igen skal udfylde hjernedøde skemaer, som endnu andre kontorister skal stemple og sende videre til andre kontorister og således er den offentlige sektor druknet i egen administration og kontrol og kontrol af kontrol osv. Hver en stakkels hjemmehjælper er mandsopdækket med flere kontorister. Hver en sygemeldt er plaget og kontrolleret af flere kontorister. Hver en arbejdsløs er jaget i manegen af flere kontorister..... Alle de koster enormt flere penge, end de dagpenge, kontanthjælpen osv. de "beskytter". En hær af kontorister alle vegne og til alle tider.... med Beskæftigelsesministeren og Udlændingeforfølgerministeren på toppen af pyramiden. De koster milliarder og atter milliarder... hvor der bruges en million kroner til at "beskytte" hver hundredtusinde brugt på understøttelse af de trængende! Det er en samfundshusholdning til 03 med pil ned!

Og så taler du ellers om at halvere skatter. Personligt har jeg ikke det mindste imod at betale min skat og proportionelt er min skattebillet enormt meget tungere end millionærens på toppen af Novozymes eller andre højborge opført på pengebjerge. Men jeg er ikke ligeglad med, HVAD mine penge går til, forvaltet af politikere og deres embedsmænd!

Jeg HAR noget imod, at mine penge betaler for, at naboens søn får knoppen skudt af i Langbortistan, hvor vi selvfølgelig skal med, med djævlens vold og magt, så vores statsminister kan bevise sit værd til stillingen i NATO! Jeg HAR noget imod, at mine penge bliver brugt på at finansiere Landsfaderens fravær i landet største del af året, nu på ottende (?) år og fjumsen rundt på udenlandske bonede gulve i den hellige international karrieres navn! Jeg HAR noget imod, at Mary handler sko til 50.000 kr ad gangen og får foræret af Slots og Ejendomsstyrelsen en terasse til 600.000 på Amalienborg, alt imens Benny bliver ruineret af Gladsaxe Kommune med henvisning til, at riget fattes penge! Og jeg HAR noget imod, at Bent Hansen (ved godt han er en socialborgerkrat) handler FORÆLDEDE scannere ind for trecifret millionbeløb til danske hospitaler, der ikke kan bruge dette skrot til en skid! Og jeg kunne blive ved og ved... og det samme burde du - Kohai - og alle I andre, der læser med. For vi bliver røvrendt præcis som vi fortjener for at skaffe et flertal der havde stemt disse ignoranter til magten! (Ikke du Razmo, det ved jeg godt.)
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Se bare på EU parlamentet og de nyligt afslørede pensionsordninger: http://www.*********.dk/nyheder/Ekst...politikere.php.
Ser, at du henviser til *********.dk - og er du virkelig en borgerlig med selvrespekt og af den rette støbning - burde du holde dig langt væk fra *********.dk ledet af denne fine Ole Birk Olesen, der har sine helt egne forestillinger om samfundet og borgere, han så fint sammenligner med vampyrflagermus i sin berømte kronik i JyllandsPosten. Så når han kritiserer visse pensionsordninger i EU (jeg ellers er enig med ham om), glem så ikke at *********.dk nærmest agerer et presseorgan for CEPOS. Det samme CEPOS, der af Skatteministeren Jensen har fået status som velgørende forening, hvorfor donationer, sponsorater osv. er fradragsberettigede og dermed finansierer vi alle disse ungersvende, der så gerne samfundet forvandlet til en flagermuskoloni, hvor kun dem, der selv kan fange blodbytte, kan få lov til at overleve.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jeg stemmer Liberal Alliance næste gang - også selvom jeg egentlig ikke er liberal, men "bare" borgerlig. Det virker som det mest anstændige borgelige parti på borgen.
Anstændig? Et parti, der først var købt og betalt af Saxo Bank, så alle disse intriger og kup begået derinde af alle mod alle, hvor de eneste anstændige mennesker kunne tælles på en finger af en hånd. Alle dise versioner af partiprogrammer, der ikke holder mere end til næste gang de laves om, og ikke mindst vælgerbedrag, hvor folk har stemt på det ene og endte med at deres stemmer er gået til noget helt modsat det, de stemte for? Er det dem du vil overlade dig selv til? Så siger jeg bare good luck!

Sidst redigeret af Tante Ana; 08-03-2009 kl. 23:26.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2009, 02:46   #10
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
I øvrigt er det ikke borgerlige der har patent på at mene, at dem der kan klare sig selv, skal klare sig selv, det er jeg sikker på stort set alle partierne mener, inklusiv deres vælgere...
Det har du helt sikkert ret i Razmo.

Jeg har møjsommelig læst mig gennem hele denne tråd. Der er rigtig nok meget at kritisere og laste regeringen for. Mange ting er skidt, men så skidt er det hele nu heller ikke, jeg er bange for det sagtens kan blive meget værre.

Uanset, hvor meget vi skriver side op og side ned, så handler det om at kunne tælle til 90! - De rette 90 mandater. ( Der er ikke plads til CHF i den sum).

Der er altså en ting som virkelig har undret mig. Jeg har mødt mennesker som har levet af overførselsindkomst igennem mange år. Virkelig har nyt godt af samfundets sociale goder, som Nyrup regeringen påbegyndte og den nuværende regering er i færd med udhule/nedbryde. Når man så finder ud at de samme menneskers holdning og stemmer ligger langt ude til højre, så begynder min hjerne at trænge til ekstra super køling, hvis den ikke skal blive overophedet af at tænke på, hvor mange dumme menesker af den slags der mon findes.

Sidst redigeret af J.B.; 09-03-2009 kl. 02:55.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fuldt uarbejdsdygtig - stationær Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 25-02-2012 14:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension