K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-08-2012, 17:22   #1
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Unhappy spørgsmål ang. hjælp til regninger

Hej Allesammen

Har været sygmeldt på kontanthjælp i et halvt år, er pt i arbejdsprøvning, mit spørgsmål er..
Er der nogen chance for at man kan låne penge på kommunen til at få styr på sine regninger, selvfølgelig mod tilbagebetaling..man kan jo ikke låne mange steder på kontanthjælp, men når man udsætter regning efter regning for at kunne få mad til sig selv og sine børn, ja så hober de sig op og det har de gjort ved mig..vil lige tilføje jeg har 1900 kr tilbage til alt om måneden når alt er betalt til mig selv og 2 børn...tror jeg lever under fattigdomsgrænsen.

Nogen der har fået sådan en slags hjælp på kommunen?
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 17:56   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
har aldrig hørt om det, så ville der nok være for mange i kø.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:09   #3
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Tror desværre du har ret...
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:16   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
VUBBER43

har du prøvet at snakke med banken,har du bugdetkonto...det var en kæmpe lettelse da jeg i sin tid fik det lavet..det er jo nemmere,da de så trækker det samme hver mdr hele året..
min bankrådgiver sagde engang,at det ikke kom an på om man havde mange penge,når man skulle låne,men hvordan man var med sine penge..en fattig ka sagtens ha fuld styr på sine penge..

nu ved jeg jo ikke om du har prøvet banken,el.om du har bugdetkonto..det var ihvertfald værd at overveje...og ja kontanthjælp er jo ikke noget man blir rig af,men det er jo en indtægt - trods alt og den fortsætter går jeg ud fra..så det var da værd at prøve i banken..

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 18:53   #5
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
Tak for dit svar stribe..det vil jeg prøve at snakke med min bankrådgiver om...
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 19:04   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
VUPPER 43

håber du finder en løsning og tingene bliver nemmere for dig.. så du ka bruge energien på andre - mere spændende ting..

og velkommen til k1o...skriver du senere om samme emne,er det nemmest hvis du bliver i den her tråd ...

mvh stribe førtidspensionist
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 19:34   #7
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Vubber

Der er nogle steder rundt omkring hvor der er gratis økonomi rådgivning. (hvis du googler er det vidst nok - gældsrådgivning der giver de rigtige hit)

Men ja - som Stribe skriver, få lagt et budget, få overblik og snak med banken. Du skal bare huske at banken er en forretning, de skal tjene penge på deres kunder (bla dig), så deres rådgivning er ikke uvildig.

Derfor kan det være en rigtig god idé at få hjælp til at lægge budget osv af nogle andre end lige banken.
Og når du så selv har overblik, og ved hvad du kan og vil - så tag en snak med banken.

Det er også noget af det nogle banker lægger vægt på, at du selv har overblikket, at du selv har sat dig ind i det hele, eller i hvert tilfælde har gjort et forsøg på at finde ud af det.

Det er godt du reagerer nu, for den med at "springe" nogle regninger over er noget rigtig skidt. Dels giver det lige pludselig bagslag - bla i form af en masse dumme rykkergebyrer, og dels fordi det stresser - mere end man egentlig er klar over.

;D
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 19:45   #8
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Et forslag kan være, at du kan søge om at få nedsat dine månedlige ydelser mens du er på kontanthjælp - eks. vis kan også el og varmeregninger deles over flere gange , licens kan ligeledes deles op så du betaler månedsvis , i stedet for 1/2 årligt - mange vil være interesseret i at hjælpe dig , blot du fortsætter med at betale.

Flere kommuner har etableret gældsrådgivning - undersøg om ikke din kommune er een af dem.

Held og lykke med det.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 21:43   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vubber43 Se meddelelser
Hej Allesammen

Har været sygmeldt på kontanthjælp i et halvt år, er pt i arbejdsprøvning, mit spørgsmål er..
Er der nogen chance for at man kan låne penge på kommunen til at få styr på sine regninger, selvfølgelig mod tilbagebetaling..man kan jo ikke låne mange steder på kontanthjælp, men når man udsætter regning efter regning for at kunne få mad til sig selv og sine børn, ja så hober de sig op og det har de gjort ved mig..vil lige tilføje jeg har 1900 kr tilbage til alt om måneden når alt er betalt til mig selv og 2 børn...tror jeg lever under fattigdomsgrænsen.

Nogen der har fået sådan en slags hjælp på kommunen?
Hej vubber43,

Formoder at du er enlig med 2 børn, i flg. det du skriver.

Har du søgt hvad der kan søges af børne penge og børne familie ydelse med ekstra tilskud og friplads hvis dine børn går i daginstitution?

Held og lykke med det hele.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2012, 22:25   #10
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vubber43 Se meddelelser
Hej Allesammen

Har været sygmeldt på kontanthjælp i et halvt år, er pt i arbejdsprøvning, mit spørgsmål er..
Er der nogen chance for at man kan låne penge på kommunen til at få styr på sine regninger, selvfølgelig mod tilbagebetaling..man kan jo ikke låne mange steder på kontanthjælp, men når man udsætter regning efter regning for at kunne få mad til sig selv og sine børn, ja så hober de sig op og det har de gjort ved mig..vil lige tilføje jeg har 1900 kr tilbage til alt om måneden når alt er betalt til mig selv og 2 børn...tror jeg lever under fattigdomsgrænsen.

Nogen der har fået sådan en slags hjælp på kommunen?
en enlig på kontanthjælp med 2 børn får godt 13000 før skat + boligsikring -børnepenge fra faderen samt børnetilskud hver 3 mdr og søskenderabat/friplads i institutioner så dit rådigheds beløb efter faste udgifter må være langt højere jeg gætter på du får udbetalt ca 14-16.000 kr pr md ialt med alle ydelser
men måske du afdrager på gæld ????? men det må du så lade være med hvis du ikke har råd det kan du få udsættelse med så længe du er på kontanthjælp

og du vil helt klart ikke kunne få yderligere tilskud til udskudte regninger hvis du har betalt/afdraget andet gæld

de eneste udgifter kommunen godtager er husleje -lys-varme-vand -tv -licens- tlf abonement og institutionpladser -medicin mm

så afdrag på gæld må sættes ned eller stoppes midlertidig til du er i job igen
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp jeg har nogle spørgsmål... Ametyst Alt det andet 3 30-01-2013 20:15
Kontanthjælp og ubetalte regninger Abraxus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 16-12-2012 12:46
Spørgsmål om hjælp til vordende far Lmi Alt det andet 9 25-03-2012 12:21
Spørgsmål ang. FTP HJÆLP Mette 75 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2011 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension