K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2012, 09:33   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HRS Se meddelelser
Hurra - nu fik jeg skrevet det antal indlæg, der skal til for, at kunne skrive PB'ere....håber jeg :-)
Det lyder godt og velkommen til..

Under nyttige links kan Majse finde en "erklæring" hun kan bruge til at kræve agtindsigt, for det skal hun naturligvis gøre omg.

Dog skal hun lige vente med at klage over sdp. stop og partshøring. Vent med det til aktindsigten er modtaget, de har 10 dage til at sende det hele frem, men det plejer at gå hurtigere.

Der må stå en frist for svar på partshøringen?? Det er først inden denne at besvarelsen fra din kæreste skal falde så I kan nå at få strikket noget ordentligt sammen efter at have modtaget partshøringen. Det kan f.eks sagtens være at I mener at der mangler yderligere lægelige udtalelser der skal kunne godtgøre din kærestes situation og prognose i forhold til arbejdsmarkedet.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 09:37   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af majse4970 Se meddelelser
Hej hrs

Ja vi har fået brev på afgørelsen da hun tro at den dag jeg ringer få og høre om det midler tidligt pension at det har været en del af partshøringen selv om vi ikke har skrevet brev
Ok. Dette syntes jeg dog at I skal på tale i klagen, jeg mener at en partshøring skal være skriftlig, så det kan ikke være fyldest gørende at de har taget din opringning som partshøring!!

Hvad er så frist for sdp. klage?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 09:37   #13
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
Ja der stod vi havde en frist til den 28/8-2012 mener jeg der stod. Men efter jeg ringet og hørt om det med pension så fik vi et brev 2 dage efter om at der var truffet afgørelse uden at vi havde sendt brev og efter at hun snakket med mig og ikke min kæreste
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 09:40   #14
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
Og kan ikke forstå hun har truffet afgørelse påå baggrund af en opringning fra mig det kan hun vel ikke det skal vel ske fra min kæreste vil jeg mene
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 10:02   #15
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det lyder godt og velkommen til..

Dog skal hun lige vente med at klage over sdp. stop og partshøring. Vent med det til aktindsigten er modtaget, de har 10 dage til at sende det hele frem, men det plejer at gå hurtigere.
Jeg takker....:-)

Majse må naturligvis gøre, som hun finder rigtigst mht. klage. Mit råd vil dog altid være, at har man fået en afgørelse, så klag med det samme og med den passus, som jeg skrev (aktindsigt og/eller yderligere kommentarer), så er det gjort inden klagefristen udløber. I kommentarerne kan man så anføre de forskellige fodfejl og så videre.

Jeg har desværre set for mange sager gå i kludder omkring klagefrister, fordi der var andre ting, der skulle på plads. Og det er pokkers ærgerligt, at først skulle køre en klagesag vedrørende klagefrist.

Men det er bare min ydmyge mening om dette, og du skal som sagt gøre, hvad du føler rigtigst Majse.

Henrik
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 10:13   #16
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
Jeg sidder og kigger på det sidst brev og der skriver de at han kan klage til beskæftelsesankrnævnet og at jobcenter skal ha den og det skal ske senest fire uger fra du har modtaget afgørelsen.

Men hun kan vel ikke træffe afgørelse af hans sag fra en opringning af mig
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 10:20   #17
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Hvis der er truffet en afgørelse, så er der truffet en afgørelse. I klagen skal der så anføres de ting, som man mener er forkerte, herunder også, at der måske er truffet en ulovlig afgørelse. Klagefristen er altid 4 uger fra modtagelsen af afgørelsen, dvs. dagen efter afgørelsen er truffet. Klagen sendes til jobcentret, som så har 4 uger til at genvurdere afgørelsen. Får man medhold i klagen, ændres afgørelsen i jobcentret. Får man delvis medhold eller afgørelsen fastholdes, sender jobcentret den til beskæftigelsesankenævnet til behandling og afgørelse.

Henrik
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 10:30   #18
majse4970
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 29
Styrke: 12
majse4970 er ny på vejen
vi sad igår og snakke omkring den afgørelse af partshøringsbrev og fandt så papirende frem og der angående det

du har bemærkning til partshøringsbrev, at du gerne vil have førtidspension,indtil du er lægeligt udredt, hvilket desværre ikke lad sig gøre.

vi har vuderet at du ikke omfatter af yderligere tiltag og kan henvende dig til at søge kontanthjælp.

men vi kan så ikke se hvordan hun kan skrive det når det ikke er min kæreste som ringer eller at vi ej heller har skrevet brev
majse4970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 11:04   #19
HRS
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2012
Indlæg: 26
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
HRS er ny på vejen
Jeg kan nok ikke komme det nærmere end, at hvis der er truffet en afgørelse - altså hvis din kæreste har fået et brev med afgørelse og ankefrist - så må han anke afgørelsen og fremføre de ting, som du skriver.

En partshøring er en høring af parten, som afgørelsen vedrører, og såfremt en afgørelse er til ugunst for parten (i dette tilfælde din kæreste), så skal han have tilsendt de oplysninger, der ligger til grund for afgørelsen, som han ikke har kendskab til osv. Og med mindre I har aftalt med sagsbehandleren, at du kan udtale dig på vegne af din kæreste, så er det selvfølgelig ham, der skal kommentere partshøringen.

Uden at jeg kan sige det nøjagtigt, så lyder det lidt som om, at der er nogle fodfejl i denne sag, men det er sagt med forbehold, da jeg ikke har dokumenterne i sagen.

Klage=Anke

Sidst redigeret af HRS; 31-07-2012 kl. 11:13.
HRS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2012, 21:04   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af majse4970 Se meddelelser
Jeg sidder og kigger på det sidst brev og der skriver de at han kan klage til beskæftelsesankrnævnet og at jobcenter skal ha den og det skal ske senest fire uger fra du har modtaget afgørelsen.

Men hun kan vel ikke træffe afgørelse af hans sag fra en opringning af mig
Hej Majse,

Det ser helt klart ud til at I er nået til sidste mulighed ved kommunen for at klage over sdp. stop og dette skal ske indenfor fristen. Såfremt I ikke får medhold ryger sagen til BAN (beskæftigelses ankenævnet).

Først hedder det partshøring senest 2 uger før stop, det er I så blevet pga. tlf. opringningen og det kan man så ikke gøre så meget ved andet end lige at tage det med i klagen.

Når man får svar på en partshøring, så får man enten et blankt nej på det man har spurgt til eller et forslag til en "løsning" såsom at indhente yderligere rapporter eller lign. I har så fået afsluttet jeres partshøring med et nej og skal så nu nu til at forberede en klage over sdp. stop.

I klagen skal I fremføre hvorfor I mener at din kæreste skal forlænges og endnu mere vigtigt iht. hvilket pkt. i §27 stk. 1. Så længe han ikke er stationær i sin lidelse har jeg meget svært ved at se hvilket nr. i §27 han kan komme under. Dette medmindre det er indlysende at hans bør afklares i forhold til fleks eller pension og dermed forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4.

HRS og andre må endelig komme med på banen for yderligere
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 31-07-2012 kl. 21:11.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stop hjælp. kelly2007 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 25-11-2011 14:33
Sygdagpenge stop. Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 20-11-2011 00:20
Sygdagpenge-stop armin Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 26-06-2011 01:31
sygdagpenge ophør efter 2x forlængelse på den forkerte § mama63 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 28-03-2011 10:10
Er det ok kun at blive partshørt ved stop af sygdagpenge stinni Alt det andet 4 10-11-2010 23:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension