K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2012, 12:13   #1
pnordb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
pnordb er ny på vejen
Flytte kommune

Jeg har på det seneste virkelig haft problemer med min kommune - eller rettere sagt: den nye sagsbehandler.
Hun har stoppet mine sygedagpenge uden partshøring
Nægtet at acceptere lægeerklæring
En anden sagsbeh. har ringet og anbefalet mig at klage
osv osv
Jeg har været syg i flere år grundet udbrændthed, og kommunen skulle nu tage stilling til, om de vil søge førtidspension til mig, men jeg bliver nu usikker.
Modarbejder hun mig pludselig, eller hvad sker der.

Vil det skade min sag at flyttet kommune? (fra Norddjurs til Odense)
Fortsætter den nye kommune, hvor den gamle slap - eller skal jeg til at starte forfra med psykiater og hvad har vi?

Jeg har nu ikke fået noget udbetalt i 6 uger, og er seriøst på hælene.
Både psykisk og økonomisk.
pnordb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 13:17   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej pnordb

Var det ikke lettere at få den sagsbehandler der har ringet(?), til at hjælpe dig med at komme videre i sagen, frem for at flytte kommune?



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 13:40   #3
MIN
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2012
Lokation: Midtjylland
Alder: 49
Indlæg: 13
Styrke: 13
MIN er ny på vejen
Så vidt jeg ved, så vælger den nye kommune selv om de vil starte forfra, men uanset hvad så tager det tid.. Og det har du ikke lige nu.
Jeg har selv lige anmodet om ny sagsbehandler, grundet fejl fra tidligere SB, og fået det.. Men igen der er ikke sket noget i den måned det har taget...
Så jeg er enig med ovenstående, tag fat i den SB der ringede i håb om denne hjælp. Og til sidst klag og anmod om ny .

Pøj pøj
MIN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 13:42   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pnordb Se meddelelser
Jeg har på det seneste virkelig haft problemer med min kommune - eller rettere sagt: den nye sagsbehandler.
Hun har stoppet mine sygedagpenge uden partshøring
Nægtet at acceptere lægeerklæring
En anden sagsbeh. har ringet og anbefalet mig at klage
osv osv
Jeg har været syg i flere år grundet udbrændthed, og kommunen skulle nu tage stilling til, om de vil søge førtidspension til mig, men jeg bliver nu usikker.
Modarbejder hun mig pludselig, eller hvad sker der.

Vil det skade min sag at flyttet kommune? (fra Norddjurs til Odense)
Fortsætter den nye kommune, hvor den gamle slap - eller skal jeg til at starte forfra med psykiater og hvad har vi?

Jeg har nu ikke fået noget udbetalt i 6 uger, og er seriøst på hælene.
Både psykisk og økonomisk.
Hej pnordb,

Kan se at du er igang med flere tråde ang. din situation, hold dig venligst til een, så svarerne samles der.

På forsiden af K10 kan du læse meget mere om sygedagpenge stop og mulighederne for forlængelse heraf. §27 stk. 1 nr. 1 -7 er biblen herfor. Dine lidelser skal være stationære før der kan blive tale om evt. forlængelse.

Såfremt du selv søger ftp. vil dine sygedagpenge blive stoppet.

Har du modtaget den endelige afgørelse om stop eller "kun" partshøringen? Du skal kommentere på partshøringen hvis du stadig kan nå det. Ligeledes skal du klage over afgørelsen om sdp. stop og pege på hvilket pkt. i §27 stk. 1 du kan komme under mht. forlængelse http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 13:51   #5
pnordb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
pnordb er ny på vejen
Ingen partshøring eller brev

Mange tak for svarene :-)
Har ikke fået brev, ikke været til partshøring - og har klaget via kommunens "ombudsmand" Borgerrådgiveren. Det er Norddjurs kommune, som jeg ellers har været utrolig glad for, men fået ny (udefra) sagsbehandler.
Hun er såmænd "blevet i tvivl" om jeg er syg "ved egen sygdom", og bla bla bla
Der er virkelig gået kludder i det.

Derfor er jeg i tvivl om, det vil være bedst at blive og håbe det bedste - eller skifte kommune.

Min tilstand er stationær ifølge lokalpsyk djurslands psykiater, læge osv.
pnordb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 14:01   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis du flytter kommune tager du vel bare din sag med dig vil jeg tro. Derved bliver du, hvis du ikke får medhold i din klage, smidt af sygedagpenge og tilbudt at søge kh.

Er du medlem af en fagforening? Måske kan de hjælpe dig.

Sygedagpenge reglerne er meget snævre og passer man ikke lige ind i kassen for forlængelse af en eller anden årsag så lukker det for kassen.

Du bør skrive til din sagsbehandler om hvad status er? Der skal klages senest 4 uger efter sdp. stop. og kommunen har herefter 4 uger til at besvarer dig med evt. medhold eller bibeholdelse af sdp. stop.

Umiddelbart kunne du måske komme under §27 stk. 1 nr. 4 for afklaring mod fleks eller ftp. Ved ikke hvad du har skrevet i din klage, men i kommunens jurisike afdeling bør de kunne give dig besked om status og hvornår du hører fra dem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 10-04-2012 kl. 14:07.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 14:13   #7
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Har du fået svar på din klage?
Måske er du ikke alene.

Mon ikke det er er værd at forfølge klagesagen,
istedet for at flytte og ende i samme skidt.

Den der nye udefrakommende sagsbehandler.
Er hun resultat-aflønnet?
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2012, 14:29   #8
pnordb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
pnordb er ny på vejen
To sager i én?

Tak for svarene. Det er rigtigt dejligt, at føle sig ikke-helt-alene.
Og godt at vide, de stopper sdp, hvis jeg selv søger FP - det vidste jeg slet ikke.

Måske er det to sager egentlig. Stop af sdp og så FP.
Klagesagen forfølger jeg naturligvis, da det er et stop af sdp, der er ulovligt.
Jeg ved ikke, om den nye er resultataflønnet.
Det underlige er jo, at faglig konsulent i kommune samt anden medarbejder i sygedagpengeafd har sagt, at afgørelse (eller manglende afgørelse) ikke er lovlig - og rådet mig til at klage. Hvilket jeg jo så har gjort.

Min nervøsitet går mere på, om alt det kaos og "dækken over hinandens fejl", kan skade min sag? Altså om de beslutter IKKE at søge FP til mig alligevel.
Men det kan vel kun tiden vise...
pnordb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 09:08   #9
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hej Pnordb.

Jeg har tænkt samme tanke som dig, om at flytte kommune. Men tænker også at det kan sgu ikke passe at det skal være en nødvendighed.....Regler og love er da De samme hvor i landet men bor (det er desværre bare ikke alle der bruger dem).

Jeg syndes du skal kontakte chefen pr. mail på sygedagpengekontoret hvor du sender din klage og ønsker en ny sagsbehandler.
Derudover vil jeg råde dig til hurtigt at få din fagforening ind i sagen, hvis du har sådanne.

Ellers kan jeg anbefale en god og billig privatrådgiver ( Ricky som også er her inde)
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:18   #10
pnordb
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
pnordb er ny på vejen
Idag modtog jeg meddelelse om, at mine sygedagpenge bliver genoptaget med tilbagevirkende kraft til den 14 februar. Og jeg foreløbig er berettiget til sdp frem til slut marts 2013.

Samtidig meddeltes det mig, at jeg ville få en ny sagsbehandler, og ville blive indkaldt til speciallæge erklæring fra ekstern psykiater.

Så måske løser det hele sig.

For mig ser det ud som om kommunen nu er ved at indhente dokumentation/udtalelser for at se, om der er grundlag for pension.

Tak for råd, vejledning og støtte. Jeg beholder min adresse i kommunen, indtil jeg ved om deres fadæse/fejltagelse vil komme til at gå ud over mig og min pensionssag.
pnordb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte kommune Daniel09 Alt det andet 0 10-09-2012 15:36
Flytte kommune Lykkefod Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-08-2011 09:14
Flytte kommune. boowam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 21-11-2010 10:03
flytte kommune viviras Alt det andet 4 12-01-2010 09:22
flytte til ny kommune ? jbm Alt det andet 10 28-02-2009 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension