K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2011, 00:14   #1
Lotz01
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Odense
Alder: 40
Indlæg: 23
Styrke: 14
Lotz01 er ny på vejen
ENDELIG FLEX! Hvordan!?

Hej igen.

Det er længe siden jeg sidst har skrevet et indlæg, det skyldes bla. jeg endelig fik en diagnose i dec. -det har så også kun taget 27år
Derefter startede jeg i endnu en afklaring af min arb.evne (nr. 3) den endte ud med max. 15 timer.
Og hold nu fast.... Efter kun 5 et halvt år i systemet er jeg blevet omfattet af flexjobreglerne!!!!! Wiiiiiii

Nu går mit spørgsmål så på -og hvad så nu?

Er der en regel om hvor mange jobs jeg skal søge?

SKAL jeg ta' et job hvis kommunen finder et til mig?

Kan jeg selv søge noget nu? eller skal jeg vente til jeg har talt med beskæftigelsessagsbehandleren?

Og hvis jeg søger et sted, hvad i himlens navn skal jeg så sige/skrive omkring det at være flex, min sygdom osv.

Og har jeg ret i at arbejdsgiveren ikke som sådan får noget "ekstra" ud af at ansætte mig i flex, frem for en rask på deltid?

Håber i kan hjælpe, for jeg er helt på herrens mark her
Og så rigtig god sommer til jeg alle!

Mvh. Lotte
Lotz01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2011, 19:40   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig Lotte, men vil ønske dig et stort tillykke med din nye titel :-)
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 06:51   #3
norit
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2011
Lokation: nordsjælland
Indlæg: 27
Styrke: 13
norit er ny på vejen
Tillykke med det Som jeg har forstået flexregler, så bliver du indkaldt til en jobkonsulent på kommunens flexafdeling. I skal så sammen finde ud af hvad der kan fungere for dig.

Der forligger vel en afklaring omkring dit timeantal og område du kan arbejde med. Kommunen har pligt til at finde et egnet job til dig. Du har dog også mulighed for selv at finde et .

Så sætter man aftalen istand med arbejdsstedet og kommunen.

Er du på sygedagpenge mens du for en flex igennem, så overgår du til flexydelse indtil du får et job. Er du på kontanthjælp, ja så fortsætter du på kontanthjælp indtil du får et flexjob.
norit er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2011, 10:53   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotz01 Se meddelelser
SKAL jeg ta' et job hvis kommunen finder et til mig?
Hvis jobbet tilgodeser dine skånebehov skal du passe meget på m.h.t. at sige nej, da kommunen så kan sætte spørgsmålstegn ved, om du står til rådighed for et fleksjob.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan søger man flex job Abraxus Din historie 6 11-03-2013 22:06
Syg men ved ikke hvordan søger flex? mettess Spørgsmål ang fleksjob 19 20-04-2011 23:19
Hvordan opnås Flex! MoonStar61 Spørgsmål ang fleksjob 2 31-03-2011 22:02
flex på under 5 timer....hvordan og hvor Wodpoulsen Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 27 25-09-2010 12:41
Hvordan er proceduren fra flex og.... Wodpoulsen Din historie 12 24-09-2010 20:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension