K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 17:39   #11
marita642
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
marita642 er ny på vejen
Hej Ragdoll. Hvor mange uderskrifter har du samlet op til idag.
Hilsen marita642
marita642 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 20:36   #12
A-Odense
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Indlæg: 103
Styrke: 17
A-Odense er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Kære Frk. Norden,

Du kan ikke have skrevet under, da det kræver en underskriftsformular der skal rekvireres på denne email adresse liliane(a)cbbm.dk

Og derefter sendes tilbage med posten.



Ragdoll
Hej Ragdoll

Hvor mange har underskrevet klagen ?

Mvh

A-Odense
A-Odense er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 08:41   #13
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Nu er det jo ikke noget hvor vi regner med at der kommer underskrifter væltende ind.

Men der er indtil videre sendt 20 underskriftsformularer ud, og 2 er kommet tilbage med posten, fristen løber til 21. April 2010.

Personligt håber jeg på at vi får et sted mellem 20 og 30 underskrifter ialt.

Men man behøver ikke at være brøkpensionist for at underskrive, alle kan underskrive så hvis der er nogen der har lyst til at støtte vores projekt så er de velkomne til at rekvirere en underskriftsformular hos mig.

liliane(a)cbbm.dk



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 10:11   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har lidt liggende og håber på lidt flere, så håber jeg at jeg husker at få dem sendt også.. til dig..

vi skal have børnefødselsdag på lørdag, så håber at indkradse lidt underskrifter..

jeg var så ikke lige så god til at forklare hvad det handler om, men må finde noget af din tekst og kopiere så de kan læse hvad de skriver under på.. smiler
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 10:41   #15
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Huldra,

Det lyder rigtig godt, og tusinde tak for støtten, håber i får en rigtig god børnefødselsdag

Det er et meget kompliceret emne og der er mange love og paragraffer involveret, og det tager egentlig lang tid at forklare det hele.

Citat:
I en nøddeskal drejer det sig om at hvis du gør brug af retten til fri bevægelighed indenfor EU, det vil sige at du tager til et andet EU-land og bor og arbejder i mere end 12 måneder. 12 måneder og 1 dag er nok, så mister du mange af dine sociale rettigheder og din retssikkerhed i Danmark.

Det vil sige at når du vender tilbage til Danmark kan du i de næste 7 år, f.eks. ikke modtage kontanthjælp, men kun starthjælp.

Hvis du skal på førtidspension, vil du blive sat på en brøkpension for resten af dit liv. Også din folkepension vil blive lavere, selvom du måske den dag du bliver folkepensionist, har levet det fornødne antal år, der ellers kræves i Danmark.

Dette betyder at i forhold til resten af befolkningen bliver man dømt til (relativ) fattigdom for den resterende del af ens liv.

Alt hvad man får fra staten bliver udregnet i forhold til den brøk man er blevet tildelt. Dog skal alt hvad man som pensionist skal betale af afgifter m.m. til staten, stadig betales fuldt ud. Det betyder f.eks at brøkpensionister i forbindelse med den sidste skattelettelse, og den nye afgift på 1.300 om året. I realiteten har haft en indkomstnedgang så det der er tilbage efter at skatter og afgifter er betalt er mindre end det man havde sidste år. I mit tilfælde betyder det at jeg får 94 kr. mindre om måneden i 2010 end jeg fik i 2009.

Danmark brug af danske love i forhold til borgere der har gjort brug af retten til fri bevægelighed er i strid med EUs regler om ligebehandling, som siger at ophold i en anden medlemsstat skal regnes med ved udregning af bopælstid og ved retten til f.eks kontanthjælp og familieydelser. Det gør Danmark bare ikke, derfor laver vi denne klage til EU kommisionen.
Håber dette måske kan hjælpe dig med at forklare andre hvad det drejer sig om.

Endnu engang tak.



Ragdoll

Sidst redigeret af Ragdoll; 14-04-2010 kl. 10:48.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 12:46   #16
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Kan ikke helt overskue at læse hele klagen igennem - men må man spørge hvad en brøk pension er ? Har aldrig hørt ordet før :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 13:01   #17
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
En brøkpension vil sige at hvis du ikke har tilbragt al din tid i Danmark mellem dit fyldte 15. år og til den dag pension bevilges. Så regnes der en brøk ud i forhold til din tid i Danmark henholdsvis i udlandet.

Årene (f.eks. hvis du er 35 år når du får tilkendt pension) er 35 minus 15 = 20 år.
Disse 20 år da det er en førtidspension, sættes lig med 40, som normalt ville svare til 4/5 af de mulige arbejdsår som man mener er 50 (fra 15. år til man bliver 65). Der kræves minimum 4/5 af de mulige erhvervsaktive år med bopæl i Danmark for at kunne få fuld pension.

Tilbage til eksemplet.

Person på 35 år får til kendt førtidspension.
Personen har siden det 15. år boet og arbejdet i Danmark i 15 år og i et andet EU land i 5 år.

De 20 mulige år sættes lig med 40 (det vil sige hvert år sættes lig med 2)

15 x 2 = 30 ud af 40 mulige = 3/4 = 75 %

Så vedkommende vil få en pension der er på 75% af en normal pension, eller 3/4 af en normal pension (en brøkpension).

Dette er nogenlunde udregningen på min pension, og svare til at jeg før skat får 8.125 kr. om måneden. Eller set på anden vis, jeg får mindre end kontanthjælp.

Brøkpension må ikke forveksles med del-pension.

Håber ikke dette er for forvirrende.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 16:28   #18
omar
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
omar er ny på vejen
god dag

jeg har allerde givet min underskrift. jeg har en ven der har brok pension der gerne vil underskrive, men jeg ved ikke hvor linket til underskriftener henne hvor er det??


tak
__________________
brøk pension er et livsfaengsel i fatigdom , og politikerne nyder at en der er brøkpensionist drømmer om at sidde i en cafe og drikke en kop kaffe ligsom almindelige mennesker \ og det sker i Danmark mozambique !!!!!!
omar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 16:43   #19
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Omar,

Har du sendt mig din email adresse, så har du modtaget en formular til underskrivelse, den skal printes ud, udfyldes og sendes med almindelig post til mig.
Du kan godt printe en formular ud til din ven også. Og i kan sende dem sammen.

[email protected]



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 17:49   #20
Physen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Physens avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2010
Alder: 37
Indlæg: 105
Styrke: 15
Physen er ny på vejen
Hold da op - det var noget af et regnestykke - men det er da grotest at du skal leve for mindre end kontanthjælp ! Det kan da næsten ikke lade sig gøre - alt mulig held :-)
__________________
Når en dør lukkes åbnes en anden. Men vi har ofte så travlt med at ærgre os over den lukkede dør, at vi ikke end ænser den åbne.
Physen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brøkpension Ady Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 20-09-2016 13:32
Brøkpension PeaJay Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-09-2013 09:21
Brøkpension. gbt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 09-09-2013 17:51
Brøkpension OBS AST 164-11 Ragdoll Alt det andet 0 19-10-2011 13:26
Brøkpension Tine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 26-07-2009 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension