K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2009, 10:30   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Må de det...?

Ja, mit spørgsmål er nok lidt grineren, men alligevel...

Mens jeg var ved at lave mad juleaften, bankede det på døren og min søn spurgte, om jeg havde bestilt noget mad?
Jeg troede, at det var et pizzabud, som var gået forkert, men nej...
Der stod en sød fyr og havde pensionistmad med til mig!
Jeg sagde, at jeg aldrig havde bestilt noget, men han havde en hel bunke papirer MED mit navn på - jeg var blevet visiteret til det
Nå, men vi fik den her 'bakke' med julemad og en flot mandelgave...
Er vegetar, så jeg lugtede kun til 'anden',før den røg i skralderen.
Ingenting lugtede godt, stakkels dem der får sådan noget udefra...
Han ku' godt se, der nok var sket en fejl og lovede at afbestille for næste dag.

Nogen dage senere blev jeg ringet op fra det firma i vistnok Køge, som har licitationen.
Jeg forklarede, at jeg ikke forstod noget som helst, men så sagde hun et navn - og det var på ham, som jeg har bedt om en visitering til en ældrebolig (som jeg skal holde møde med, selvom han opå forhånd har udelukket mig).

Så igår, så har de trukket 111,50 kr for MADSERVICE i december måned?!
Det kan da ikke passe, at jeg skal betale for det. Eller? Jeg tog jo imod maden, men han sagde jo, at 'ta det bare'?

Mella
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 10:47   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, selvfølgelig skal du ikke betale for noget, du ikke har bestilt eller har søgt om.

Sørg for at få fat i de visitationspapirer med den sagsbehandlers navn på ... anmod evt. om aktindsigt .... og få fat i klovnen (sagsbehandleren) og meddel ham at du forventer at han ordner den sag i en fart ....

For ellers kan du da godt se overskrifterne for dig i ekstrabladet:

Søgte ældrebolig og fik en vegaand i stedet + en regning ...eller noget i den stil.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 01-02-2009 kl. 10:57.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 11:09   #3
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ha haaaaaaa Hyanna

Måske nu hvor de ikke svarer på min 'omfattende anke', at de syn's, at de skulle STRUKTURERE dette bindegale kvind'menneske til i hvertfald at SPISE normalt.
Om ik' ANDET - så juleaften

Ejjj, min skp'er kommer i morgen. Så må han ringe til denne mand...

tilbage
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 11:25   #4
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Spise Normalt????

Hej Mella

Som overskriften siger; Spise normalt???? Den mad som det offentlige sørger for er jo den rene gift, selv under de bedste omstændigheder.

Jeg (og Hyanna) kender faktisk en der får (eller rettere fik) mad fra det offentlige. Det var så dårligt at han smed det ud og afbestilte al fremtidig udbringning. Nu handler han selv mad ind via venner som mig og Hyanna og andre han kender. Han er ikke i stand til at komme ud ved egen hjælp pga. hoftebrud der blev fejlbehandlet og siden reopereret. Det er dog nu ved at blive bedre så om et par måneder skulle han kunne klare sig selv igen.

Men ærligt talt, så er det jo lige til rablende reklamer hvad du bliver udsat for. Jeg håber du har det godt iøvrigt, altså så godt som det nu er muligt i din situation.

Massevis af Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2009, 13:16   #5
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Førhen da maden blev tilberedt samme formiddag og spist om middagen, der fik de ældre på plejecentre en god og alsidig kost. Så indførte man bo/levemiljø, for nu kunne de ældre pludselig være med til at lave maden. Det kræver ekstra personale og beboer der ønsker at hjælpe. Og der tilføres jo ikke ekstra personale.

Men nu er alt udliciteret og køkkenerne på plejecentrene nedlagt, for der skal være storproduktion, så man masseproducere mad til flere dage og fryser det ned,

Så kan man som ældre, der bor hjemme enten få hver 3 dag eller en gang om ugen, som man så skal tilberede i en mikrobølgeovn. Hvilken de også selv skal betale for.

Måske det ikke er så underligt, der er flere og flere ældre der taber sig.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 11:01   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej igen Viper og Suncil..

Godt han har bla.a dig og Hyanna, som hjælper med indkøb, så han får noget ordentligt at spise ...
- Og ja, Suncil. Det betyder (også) rigtigt meget for de ældre, hvordan maden er tilberedt, ser ud, dufter og smager.
Vores lugte og smagssanser er jo også vigtige og jeg har læst, at i sær for ældre, så bringer mange måltider minder frem fra 'gamle dage'.
Nu får de så de her fantasiløse måltider i en opdelt plastikbakke dag efter dag... Shame on them

Nå, men skp'eren ringede og jeg kunne høre, at damen holdt på, at jeg jo var VISITERET til det her 'mad', men han svarede, at jeg aldrig havde bestilt det, at jeg selv lavede min mad oog der var sket en fejl!
Såååååe, jeg får pengene tilbage til marts.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 12:22   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Mella.

Sikken en tovtrækkeri du har haft for at opsige den mad du aldrig har bestilt

Jeg vil give dig evig ret i at det er vigtig, at bla. småtspisende, ældre som yngre nyder stor glæde af at se og dufte maden og værer med ved gryderne som man gjorde i boenhederne engang for bare få år siden. Når vi lavede mad der hvor jeg var ansat, kom de ældre med ved kogeøen hvor vi både sang og talte. Det var socialt samværd der ville noget.

Hyanna, den ville være god i Ekstrabldet Dejligt at høre at I passer godt på den ældre mand

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 13:08   #8
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Mella

Godt du fik dine penge igen. Utroligt, hvad man skal igennem.

Som bmdc skriver, det sociale i at lave maden, hvor man også fik en snak om gamle dage og hvordan de lavede det. Der blev altid grinet meget. Og de ældre var også med til at bestemme, hvilken mad de ønskede den efterfølgende måned.

De politiker der beslutter at man skal have vacumpakket mad, frosset mad el. lign. skulle selv i en måned prøve at få det serveret. Og kan godt være de siger det er det samme, hvilket det overhovedet ikke er.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 07:56   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
De politiker der beslutter at man skal have vacumpakket mad, frosset mad el. lign. skulle selv i en måned prøve at få det serveret. Og kan godt være de siger det er det samme, hvilket det overhovedet ikke er.
Det kan da være, at de ikke er bedre vant.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension