K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2011, 09:34   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Indlægget røg på to gange, så slet gerne dette.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 10:41   #22
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser

I forhold til det du skriver om din praktik/afprøvning og afbrydelse af samme, kunne det lyde som om job centeret mener at du har nået dit max. og ikke altså ikke kan yde mere end du gør allerede. Det lyder ikke til en fleksjob visitering og det formoder jeg heller ikke at du går efter eller vil kunne klare pt.??

Hvad med din helbredsmæssige afklaring og dine lægelig dokumentation er denne up to date ?

Mht. forlængelses muligheder tænker jeg §27 stk. 1 nr. 4 med afklaring mod fleks eller ftp.

Hvad siger din sagsbehandler omkring forlængelses muligheder i øvrigt ? Det skader jo ikke at spørge.

Dette er en periode af dit liv hvor du skal prøve at holde fast på dig selv og dine værdier lige meget hvad der sker om ørerne på dig.

Jeg tror også at de mener at jeg har mået mit max. mht til timer, men hvad sker der så nu??? Jeg får ikke noget svar når jeg spørger jobcentret.

Flexjob vil ikke være noget jeg kan klare nu, men jeg håber på at det i fremtiden bliver min vej tilbage til arbejdsmarkedet. Så § 27 stk 1 nr 4 må jeg nok vente med lidt endnu.

Ang lægelig dokumentation så tror jeg at den er up to date - har været lidt af hen kastebold hvor de har udtalt sig på områder hvor de ikke havde ekspertise - og kommunen har læst papirene efter deres økonomi Det har været et hårdt forløb, hvilket jeg har fået bekræftet fra andre indenfor systemet - det er rart at vide at det ikke kun er mig der er noget galt med

Jeg har ikke spurgt om der er forlængelsesmuligheder - men det vil jeg da gøre

Kh Jasmina
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 11:45   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er et sindssygt hårdt system og nogle gange er man sin egen værste modstander. Det er utroligt hårdt at sige fra og holde ved på samme tid.

Jeg har selv været i arbejdsprøvning tilbage i 2008 efter at jeg røg ud af sdp. i 2007. Pt. står jeg overfor at skulle i arbejdsprøvning på et erhvervscenter idet pensionsnævnet ikke kunne tilkende mig førtidspension ansøgt af kommunen, de mener at jeg skal afprøves endeligt på et reva center først.

Spørg endelig til forlængelses muligheder i din sag, du kan finde dem på forsiden af K10 under sdp. stop. http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

5) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

7) der er påbegyndt en sag om førtidspension.

Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus.

Du skal dog vide at forlængelses mulighederne under §27 er meget snæver, så det er med at få balanceret sig ind under en af dem. Systemet er således at du skal afklares på den ene eller den anden vis, man kan ikke vente til du kan arbejde eller afprøves igen. Det er her og nu der skal tage stilling, så enten stoppes dine sygedagpenge da du ikke kan komme under nogle af punkterne ellers forlænges du. Årsagen til stop kan f.eks. være at din lidelse eller flere ikke er stationære, dette skal der dog være lægelig dokumentation for.

Hvis du er stationær og din arbejdsevne er ringe kunne man forlænge dig iht. §27 stk. 1 nr. 4 ellers ved jeg ikke lige hvor du kunne høre til, du kan jo selv læse punkterne og evt. ræsonnere heraf. .

Har du en fagforening der kan hjælpe dig evt. ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 12:06   #24
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Jasmina

Med hensyn til psykiater tror jeg der er stor forskel. Hende jeg gik hos havde sat 1 time af hver gang - og meget tit gik der 1½ - 2½ time.

Jeg fik som sagt ikke medicin - da hun sagde at det ikke havde nogen virkning ved stress, så det var rent samtaleterapi.

Så jeg tror ikke du skal være så nervøs ved at strate med en psykiater og så krydse fingre for at du får en der er god.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 12:46   #25
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Hej Jasmina
Læs og prøv at forstå det, som er skrevet her på din tråd.
Jeg vil lige sparke en fodnote ind.
Kender du denne side: Socialjura http://www.socialjura.dk/
Prøv den side. Den er god at blive klog på. Der er henvisning til vejledning i forbindelse med §§.
Det du skal nu, er at lære lovgivningen og alle dens finurligheder. Og alt efter hvad din læge, i enighed med dig, skriver og siger, må du navigere efter loven. Det samme skal din kommune/SB.
Du skriver bare hertil igen, hvis der er noget du ønsker hjælp til.
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 13:07   #26
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmp24 Se meddelelser
Hej Jasmina

Med hensyn til psykiater tror jeg der er stor forskel. Hende jeg gik hos havde sat 1 time af hver gang - og meget tit gik der 1½ - 2½ time.

Jeg fik som sagt ikke medicin - da hun sagde at det ikke havde nogen virkning ved stress, så det var rent samtaleterapi.

Så jeg tror ikke du skal være så nervøs ved at strate med en psykiater og så krydse fingre for at du får en der er god.
Det lyder godt at du har haft en god psykiater. Det har jeg såmænd også og måske har jeg hele tiden kun været der kort tid, da han også vidste at jeg gik til psykolog. Har dog fornemmelsen af at der max var sat 30 min. af pt. patient, det er jo det offentlige der betaler.

Men man skal jo også kræve sin ret der hvor man kan få den.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 16:53   #27
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Enteneller - du har ret i at det er utrolig hårdt at sige fra og holde ved på samme tid - det er lidt af en balancegang.
Jeg krydser fingre for at det er sidste gang du skal afprøves og endelig får din førtidspension
Angående forlængelsesmulighederne vil jeg smutte ind på linket - TAK
Jeg tror desværre ikke at jeg kan komme ind nder noget endnu i §27, da jeg endnu ikke har papir på at nogen af mine sygdomme er stationære.
Ja jeg er i fagforening og hun er med hele vejen - hun har aldrig oplevet noget lignende! Men jeg er taknemmelig for at hun er der.

bmp24 - det lyder som en fantastisk psykiater du har haft - jeg må google og se hvad jeg kan finde

Sniffe - jeg skriver helt sikkert igen for det er lidt af en jungle at finde rundt i og når hukommelsen og koncentrationen ligger i skuffen, så bliver det hurtigt lidt af en opgave - TAK for linket jeg vil studere

Hvor er det fantastisk - følte mig helt alene og rådvild og så vrimler det med venlige sjæle herinde - TAK
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 21:02   #28
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Enteneller - du har ret i at det er utrolig hårdt at sige fra og holde ved på samme tid - det er lidt af en balancegang.
Jeg krydser fingre for at det er sidste gang du skal afprøves og endelig får din førtidspension
Angående forlængelsesmulighederne vil jeg smutte ind på linket - TAK
Jeg tror desværre ikke at jeg kan komme ind nder noget endnu i §27, da jeg endnu ikke har papir på at nogen af mine sygdomme er stationære.
Ja jeg er i fagforening og hun er med hele vejen - hun har aldrig oplevet noget lignende! Men jeg er taknemmelig for at hun er der.
Hej Jasmina,

Pas på ikke at læne dig for meget op af din fagforening, medmindre hun har styr på sdp. loven og kan pege på en forlængelses mulighed for dig. Desværre er der ikke mange fagforeninger der er bevendt i sdp. systemet og det kommer bag på dem at folk bare bliver smidt ud i et væk.

Du skal kunne forlænges ellers ryger du på kh. Kontakt din sagsbehandler allerede nu evt. via din fagforening, de må kunne komme op med noget, så du ikke skal leve i uvished indtil dine sdp. udløber.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad skal jeg gøre? tullepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 14-02-2012 10:49
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Hvad skal jeg gøre ? Physen Alt det andet 4 16-04-2010 17:55
Hvad skal jeg gøre? mumle_mund Alt det andet 10 10-06-2009 10:47
Hvad skal jeg gøre? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 3 09-03-2007 12:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension