K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2011, 14:31   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Undskyld jeg spørger, man hvad er det så værd og få medhold

for hvad så med de 33 uger?, får man ikke de penge udbetalt
alså hvis man har modtaget kontanthjælp i denne periode
får man så ikke differencen udbetalt.

ellers kan det jo næsten ikke betale sig og klage

når man har sendt en klage, venter kommunen som regel på denne
Men er enig spild af tid

Men får at kommunen kan lave en ordenligt afklaring
så skal ens behandlingsmuligheder være udtømte
ellers er en arbejdesprøvning spild af tid
i hvertfald hvis det gælder penison eller fleks
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 16:25   #12
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
MTVRV1 : jo normalt får man udbetalt differencen, men i vores tilfælde har manden fået løn og arbejdsgiver refusion af sygedagpenge. Så vi har kæmpet en kamp for dem
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2011, 21:29   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok ikke andet for end at kæmpe videre og gå i afklaring på kh. Vi så det samme i tlf. damens sag, som stadig er her på forsiden. Hun er så ved at blive indstillet til pension pt.

Din mand må nok følge den afklaring de sætter i jobcenteret og tilsvarene gå efter en sygedagpenge forlængelse alt efter hvad afklaringen viser. BAN kunne ikke hjælpe tlf. damen og om der er nogle princip afgørelser i Ankestyrelsen ved jeg ikke.

Det eneste jeg ved med sikkerhed er at I skal være obs. på kommunen og afklaringen under kh. samt efterspørge sdp. forlængelsen efter den første.

Så jeg tror ikke at der er andet end at fortsætte afklaringen med øje for din mands formåen og jobcenterets krav.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 13:42   #14
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Enteneller: afklaringen kan vi bare ikke nå at færdiggøre inden forlængelsen er slut. Der er jo kun 5½ uge tilbage fordi BAN har brugt lang tid på afgørelsen.

Vi har kigget i gamle papirer og ifølge første stop kunne han ikke forlænges ifølge nr. 1, revalidering, fordi det ikke helbredsmæssigt var afklaret om han kunne vende tilbage til daværende arbejdsområde. Det er så afklaret nu, idet han af helbredsnævnet er vurderet ude af stand til at fungere i hans tidligere job.

Men i deres forklaring til stoppet i forbindelse med anken til BAN skriver de at han har så mange kompetencer så han på trods af skånehensyn vil kunne fungere i ufaglært arbejde på lige fod med alle andre ledige jobsøgende
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 16:32   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariba Se meddelelser
Enteneller: afklaringen kan vi bare ikke nå at færdiggøre inden forlængelsen er slut. Der er jo kun 5½ uge tilbage fordi BAN har brugt lang tid på afgørelsen.

Vi har kigget i gamle papirer og ifølge første stop kunne han ikke forlænges ifølge nr. 1, revalidering, fordi det ikke helbredsmæssigt var afklaret om han kunne vende tilbage til daværende arbejdsområde. Det er så afklaret nu, idet han af helbredsnævnet er vurderet ude af stand til at fungere i hans tidligere job.

Men i deres forklaring til stoppet i forbindelse med anken til BAN skriver de at han har så mange kompetencer så han på trods af skånehensyn vil kunne fungere i ufaglært arbejde på lige fod med alle andre ledige jobsøgende
Man får ikke revalidering i dag fordi man ikke kan vende tilbage til tidligere arbejdsområde. Det er forkert brug af kræfter at diskutere revalidering eller ej, sålænge han ikke er helbredsmæssig afklaret. Når han engang er det, vil der blive kigget på, hvorvidt han vil kunnr varetage et ufaglært arbejde. Jeg fik at vide, at om det så var flaskedreng i bilka, så er det sådan det er. Der findes flere stillinger som ufaglært der ikke er rygbelastende. At det så er håbløst at få job som ufaglært og ovenikøbet måske med skånebehov eren helt anden sag.

Så uanset hvor urimeligt det virker, så kommer han ikke videre uden afprøvning og der bliver det mestre så på kh. Vær i det mindste glad for, at han kan få det og dermed har krav på en afklaring......

Og ja det er skide urimeligt at behandlingstiden i BAN er så lang! Det burde være en selvfølge at den var 8 dage, men desværre er den nærmere 8mdr nogen steder....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2011, 20:50   #16
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja at sagsbehandlingstiden er så lang i BAN er jo virkelig en hæmsko i vores situation.

Om han kan få kh ved vi ikke endnu. Vi har eget hus, dog uden friværdi, 2 biler, en i mandens navn, dog med gæld for mere end dens værd og bundet finansiering, heldigvis er vi så ikke gift.

Vi er dog så heldige at han indtil ASK kommer med en midlertidig erhvervsevnetabs afgørelse så kan han få tabt arbejdsfortjeneste da arbejdsgiver har anerkendt et erstaningsansvar. Men det bliver jo så trukket fra i KH. Hvor meget og hvordan er jeg ikke helt sikker på.

Det er heller ikke i øjeblikket pga økonomien vi er bitre, men fordi de igen fraskriver at hjælpe ham.
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2011, 08:52   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mariba,

Nu er din man jo så tilkendt forlængelses paragraffen, som han ikke har mulighed for at blive afklaret under rent tidsmæssigt, men den siger jo trods alt at kommunen skal sende ham i afklaring, hvis han altså må det rent lægeligt ??

Det jeg så siger er, at det kan godt være, at denne afklaring foregår uden offentlig ydelse, men samtidig hermed skal kommunen afgøre om de efter forlængelsen på §27 stk. 1 nr. 2, så ville have kunnet forlænge ham yderligere. Det vil så være med tilbage virkende kraft alt sammen, men alt andet lige skal og bliver han afklaret under sygedagpenge hvis han vurderes, at være berettiget hertil under eller efter den første forlængelse.

Det kan jo være, at hans kommende afklaring viser, at det er mere hensigtsmæssigt at afklare ham i ht. §27 stk. 1 nr. 4 mod fleks eller førtidspension, hvorfor en videre afklaring må finde sted der.

De kan jo ikke sige, at han skal være alm. jobsøgende med skånebehov, nu hvor han er tilkendt afklaring unders sygedagpenge !? Dette skal han forfølge og så få denne ydelse med tilbagevirkende kraft efterflg. På et tidspunkt bliver det vel parallelt ydelse og afklaring.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension