K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2011, 03:52   #1
bllcl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
bllcl er ny på vejen
Sygedagpenge retten-ophør.

Jeg er kommet frem til, nok meget forsent uden måske mulighed for retten til stadig at anke ???

Jeg mistede retten til at modtage Sygedagpenge efter de 52 uger. Det er ca. nuværende et år tilbage. Jeg kom på kontanthjælp og er dette nuværende.

Fik at vide bare lige pludselig, at nu skulle jeg søge kontanthjælp da jeg "faldt" for de 52 uger. Jeg mundtlig sagde daværende til min SB ,at det kunne da ikke være rigtigt da jeg jo stadig var sygemeldt og ventede på operation. Men hun fastholdte og sådan blev det,jeg fik send de papir hvorpå derstod, at jeg ophørte med at modtage Sygedagpenge pga de 52 uger der er max tid.

Jeg havde det daværende meget skidt såvel fysisk som psykisk og anede ikke havd jeg skulle gøre-hvilket vil sige jeg fik derfor ikke anket min sag.

Konstatere så "i dag", at jeg ikke er blevet korrekt behandlet daværende efter gældende lovgivning. Har kunne tyde mig frem til ,at jeg højst tænkeligt ville være kunne have forsat på forlængelse med ,at modtage Sygedagpenge da jeg ikke var og endnu ca 1 år efter stadig ikke er blevet raskmeldt og nu afventer yderligere udredning af min sygdom.

Har jeg mulighed for at gøre noget ...??
bllcl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 08:17   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Du må nok regne med at det løb er kørt. I dine papirer omkring partshøring og stop vil det af en medfølgende klagevejledning fremgå at du har 4 ugers klagefrist. Det kan godt være at du ikke er blevet informeret herom af din sagsbehandler, men det fremgår af de papirer du har modtaget.

Normalt klager man til kommunen og bibeholder de deres klage, sendes den videre til BAN.

Om du ville have fået sygedagpenge forlængelse eller ej er svært at sige, men jeg ville glemme alt om det hvis jeg var dig og i stedet forfølge din afklaring på kh. Det er jo altid noget at du er berettiget hertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 09:35   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du er blevet vildledt eller manglende vejledning af kommunen, er der en mulighed for at du kan klage alligevel.

Intet tabt, eller intet vundet!

Jeg fil 3 år efter selv medhold til dette!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 15:59   #4
bllcl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
bllcl er ny på vejen
Ja,det er jo korrekt at jeg fik de papir.Men hun sagde jo samtidigt til mig,at sådan var det og jeg skulle søge kontanthjælp, for jeg kunne ikke længere modtage sdp for hun mente jeg snart var rask!.

Hun havde på daværende tidspunkt,lige inden jeg fik ophør af sdp sendt mig i aktivering,tiltrods jeg afventede operation. Jeg havde det som før nævnt daværende ad h.....til og kunne slet ikke overskue tingene.

Jeg har på INTET! tidspunkt været raskmeldt!. Naturligt nok, da jeg jo netop ikke var og stadig ikke er arbejdsdygtig og det vides heller ikke om jeg bliver dette igen.

Jeg har besluttet at jeg nuværende vil søge aktindsigt for reelt, at se hvad der står på mig i systemet.

Der er jo STOR forskel i penge på om man får Sygedagpenge eller Kontanthjælp-altså i ren overlevelse for, at få tingene til Økonomisk at hænge sammen.

Hvordan kan man iøvrigt være på Kontanthjælp,når man IKKE står til rådighed for arbejdsmarked ???

Hvordan gør jeg for at få taget min sag op igen ???
bllcl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2011, 16:03   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen, for alt i verden KLAG, hvor der er en sag er der en mulighed.

Jeg vil tro at du skal klage til kommunen, men vent på Popiae, måske har hun en bedre indgangsvinkel hertil i kraft af hendes egen sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 08:29   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bllcl Se meddelelser
Jeg har på INTET! tidspunkt været raskmeldt!. Naturligt nok, da jeg jo netop ikke var og stadig ikke er arbejdsdygtig og det vides heller ikke om jeg bliver dette igen.

Hvordan gør jeg for at få taget min sag op igen ???
Du må ikke blande det at være sygemeldt sammen med muligheden for at modtage sygedagpenge - det har faktisk ikke så meget med hinanden at gøre, hvor grotesk det så end lyder! Du kan sagtens ryge ud af sygedagpengesystemet uden på noget tidspunkt at være raskmeldt og også stå helt uden forsøgelse i mange år, uden på noget tidspunkt at være rask.

Når du skriver at du afventer yderligere udredning og at det ikke vides om du bliver arbejdsdygtig igen, så vil jeg faktisk mene, at du ikke har mulighed for at blive forlænget, da de forlængelsesmuligheder der er, enten kræver at du er færdigudredt uden yderligere behandlingsmuligheder eller at du kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Jeg skyder på, at den forlængelse du henviser til, er 27,1,3 hvor man venter på behandling, men for at komme under den, kræves det at det kan dokumenteres at du kan komme tilbage på det ordinære arbejdsmarked, hvilket du netop skriver ikke er slået fast....

Så desværre....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 09:28   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis du er blevet vildledt eller manglende vejledning af kommunen, er der en mulighed for at du kan klage alligevel.

Intet tabt, eller intet vundet!

Jeg fil 3 år efter selv medhold til dette!

VH Popiae
Mener du det? Også hvis det er mundtligt?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 09:57   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Klagevejen er altid kommunen først, som derefter, hvis et afslag fastholdes, sender sagen videre til statsforvaltningen.

Der skal selvsagt være hjemmel i loven, for at påpege at en sag har været forkert behandlet, feks manglende lægepapir, afklaring, behandling der evt vil føre til ordinært arbejde eller lign.

Det kan også være MODSATRETTEDE argumenter, vurderinger fra kommunen, fra dels sygedagpengeafd. dels kontanthjælpsatd.

Disse kan man derefter bruge mod kommunen, og mod at sagen har været fuld af fejl, mangelende vejledning eller andet!

Læs evt under tråd "Magtmisbrug" fra side 5-6.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-10-2011 kl. 10:06.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 10:50   #9
bllcl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
bllcl er ny på vejen
Det vil jeg gøre. Tak!,for hjælpen.

vh
bllcl
bllcl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ophør af sygedagpenge! vip64 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 15-07-2012 17:30
er retten til sygedagpenge afhængig af østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 18-10-2011 03:26
ophør af sygedagpenge fibro At søge førtidspension 14 10-07-2011 21:37
Sygedagpenge ophør? FightForIt Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 29-03-2011 10:15
Ophør af sygedagpenge.. akp Spørgsmål ang fleksjob 11 06-12-2008 12:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension