K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2010, 11:33   #1
brønshøj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
brønshøj er ny på vejen
arbejdsprøvning kategori 3

Diagnose Langvarig depression også kaldet dystymi. Desuden PTSD og smerter.

Har fået forlænget sygedagpenge med 39 uger efter § 27 stk. 1 nr. 4. som ellers udløb 30. april. Nu udløber sygedagpengene den 31. januar 2011.

Der er ikke lavet ressource profil, men rp er påbegyndt. 4 ud af 12 punkter er lavet.

Kommunen vil sende mig i arbejdsprøvning. Kan kommunen gøre dette når jeg er kategori 3?
brønshøj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 11:57   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
I kategori 3 burde du være fredet.

Du skal bede dem om at redegøre for, hvad hensigten med arbejdsprøvningen er.

Kig på Arbejdsevnemetoden, du kan finde den her :

http://www.bm.dk/Sitetools/~/media/BEM/Files/Dokumenter/Beskaeftigelsesomraadet/Det%20rummelige%20arbejdsmarked/Fleksjob/arbejdsevnemetode_pjece.ashx

Læs den, så er du bedre orienteret end din sagsbehandler
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 13:43   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Nej, det må de ikke, når du er i match 3 og sygemeldt.

Du kan skrive en klage over, at de vil sætte dig i aktivering/arbejdsprøvning.

F.eks. her er en udkast.

Til jobcenter

KLAGE OVER AKTIVERING

Jeg vil hermed gerne klage over, at man gerne vil sætte mig i aktivering, når jeg er sygemeldt og er i match 3. Efter den nye matchmodel må man ikke sætte sygemeldte i match 3 i aktivering eller andet.

Såfremt I mener, at jeg er i stand til at blive arbejdsprøvet, skal I have lægelig dokumentation på, at jeg gerne må det. Det ville jeg gerne se.

I bedes behandle min klage hurtigst muligt.

Mvh.

_____________


Har du aktindsigt i din sag? Hvis ikke, så søg aktindsigt hos jobcentret.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 15:30   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
sådan skal den ged barberes curls.......

eders ace dk kan ikke tilføje yderligere....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 16:07   #5
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har altså oplevet at det ene øjeblik var jeg match 3, næste øjeblik match 1, det er nogle gange hvad sagsbehandler synes i det øjeblik, så det kan være fordi din match lige pludselig er blevet en anden, hvordan de kan det aner jeg ikke, men det kan skifte fra den ene dag til den anden, de kan nemlig nogle ting på kommunen....
Ikke at det måske er rigtigt det de gør men det er muligt, så prøv at spørge til hvilken match du er på nuværende tidspunkt.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 16:49   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo kommunen både kan og skal afklare dig.

Selvsagt du skal i arbejdsprøvning for at få en afklaring, af arbejdsevne. Således at du afklsres til fremtidig forsørgelse eller job.

Bare sørg for at det bliver et reva-center, hvor de har alt ekspertise, så som læger, fys, mv.

Det er jo IKKE aktivering, som du selvsagt ikke skal som match 3.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:53   #7
brønshøj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2010
Indlæg: 15
Styrke: 14
brønshøj er ny på vejen
Det vil blive på et Reva center, siger sagsbehandler.

Der står i journalen som jeg har fået agtindsigt i at jeg for 14 dage siden var match=katagori 3.

Jeg har fået valget/ultimatum om det skal være arbejdsprøvning eller Fp efter § 17
brønshøj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 20:10   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brønshøj Se meddelelser
Det vil blive på et Reva center, siger sagsbehandler.

Der står i journalen som jeg har fået agtindsigt i at jeg for 14 dage siden var match=katagori 3.

Jeg har fået valget/ultimatum om det skal være arbejdsprøvning eller Fp efter § 17
Det er ikke aktivering når det er på et Reva center så er det afklaring ligesom Popiae skriver, og det er et ganske udemærket sted at blive afklaret, så se lyst på det.... Held og lykke
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 23:27   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din chance for at få førtidspension er større, når arbejdsevne(eller mangel) kan dokumenteres.
Omvendt stort set lig 0.

Husk bare, at du gør det bedste du kan, uden at overanstrenge dig, uden at forværre sygdom/tilstand, og endelig IKKE tage ekstra medicin for at gennemfører.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2010, 07:37   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Til popiae og Susanne2412: Det kan godt være, at en arbejdsprøvning og aktivering ikke er helt det samme, men tror I ikke selv, at hvis man godt kan komme i arbejdsprøvning, så kan man da også komme i aktivering??? Det tror jeg!

I har ikke henvist til nogen love om, at man godt kan komme i arbejdsprøvning, når man er i match 3 passiv.

I denne lov: http://www.socialjura.dk/index.php?id=13804
står der ikke direkte ordet aktivering, at man ikke skal deltage i, i match 3 passiv. Det gælder ALLE paragrafer i Lov om aktiv beskæftigelsespolitik.
Se dem, der står i § 7, der står IKKE ordet aktivering, men det omfatter ALLE i Lov om aktiv beskæftigelsesindsats..... Der findes mange tilbud derinde, ikke kun aktivering.

Jeg holder derfor stadig fast i, at man ikke er til rådighed for noget som helst, når man er i match 3 passiv. Man må kun holde samtaler. Det står også i den nye pjece om den nye match-model fra ams.dk, se side 8: http://www.socialjura.dk/index.php?id=13804 (der står, at man er fritaget for rådighed OG aktivering)

Til Brønshøj
: Jeg kunne forestille mig, at din sagsbehandler gerne vil ændre din match 3 til 2, for at du kan komme i arbejdsprøvning. Synes næsten du skal tale med din læge om det og høre, om det er ok at få dig i arbejdsprøvning.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kategori 1 sag Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 5 14-05-2013 21:27
Kategori 2? Misse76 Alt det andet 2 07-10-2009 14:01
Kategori 2 etc. Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 9 03-03-2009 20:52
kategori 1-2-3-4 baldur Spørgsmål ang fleksjob 13 27-07-2008 12:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension