K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2014, 12:21   #1
Birgitte1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birgitte1966 er ny på vejen
Sygemeldt

Hej. Jeg blev sygemeldt start oktober 2013 pga ryg problemer der går tilbage til 2000. Jeg er nu sendt i virksomheds praktik 4 timer om dagen. Jeg kommer fra et rengørings job og har siden 2010 haft en §56 pga kroniske rygsmerter. Jeg er udredt på ryg center med varige skånehensyn i ryg belastende erhverv. Min virksomheds praktik foregår på en planteskole og det er meningen at jeg skal op på 37 timer om ugen( krav fra fagforeningen da jeg er fuldtids forsikret) problemet er at jeg allerede nu har flere smerter end da jeg gik hjemme og var sygemeldt. Jeg regner ikke med at komme op på fuld tid da det ikke har været aktuelt i mange år pga min ryg. På jobcenteret siger de at der er stop sag sidst i juni pga de nye regler. Hvad sker der med mig sidst i juni hvis jeg siger fra over for min virksomheds praktik? jeg har ikke køre kort og er nød til at bruge offentlig transport som ikke fungere optimalt. Mit praktik sted ligger 21km fra hvor jeg bor. Skal kommunen tage hensyn til mit transport problem? Jeg er så stresset at det påvirker både mig og min familie da jeg ikke ved hvad jeg har i vente økonomisk. Jeg er gift og har hus og et hjemme boende barn på 11 år. Kan jeg evt. søge om flexjob? Undskylder det lange indlæg men jeg er så forvirret.
Birgitte1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 12:27   #2
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
En planteskole lyder ikke godt for en dårlig ryg !
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2014, 13:54   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej de skal ikke tage hensyn til transport med mindre din læge sige det.

for at få fleksjob skal du være stationær og have dine lægepapir i orden, alt skal være afprøvet og med en arbejdes prøvning inden for en også hårdt fag, måske kunne du snakke med din sb om at komme han at andet sted, hvor der kan tages større hensyn til din ryg.
Hvad siger din læge?

hvis du ryger ud af sygepenge her til sommer kommer den nye regl, hvor du kan få sygepenge på kh sats, kender ikke helt de regler de kommer her.

Skal måske lige sige, at få fleksjob er tit en meget lang vej på flere år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 09:36   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder som om du skal skrifte fag.

En planteskole, med dårlig ryg, lyder som en dårlig ide.

Du må, evt i samråd med lægen, kunne komme på andre muligheder, hvis du kan klare ordinært arbejde, hvor det blot tages hensyn til din ryg.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 16:35   #5
Birgitte1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birgitte1966 er ny på vejen
sygemeldt

Er ikke ansat på Planteskole. Jeg er opsagt i min stilling som rengøringsassistent pga sygemelding med min ryg. Det er jobcenter og kommunens virksomheds konsulent der har sagt jeg skulle på Planteskole. Med henblik på at raskmelde mig med skånehensyn til ordinært job. Rygcenter og læge siger varige skånehensyn i rygbelastende erhverv. Og er godt klar over det ikke virker som en god ide. Men så skal jeg vel bare sige fra.

Sidst redigeret af Birgitte1966; 20-03-2014 kl. 16:38.
Birgitte1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 09:15   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
" Med henblik på at raskmelde mig med skånehensyn til ordinært job." citat.

Men det kan du jo ikke i denne praktik!

Det betyder at du skal ud i endnu en, eller, at du bare raskmelder dig, og dermed skal tilbage i dit gamle fag.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2014, 13:41   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Principielt er der mange forskellgartede opgaver i en planteskole - så tjek endelig opgaverne ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 13:59   #8
Birgitte1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birgitte1966 er ny på vejen
Tak for alle jeres råd. Min praktik stopper 24/6-14. Jeg har haft mange forskellige arbejdsfunktioner. Ingen af dem har ressurce mæssigt ændret på mine ryg problemer. Jeg nåede ikke op på 37t i snit kun 17 t ugentlig. De forlænger ikke praktikken da min virksomheds konsulent ikke ser noget formål dermed. Jeg har haft ergoterapeut på stedet og har haft en stol til aflastning. Hun vurdere at den ikke har den ønskede effekt. Mine smerter er ikke blevet mindre i praktikken og der har været fravær pga ryg. Jeg har bedt( pr mail) min sagsbehandler om at indhente udredning fra Rygcenter Syddanmark. Dette har jeg ikke fået svar på. Jeg har i min praktikperiode, deltaget i samtaler hos en psykoterapeut på Rygcenter Syddanmark da de forsker i sammenhæng mellem stress og rygsmerter. De har konstateret, at jeg har været(og stadig er) ramt hårdt af stress(traume pga dødsfald, min opsigelse og psykologiske problemer hos vores 11 årige datter). Har indtil videre modtaget 8 samtaler som jeg har haft glæde af. Min a kasse har ligeledes betalt for en lægeerklæring hos en reumatolog, som jeg venter svar på. Nu skal jeg til ny samtale efter den 24/6. Første gang jeg blev langtids sygemeldt pga mit rygproblem var i 2010. Det var den samme kommune der tildelte mig en §56 og hjalp mig tilbage til mit daværende job. Jeg har siden fået genforlænget min §56 2 gange og mit rygproblem er kun blevet værre. Kan man sige at de skal se på mit problem som værende en periode på 4 år? Jeg er placeret i kat.2. Er jeg efter jeres mening placeret korrekt? og nu til et andet spørgsmål. Jeg har egen optjent ferie fra mit tidligere job. Kan jeg afholde ferie(altså raskmeldes) for så at blive "sygemeldt" igen efter endt ferie. Jeg har ikke holdt ferie i 1 år og kan ikke se rimeligheden i, at min familie skal holde ferie uden mig. Min psykoterapeut siger det er vigtigt, at jeg får"ro på" hvis hendes arbejde ikke skal være forgæves. Jeg beklager mit lange indlæg og håber det er ok.
Birgitte1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 15:21   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du er sygemeldt ja så skal du prøve at kontakte kommunen for at høre om det kan lade sig gøre at du holder ferie med familien...

Normalt kan man som sygemeldt ikke holde ferie....men der er en del som alligevel får lov til det....specielt hvis det samtidig gavner ens helbred...

Lige en anden ting....hvis du opdeler dit indlæg med nogle mellerum og afsnit ja så vil du sikkert få flere svar...

Vi er nemlig rigtig mange herinde som har rigtig svært ved at læse indlæg som er skrevet ud i en køre...

Men det er bare et godt råd som du kan bruge eller lade være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 15:47   #10
Birgitte1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Birgitte1966 er ny på vejen
tak for råd og svar. er ikke selv så god på tasterne
Birgitte1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension