K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2013, 19:03   #1
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Stop af sygedagpenge efter forlængelsen på 39 uger.39 uger.

Hej.
Jeg vil høre om nogle kan svare på mine tanker.

Jeg har været sygemeldt siden feb./2012, startede praktik aug./2012 og er der endnu - dvs. praktikken har været 1 år og snart 5 måneder. Jeg har været nogenlunde stabil i min praktik, men det har ikke vist bedring på arbejdsevnen. Jeg har brug for ekstrem struktur så derfor er det også vigtigt for mit "hoved" at jeg har passet praktikken til ug.

Jeg blev efter de 52 uger forlænget på denne:

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger.

Det betyder så at det er ved at være gået og den var forlænget til 31/12-2013. Nu efter endnu en ny speciallægeerklæring fra en psykiater fra kommunen skønnes det at det ikke kan vurderes hvordan min arbejdsevne vil kunne udvikle sig og om de skånehensyn "min" psykiater og psykolog har skrevet er varige ikke kan konstateres varige. Det skønnes at hvis jeg engang vil kunne opnå raskmeldes er det lang hen i fremtiden. Der skulle ikke ændres i mit behandlingsforløb, som er at jeg er ved psykiatrien 1 gang om ugen og får meget medicin. Det er kun denne psykiaters vurdering der tæller med i afgørelsen og der høres ikke fra vurderinger fra praktikken. Det undre mig lidt når det netop er arbejdsevnen der skal vurderes. Hvorfor så sende folk i praktik når kommunen lige kan få en af deres psykiater til at vurderer Èn til at man måske kan få det bedre, men der skønnes lang tid som flere måneder/år med tiden.(som jeg da også håber på - men hvad er bedre???) Dette konkluderede psykiateren på 1 time.

Det kan godt være det er skrevet lidt rodet, jeg må skrive lidt af gangen pga. overskuddet og rodet i hovedet.


Nå men det konkrete spørgsmål er. Når man ikke kan raskmeldes efter sygedagpengestop så er det bare man kan gå ned at komme på kontanthjælp og så er det det.? Jeg magter ikke alt det praktiske der virker til at være ved kontanthjælp og håber at kunne klare mig selv et par måneder før jeg bliver nød til at skulle gøre noget. Men hva så - så er man jo ude af systemet og skal man så begynde det hele forfra når man søger hjælp igen?

Py.. jeg kører på de sidste krampetrækninger nu... Jeg skal nu til at tænke på alt det med ankening osv. Skal heldigvis til min psykolog imorgen.

Sidst redigeret af bruger2013; 11-11-2013 kl. 19:15.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:22   #2
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Jeg prøver lige igen at spørge.

Hvis man melder sig ud af systemet en måned eller to, kan ens sag så tages op igen og vil informationerne/statuserne stadig gældende.
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:29   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps den kan godt tages op igen....men alt efter hvor længe du har "været væk"....så kan informationerne være forældet....men det sker ikke på en måned eller to...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2013, 21:46   #4
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeps den kan godt tages op igen....men alt efter hvor længe du har "været væk"....så kan informationerne være forældet....men det sker ikke på en måned eller to...
Tak. Ja jeg vil ikke låne penge til flere måneder uden forsørgelse. Jeg har bare brug for RO!!

Det ville nok være alles ønske at kunne tjene ens egne penge!!!!
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension