K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 21:09   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Miniature, det lyder som om at du har rimelig tjek på tingene, og ihvertfald har forstået, at det er ekstremt vigtigt, selv at have styr på tingene og puste dem i nakken.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 21:19   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Prøv at se her, hvad jeg har skrevet til en anden bruger:

Citat:
Hvis din arbejdsevne er VARIGT nedsat, så hedder fleksjob eller pension.

Prøv at læse her:


Citat:
”Du er for rask til førtidspension, men for syg til et fleksjob.”

Den besked får hundreder af meget syge danskere hvert år af deres kommune. De er dermed henvist til at leve af kontanthjælp, friværdien i huset eller ingenting.

Men det er at snyde de syge for penge, siger en ny epokegørende dom, hvor en kvinde har fået 485.000 kroner i erstatning, fordi Helsingør Kommune hverken har givet hende fleksjob eller førtidspension.


http://avisen.dk/syge-danskere-kan-f...ng_117054.aspx
Du kunne jo vedlægge ovenstående ved en ansøgning om førtidspension på det FORELIGGENDE, §17.

Så sker der måske noget.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 21:47   #13
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Zuza -

Mange tak for linket og det lyder som en udemærket idé. Dog er der bare lige det, at linket ikke virker hos mig i hvert fald? Godt at høre, at der er nogle for hvem retfærdigheden kommer til dem dog.
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 22:11   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er, fordi jeg kopierede det fra et andet indlæg.

Du får et brugbart link her:

http://www.avisen.dk/syge-danskere-k...ng_117054.aspx

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 23:50   #15
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Zuza -

Jeg tænkte lige nærmere over det, da jeg videresendte linket til min mor. Kan det ikke virke som en "trussel" og dermed blive modtaget i et negativt omfang, der så ikke kommer mig til gode? Eller er det bare mig der er blevet kommune-paranoid
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 00:33   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fået lavet en ressourceprofil?

Ansøg evt. både fleks og pension!

Klart at du skal ansøge pension efter §17, du har intet at miste.

Måske dog en ide at få aktindsigt inden, således at du sikre, at de har det relevante arbejdsprøvning og lægepapir.

Kan du evt. få din læge til at skrive noget om, at din psykiske tilstand, intet har med det, de tidligere arbejdsprøvninger vidste.
Og at din arbejdsevne, alene på det fysiske svare til dine arbejdsprøvninger.

Slutteligt, at behandling IKKE giver dig arbejdsevne til arbejdsmarkedet, men alene vil forbedre din LIVSKVALITET.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 06:55   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Miniature Se meddelelser
Kan det ikke virke som en "trussel" og dermed blive modtaget i et negativt omfang, der så ikke kommer mig til gode? Eller er det bare mig der er blevet kommune-paranoid
Ja, du er bare blevet "kommune-paranoid", ligesom de fleste (alle?) andre som kæmper mod systemet.

Mange er bange for at komme "på dårlig fod" med deres sagsbehandler, men min erfaring er, at det blot giver lidt respekt, at vise at man er inde i tingene og ikke finder sig i hvad som helst.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 20:26   #18
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
popiae -

Jeg mener at have fået lavet en ressourceprofil, men må ærligt indrømme, at den ikke lige er til at finde i mine sagsakter, som ligger her ved siden af mig. Hvad er det nu helt præcis ressourceprofil rummer? Jeg blander det altid sammen med progressionsrapporter o.l., da der er så mange papirer alle steder fra, når man både slås med Jobcenteret - og så også Socialforvaltningen i andre sammenhæng.

Kan man ansøge begge dele samtidigt?
Jeg har, til orientering i den sammenhæng, kontaktet min sagsbehandler i Jobcenteret og bedt hende om at fortælle mig om mine muligheder, da hun mundtligt efter 1. arbejdsprøvning udelukkede fleksjob, grundet mine "rådighedstimer" (som er sat til 10 og så med fravær oveni).
Hun har så også fået at vide "oppefra", at førtidspension heller ikke er en mulighed førend alle behandlingsmuligheder er udtømte (Det er der kampen er nu, med at adskille det psykiske fra det fysiske, da behandlingsmulighederne er rettet mod det psykiske, men aldrig nogensinde vil være i stand til at forbedre det fysiske).

Jeg har fået aktindsigt og sidder faktisk i skrivende stund med papirerne ved min side. Problemet er, at der er mange selvmodsigende papirer deri - og min seneste arbejdsprøvning har modarbejdet mig og mine udtalelser og har derfor i deres skrivelse spændt ben for mig ved at skrive følgende:
"Der må forventes, at der skal yderligere motivationsfremmende indsats til, idet Sofie aktuelt har meget fokus på at få tilkendt førtidspension
Dette er skrevet på trods af, at jeg har tilkendegivet, at kontorjob (som der i den sammenhæng er tale om) var for fysisk belastende for mig og påvirkede min ryg for meget. Jeg var nødsaget til at sove så snart jeg kom hjem fra to timer og havde pludselig intet socialt liv, hvilket (efter min personlige mening) bestemt ikke kan være korrekt og slet ikke i en alder af snart 21 efterhånden.

Kan du evt. få din læge til at skrive noget om, at din psykiske tilstand, intet har med det, de tidligere arbejdsprøvninger vidste.
Og at din arbejdsevne, alene på det fysiske svare til dine arbejdsprøvninger.

Slutteligt, at behandling IKKE giver dig arbejdsevne til arbejdsmarkedet, men alene vil forbedre din LIVSKVALITET.

VH Popiae
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 20:53   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
En ressourceprofil = en arbejdsevnevurdering (arbejdsevnevurderings-journal?)

Hvis du, øverst på siden her, klikker på "nyttige links", og der scroller ned til "Andre Nyttige Links", og finder "Fleksjob Pjecen 19. udgave", så kan du læse mere om det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 10-06-2010 kl. 20:58.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2010, 23:31   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Få styr på ressourceprofil, be evt sagsbehandler om kopi.

Sørg for at den bliver opdateret og søg om dels fleksjob, som du begrunder, og alternative pension.

men få evt hjælp herinde til din ressourceprofil, inden du søger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidder fast i systemet på 8. år Olander Alt det andet 10 20-09-2013 08:56
sidder fast i systemet kenneth1984 Alt det andet 9 15-02-2012 22:32
Hvad gør man når man sidder fast i systemet?? Nuggi12 Spørgsmål ang fleksjob 13 13-11-2011 09:11
Kørt fast i systemet Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 11-02-2011 00:20
Må lægekonsulenter sidde i pensionsforumet? Odenseaneren Lægekonsulenternes Rolle 6 12-06-2008 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension