K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2012, 18:02   #1
lomus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
lomus er ny på vejen
sygedagpenge, eksperimenterende behandling

Jeg har, pga. knæskade, været sygemeldt og på sygedagpenge først 52 uger, og da jeg derefter stadig var under blokadebehandling hos reumatolog, blev jeg forlænget 2 måneder, svarende til behandling slut, og det blev vurderet af reumatologen, at jeg kunne raskmeldes derefter.
Nu er det sådan, at denne behandling alligevel ikke har hjulpet betydeligt på min tilstand. Derfor har min reumatolog foreslået en alternativ behandlingsform, som er at betragte som eksperimenterende.
Kan man få yderligere forlængelse af sygedagpenge på eksperimenterende behandling? Eller er jeg nødt til at raskmelde mig og få dagpenge, selvom denne behandlingsform kræver i alt ca 4 ugers aflastning?
lomus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 18:52   #2
SBAM
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 46
Styrke: 14
SBAM er ny på vejen
Hvis du kan raskmeldes kan du som udgangspunkt slet ikke modtage sygedagpenge, og du bør raskmelde dig.

Det går jeg næsten ud fra, at du ikke kan pga. dit knæ. Man kan som udgangspunkt ikke forlænge en sygedagpengesag efter sygedagpengelovens § 27 stk. 1 nr. 3 på baggrund af en eksperimentel behandling, da der skal være en sikker formodning om raskmelding inden for 2 år på baggrund af behandlingen. Og jeg tvivler på, at en eksperimentel behandling kan give en sikker formodning om raskmelding.

Til gengæld kan din tilstand muligvis betragtes som stationær, hvis der kun er eksperimentel behandling tilbage? Er der mulighed for bedring gennem genoptræning eller anden behandling - eller bedring over tid? Hvis tilstanden er stationær, burde du være kandidat til en afklaring af arbejdsevnen, og så kan der være mulighed for at man bliver forlænget efter sygedagpengelovens § 27 stk.1 nr. 2.

Men hvis du kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet som det er nu med skånehensyn til dine knæ, så kan du jo overveje at raskmelde dig - optjen nogle flere sygedagpenge, og så få operationen senere. Det er godt nok en lidt langsigtet plan.
SBAM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Minister: Folk på sygedagpenge må godt afslå behandling Webmaster K10 Nyheder 0 18-02-2013 15:50
fys behandling nielsen69 Alt det andet 8 10-05-2012 18:54
God behandling Timmy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 14-04-2012 08:57
Behandling Trold Dit og Dat 7 17-12-2009 00:49
Sygedagpenge - forlængelse - behandling zuza Nyt om loven 0 02-05-2009 01:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension