K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2013, 12:40   #1
frifugl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
frifugl er ny på vejen
HASTER! anke af sygedagpengestop.

HJÆLP! Jeg har forgæves i snart 4 uger forsøgt at få fat i en privat socialrådgiver, det er ikke lykkedes mig.
Nu er sagen således, at anken skal falde 4 uger fra 11 februar, dvs mandag d. 11 marts.
Jeg har overhovedet ikke overskud til at gøre det her selv, men det kan jeg jo blive nødt til.

Sagen er:
3 januar 2012 fik jeg pludselig og voldsomme smerter i mine knæ. Jeg har arbejdet som stående, og kunne derfor ikke passe mit arbejde. Smerterne flytter sig senere fra sted til sted, kommer som små jag, og kan gøre voldsomt ondt.
Jeg er undersøgt af speciallæge, og der er ikke noget at se i mine knæ, albuer m.m.
Herefter bliver jeg sat til samtale med psykiater, som vurderer at jeg på bagggrund af meget hård og belastet barndom, har "somatiseringstilstand".
Dvs smerterne er reelle, men ikke har nogen fysisk baggrund.
Jeg bliver derfor visiteret til distrikt psykiatrien.
Samtidig har jeg holdt fast på at komme til reumatolog, jeg har en tid august 2012.
3 dage inden aftalte tid ved reumatolog, får jeg besked på at reumatologen er syg. Tiden udsættes til September. Dagen inden jeg skal afsted i september, kommer brevet at min reumatolog er død....
Nu mener kommunen ikke længere det er relevant at se reumatologen. (dog holder jeg fast i det, trods jeg skal starte forfra i henvisningsprocessen)

Jeg starter ved distrikspsykiatrien oktober 2012, og får samtaler 1x om ugen, fra december hver 14. dag.

Jeg har været omsorgssvigtet, boet i et voldeligt hjem med stofmisbrug og en psykisk terroriserende far. Min bror er ligeledes i et misbrug.
Selv er jeg mønsterbryder, jeg flyttede hjemmefra som 17 årig, startede uddannelse og fik en meget fin uddannelse, som jeg har brugt. Jeg mødte min mand, da jeg var 19, vi har sammen 4 børn på 10,9 og 2x6 år.
Min mand fik diagnosen Bipolar affektiv lidelse, efter en stress episode i 2009, og fik efteråret 2011 ftp.
Det er klart for mig, at jeg har kæmpet hele livet, og da jeg er færdig med at kæmpe min mands kamp, så falder jeg selv ned og rammer bunden.
Jeg sover stort set ikke om natten, jeg får voldsomt ondt i maven og bliver meget nervøs, bare en dør smækker. er meget følsom for høje lyde osv.

mine sygedagpenge er udløbet pr. 31/1- 2013, jeg har været sygemeldt 52 uger.
Jeg har klaget, fik ikke medhold, og er nu på kontanthjælp.

Jeg er kategoriseret match 3.
Jeg var i arbejdsprøvning i 2 dage i start november. Da jeg havde været der 2 dage, valgte kommunen at følge psykologens henstilling om brug for ro, og at en arbejdsprøvning kunne sætte mit tilbage, og forværre min situation.
Jeg har siden arbejdsprøvningen haft voldsomt ondt i maven, hver eneste dag, det er klart for mig, at det forværrede min situation.

Jeg har ikke nogen endelig diagnose, bortset fra somatiseringstilstand.

I sygedagpengestop brevet, står der:
psykologen, og jobcenteret er enige i at du har brug for ro, og vurderer derfor at en arbejdsprøvning vil være formålsløst, idet du er i behandling ved psykiatrien og prognose samt tidshorisont på behandlingen kendes ikke. Du er derfor ikke stationær på et niveau, hvor en virksomhedspraktik, ville vise et reelt billede af din arbejdsevne.
Din arbejdsevne kan derfor ikke endelig vurderes, idet du er i behandling.

punkt 1:
Ravalideringen skal føre til, du kan vende tibage i ordinært job. vi vurderer, at det ikke er overvejende sandsynligt, at du kan blive ravalideret. Her har vi lagt vægt på følgende: Du er endnu ikke helbredsmæssigt eller praktisk afklaret, og det vurderes derfor at en revalideringsmæssig indsats ikke er overvejdende sandsynlig.

Punkt 2:
Vi vurderer, at det ikke er relevant for dig at starte i virksomhedspraktik eller andre tilbud ad beskæftigelses rettede tiltag, idet du er i behandling ved psykiatien, og det vurderes at du ikke aktuelt kan deltage i tilbud. Tidshorisonten på hvornår du kan, er usikker.

Punkt 3.
Dette kræver, at du efter en sikker lægelig vurdering, vil kunne raskmeldes inden for 2 år. Ud fra de oplysninger, vi har, er du ikke under eller venter på lægebehandling, der kan føre til raskmelding inden for 2 år. Vi har lagt vægt på følgende indhold: Tidshorisonten på din behandling er ukendt, ligesom det er uvist om du vender tilbage til ordinær beskæftigelse.

punkt 4.
Hvis du ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om du vil være berittiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger. Der er lagt vægt på følgende:
Du er endnu ikke lægeligt eller praktisk afklaret til at der kan træffes en afgørelse om dette.

punkt 5:
Ingen livstruende sygdom.

punkt 6:
Der er ikke rejst sag om erstatning osv...

Punkt 7:
Vi har undersøgt om der var muliged for at indstille til en førtidspension. Der er følgende årsag til, at vi ikke skønner at kunne indstille dig til en førtidspension.
Din arbejdsevne er endnu ikke vurderet.

Vi kan således ikke efter nogen bestemmelser forlænge dine sygedagpenge.

ANDRE MULIGHEDER FOR JOB:
Som myndighed undersøger vi også om der er andre muligheder i lovgivningen. Vi har dog vurderet at du ikke kan komme i betragtning til disse muligheder, læs nedenunder hvorfor.

YDerligere aktivering:
Vi har taget stilling til, om der er grundlag for at tilbyde dig aktivering eller ligende initiativer. Det vurderer vi ikke af følgende årsag: Du kan aktuelt ikke deltage i tilbud grundet din psykiske tilstand.

Fleksjob:
Vi har undersøgt muligheder for fleksjob. vi vurderer , at det ikke er relevant for dig, af følgende årsag: du er ikke afklaret...

beklager, hvis det er lidt rodet... men det er mit hoved sgu også
frifugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 15:37   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Frifugl.

Du skal anke din sag inden 28 dage.

Klagemuligheder

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 17:00   #3
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Hej FriFugl.

Jeg vil ikke være lyseslukker, men jeg tror ikke du får noget ud af at anke.

Hvis du skulle forlænges, ja så skal det være efter et af de 7 forlængelsesmuligheder, og i og med du er for syg til en arbejdsprøvning, ja så ryger den mulighed også.

Jeg er svært bange for du er en af dem der er havnet i det " sorte hul" fordi du er for syg til at arbejde, men også for syg til at blive afklaret.
Kommunerne tildeler hverken fleks, førtid eller revalidering , før de har afklaret din erhvervsevne...
før de kender resultatet af den kan de af gode grunde ikke vide hvilken " kasse" de skal putte dig i..
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 22:16   #4
frifugl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
frifugl er ny på vejen
Nej, tror heller ikke jeg får det store medhold.
Dog mener jeg at jeg ville have glæde af det nye "ressourceforløb". Jeg har jo bestemt brug for længere behandling, og jeg er utroligt stresset, så pt er psykologbehandlingen nok i sig selv. Som jeg læser det, ville et ressourceforløb passe godt til mig, da jeg ville kunne fortsætte psykolog behandlingen, og senere koble flere ting på, så jeg på sigt kan komme tilbage til ordinær arbejde.

Har jeg misforstået det forløb?
frifugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 22:29   #5
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
Nej det vil jeg ikke mene, men jeg ved bare ikke hvordan de forløb virker eller hvilke kriterier der skal opfyldes for at få det

Jeg kunne godt mistænke at man ikke kan blive visiteret til disse forløb hvis ikke man kan deltage i afklaringer..men jeg aner det vitterligt ikke !

Men jeg krydser fingre for dig :-O)
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 08:56   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
I din anke kan du kører på forlængelse iht. §27 stk. 1 nr. 4 afklaring med fleks eller pension og derved henvise til afklaring via et ressource forløb.

Du skal ikke skrive så meget om hvor syg du er og hvor dårligt du har det, blot at du mener at du bør kunne forlænges iht. nr. 4 med opstart af et ressource forløb.

Jeg kender heller ikke så meget til de nye ressource forløb, men det er folk hvis vilkår peger mod pension som disse rettes i mod. Ved ikke om man også kan bruge §27 stk. 1 nr. 7 - opstart af pensionssag?!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 13:05   #7
frifugl
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
frifugl er ny på vejen
Jeg takker for jeres indputs. Og så kan jeg med stor glæde sige, at kontakt til privat socialrådgiver er etableret.

God weekend
frifugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 09:45   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 15:38   #9
farmormor
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2012
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
farmormor er ny på vejen
Kære Fri fugl
Jeg har hurtigt læst dit indlæg, og kan ikke lade være med at spørge dig om der ikke er nogen der har overvejet om du kan lide af dystoni? Jeg skal ikke gøre mig klog, men jeg lider af denne sygdom, og syntes jeg vil give dig et tip om den, da den er ukendt for mange læger m.m.

dystoni.dk

Venlig hilsen
Farmormor
farmormor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2013, 21:19   #10
flikflak
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2013
Indlæg: 10
Styrke: 12
flikflak er ny på vejen
Tak for tråden Jeg siger tak fordi jeg selv fik brev i torsdags at de vil stoppe mit sygdomsforløb. Jeg blev lidt klogere af at læse de gode svar i tråden.
Så tak til jer
flikflak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Sygedagpengestop HASTER. Solvangen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-05-2013 09:43
Vedr. Sygedagpenge. (haster) LeneHK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 27-02-2011 23:17
jubiii vundet anke om sygedagpengestop......igen shylock Dit og Dat 9 12-06-2009 22:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension